18.10.2015, 11:07
LIKOVNI ATELJE CENTRA ZA KULTURU
Postoji skoro sedam godina... Smešten je na spratu, u koji se ulazi sa bočne strane Centra za kulturu. Kroz atelje je prošlo preko tri stotine dece, mlađe, starije, iz sela i grada, desetak slikara, vajara, grafičara i dizajnera su upoznavali decu i mlade o osnovnim elementima umetnosti. I u tome ih nije omeo mali prostor, nizak plafon, ne baš ostvetljen prilaz, nedostatak čekaonice za roditelje, ozvučenje Doma penzionera. Jer to ima perifernu važnost u odnosu na ono što dobijaju.
Kroz aktivnosti Likovnog ateljea se deca na vrlo profesionalan način uvode u svet umetnosti koji je bitan za njihov razvoj jer unapređuje:
- Koordinaciju oko-ruka
- Finu motoriku
- Čaroliju mešanja boja
- Kooperaciju sa drugim učesnicima
- Izražavanje emocija
- Kreativnost bez ’’granica’’
Radeći sa glinom, testom, plastelinom ovladavaju pokretima ruke i prstiju koji su neophodni za pravilno držanje olovke. Mešanje boja, stvaranje nove... ispitivanje novih i drugačijih materijala, njihovih boja i oblika im pomaže da razvijaju veštinu posmatranja potrebnu za prirodne nauke. Takođe, uče o sebi i drugima. Uče deliti sa drugima, komunicirati, biti odgovoran za čišćenje, vraćanje materijala na svoje mesto. Ova interakcija razvija poverenje, socijalne veštine koje pomažu u drugim oblastima života... Ali, i da svoje iskustvo predstave likovno kad ne mogu rečima, da pokažu ono što im je bitno, ono što ih muči, ono što ih usrećuje. Stvaranje je umirujuće, negativno iskustvo može pretvoriti u pozitivno... Likovna umetnost zabavlja, razvija maštu, eksperimentisanje, slobodu...
I zato
LIKOVNI ATELJE Centra za kulturu je pokazao da umetničke aktivnosti mogu i treba da budu svakodnevna aktivnost dece. Sa vrlo malo alata (prsti, četkice, boje, olovke, tuševi, glina…) deca se uvode u senzorni svet umetnosti. Kroz dodatne materijale - tkanine, papir, grančice, lišće... nestaju granice i svakom materijalu se dodaje još neka funkcija, značenje i mesto. Deca imaju svoje ideje o tome kako stvari treba da izgledaju, a u Likovnom ateljeu je izabran odličan način da se ne guši dečija individualnost i kreativnost, da se razvijaju interesovanja, prepozna talenat. Da se izgradi osećanje samostalnosti, samopouzdanja. I želje za učenjem. Da pristupe konstruktivno u određenim situacijama.
Izlažući svoje radove na oko 30 grupnih izložbi, gradili su samopuzdanje, pokazivali sreću, ponos. I postali ponos svojih roditelja. I Valjeva.
Jer ’’Umetnost je otvorena i svi radovi mogu biti poštovani’’ (Alec Colchico, ekspert za rano obrazovanje dece)
https://www.facebook.com/groups/493792160660955/