Pruga Beograd - Bar (ilustracija) (foto: Đorđe Đoković)
28.08.2014, 07:48
Pomažu Rusi, traži se pomoć Nemaca
Saobraćajni institu CIP i Ruske železnice RŽD Internešnal potpisali su ugovor vredan oko milion evra za projektno-istraživačke radove i pripremu tehničke dokumentacije za obnovu pruge Beograd – Bar od Resnika do Valjeva, javio je Tanjug. Precizirano je kako je to Aneks 4 ugovora o realizaciji ruskog kredita od 800 miliona dolara namenjenih srpskim železnicama kojim je predviđena obnovba Barske pšruge kroz Srbiju.
Prema rečima Milutina Ignjatovića, direktora CIP-a, do marta će biti završeni projektno-istraživački radovi na deonici Resnik – Valjevo dugoj 77 km, delu međunarodnog transportnog Koridora 11. “Ruski kredit” za obnovu železnica od 800 miliona dolara sa učešćem Srbije iznosiće 941 milion dolara.
Beogradski dnevnik Danas preneo je saznanja da će srpski i crnogorski premijer, Aleksandar Vučić i Milo Đukanović, na konferenciji o Zapadnom Balkanu, u Berlinu, pokušati da dobiju podršku za modernizaciju i izgradnju pruge Beograd – Bar (u obe države).
"To bi bilo strateški značajno ne samo za Srbiju, Crnu Goru i Kosovo, već i države centralne Evrope - Mađarsku, Slovačku i Češku. Na taj način bi se otvorio novi značajniji lučki centar na jugu Jadrana - luka Bar", ocenili su za Danas izvori bliski Vladi Srbije.
Manjak tucanika usporio radove
Kada je reč o aktuelnim radovima na obnovi deo nice Barske pruge Lajkovac – Lazarevac, prema saznanjima Kolubarskih.rs rokovi za završetak radova sada su pomereni na 10. septembar iako je ugovorom sa izvođačima iz konzorcijuma sa beogradskim Milenijumom na čelu predviđeno da budu okončani za 15 radnih dana.
Problem je kašnjenje radova na mostu (propustu) ali i u manjku tucanika! Izvođači su u nekolko navrata nasuli tucanik kako bi formirali “zastornu prizmu” (na koju se postavljaju šine), koju su jaki pljuskovi deformisali. Završetkom radova na deonici Lajkovac – Lazarevac ponovo bi radio Beovoz, još uvek najjeftiniji prevoz Valjevaca do glavnog grada.