Kus petlić (foto: Đorđe Đoković)
Kus petlić (foto: Đorđe Đoković)
28.09.2016, 06:55

Oni su profesionalna scena Valjeva

č: | fb:

Druga premijera Gradskog pozorišta „Abrašević“ predstava „Kus petlić“ odigrana u ponedeljak u okviru Abro festa, kao i prethodne dve predstave, pokazala je da Valjevo zaslužuje da ima profesionalnu scenu i da postoje oni koji su za to kadri i voljni.

 

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Po godinama mladi glumci, ali sa već zavidnim brojem uloga i angažmana, Marijana Andrić, Katarina Korša, Stefan Trifunović, Nikola Ilić, Nikola Jezdić i Bogdan Trifunović u predstavi „Kus petlić“ meastralno su dočarali Beograd u jednom kratkom, ali vratolomnom vremenu, vremenu velikih preokreta, u periodu pred oslobođenje do rezolucije Informbiroa. 

 

Pored  tog vremena, koje neverovatno liči na vreme današnje po mnogo čemu, pokazana je i karakterologija Srba. U predstavi se prepliću dobro i zlo, vrline i mane, prošlost i budućnost. Otvaraju se brojna pitanja, ali ono koje dominira jeste da li je moguće da budemo drugačiji  u vremenima dramatičnih preokreta?

 

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

„Kus petlić“ je ozbiljna predstva koja ima sve. Odličan tekst, adapatciju, režiju, scenografiju, glumce, dinamiku... Jednom rečju pred valjevskom publikom bila je spektakularna predstava, napravljena sa više nego skromnim budžetom i za kratko vreme. Veličini i uspehu predstave najviše je doprineo talenat aktera, ali i entuzijazam, na kome uostalom već 11 godina i počiva Abro fest. Pored mladih glumaca, uspehu "Petlića" doprineli su sjajna scenografija, koju je i ovaj put osmislio Dušan Arsenić, kao i kostimi Branke Šišinački Obradović.

 

Reditelj Miroslav Ćiša Trifunović podvlačeći crtu Abro festa, koji se završava večeras predstavom „Černodrinski se vraća kući“ u produkciji Akademije umetnosti iz Novog Sada, kaže da je ovogodišnji bio hrabar, pa čak „tematski najhrabriji Abro fest i to u najtežem vremenu ili u ‘najvunenijem vremenu’, kako je to napisao Gojko Đogo“.

 

„U vremenu u kome se zavaravamo raznim limunadama, raznim šarenim lažama, kao što kaže song ’lagarija, lagarija’, u predstavi ’Kus petlić’, u vremenu u kome je toga previše, a premalo onih koji se usuđuju da se bave ozbiljno angažovanim pozorištem, napravili smo predstave sa ozbiljnim tekstovima, koje su bile čvrsto postavljene. Od predstave ’Smrt trgovačkog putnika’, koja govori o velikom lomu u vremenu tranzicije, kredita i prezaduženih ljudi, sa kojom se publika mogla identifikovati, preko ’Audicije’ i ’Kusog petlića’, čija se radnja dešava u neko drugo vreme, a u kome se prepoznaje i ovo sadašnje, gde mi, baveći se još uvek unutarsrpskim podelama, puštamo da prolaze vozovi, a na sve to prodajemo laži i to lažući sami sebe. I upravo ti tekstovi, igrani u ovo vreme su hrabrost“, objašnjava Trifunović.

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Kus petlić

Kus petlić (Foto: Đorđe Đoković)

Trifunović dodaje da je gledajući predstave ovogodišnjeg Abro festa Valjevo videlo na delu profesionalnu scenu, kao što je profesionalnu scenu videlo i pre četiri godine kada su ovi mladi glumci, završili Akademiju.

„Ovde se polako formira jedno jezgro mladih profesionalnih glumaca, koji uz profesionalne reditelje, a mi ih imamo, sledeće godine mogu uraditi svoje predstave bez mentora, dakle da budu samostalni autori. Možda kvalitet Abro festa, zbog neiskustva, bude manji, ali će, sasvim je sigurno, biti nove energije“, kaže Miroslav Trifunović.

 

Aktuelno