Dragoljub Mićunović (foto: Đorđe Đoković)
11.03.2015, 12:07
“Mi već dugo živimo u nevremenu čekajući sunce”
Autor knjige “Život u nevremenu”, koja je sinoć promovisana u Valjevskoj gimnaziji, prof. dr Dragoljub Mićunović kaže da je knjigom želeo da pokaže šta se događalo Srbima i Srbiji. „Nepostoji ni jedna država u Evropi, koj je za kratko vreme nekoliko puta menjala nazive, menjala društveno-politički sistem...bila bombardovana. S druge strane, mi imamo lošu tradiciju ozbiljnog odnosa sa istinom. Mnogo smo fleksibilni, skloni smo izvrtanju, dajemo sebi previše slobode u opisivanju događaja. Ja svedočim o periodu od 80 godina, a trudio sam se da sve što sam zapisao bude autentično, da ima pokriće, a da događaje iz novije istorije i dokumentujem. Važno je da znamo svoju istoriju”, poručiuje Mićunović.
Ako je vreme do 2001. bilo život u nevremenu, da li to znači da je sve posle toga, uključujući i sadašnjost, život u dobrom vremenu, pitali smo profesora Mićunovića nakon promocije.
"Život u nevremenu traje. Ja nisam završio knjigu, sledi i treći deo, a ni vreme se nije promenilo”, kaže Mićunović i dodaje da je vreme od pre sedam i više decenija bilo gore. “Bilo je strašnijih vremena od ovog današnjeg koje ne treba preuveličavati i tvrditi da je ovo najgore. Bilo je ratova, ubistava, najstrašnijih političkih progona... Mada ni ovo vreme ne valja. Ovo je vreme nepogoda. Mi smo se nadali i verovali da će nas ogrejati sunce i da ćemo biti na lepom vremenu. Umesto toga pljuskovi i grmljavina sa svih strana. Neka strašna oluja nas je zadesila, a da ne znamo kada će proći", opisuje vreme sadašnje profesor Mićunović.
Govoreći o knjizi književnica Vida Ognjenović je rekla da u memoarima Dragoljubi Mićunovića nema naknadne pameti. Da li je zaista nije bilo, ili ste je eliminisali?
- To je teško reći. Ja sam se trudio da je eliminišem, da u ovu knjigu ne unosim naknadnu pamet. Mi imamo problem koga moramo biti svesni i moramo ga kontrolisati, a ne eliminisati, a to je percepcija. Dakle, predstava o nečemu ili nekome mora biti cela i to je razlog što ljudi nesvesno lažu ili nešto doteruju. Ali, sasvim je druga stvar kada ljudi izmišljaju činjenice koje mogu da utiču na priču ili pojedine ljude. U obe moje knjige činjenice su istinite, dopunjene mojom percepcijom - kaže Dragoljub Mićunović.
Da li će u trećoj knjizi “Život u nevremenu”, koja će obuhvatiti period od 2001. do 2015, biti naknadne pameti?
- Ne verujem da će je biti. Mislim da će u trećoj knjizi biti nečega više, jer sada ću videti bolje i više nego u vremenu kada sam bio akter svih događaja. Neke stvari su prolazile pored mene, a da ih nisam primećivao. Sada bolje i više vidim i utoliko će biti više naknadne pameti - kaže Mićunović.
Vlada na suncu ili vlada u senci
Kako predsednik Političkog saveta DS gleda na dve vlade – “vladu na suncu”, koju zagovara potpredsednik DS Borislav Stevanović i vladu u senci, koju je nedavno promovisao predsednik stranke Bojan Pajtić?
- Vlada u senci Bojana Pajtića je imala marketinški karakter, da se pokaže vlasti da demokrate mogu da sastave bolju vladu i da se spremamo za izbore. Taj Pajtićev predlog je stvorio zabunu u redovima naprednjaka i samim tim je ispunio marketinšku ulogu. Međutim, Borkov program, koji on promoviše van stranke, nije partijsko ponašanje. On u medijima tvrdi kako ima pristalice i kako ima podršku za taj program. Ali pristalice imaš kada izađeš na izbore, a ne u medijima. Nije sporno da svako od nas predloži novi program, čak i novu ideologiju, ali mesto za takvu promociju je Glavni odbor i Skupština , gde će se voditi debata, pa ukoliko dobije većinu, onda to može da bude novi program DS. Debata se ne vodi u novinama, a posebno se ne daju obećanja, koja je nemoguće ispuniti - kategoričan je predsednik Političkog saveta demokrata.
A na našu konstataciju da su u Pajtićevoj vladi u senci pretežno Vojvođani i da je to više vlada u senci Vojvodine, a ne Srbije, Dragoljub Mićunović kaže da je “Pajtić u tu vladu nagurao malo više Vojvođana, ali budite bez brige, jer će ljudi tu vladu zaboraviti za mesec-dva dana, ta vlada je bila marketing”.