Plavi most u Kolubari (foto: Kolubarske.rs)
08.01.2021, 10:37
“Plavi most” biće uklonjen iz reke, a za novi neophodna je pomoć države
Više od pet meseci meštani sela Šušeoka i Lukavac se nadaju da će iz rečnog korita biti uklonjen srušeni most i da će biti izgrađen novi na mestu starog koji je spajao njihova dva sela i koji im je, kako kažu, bio veza sa "ostatkom sveta". Pet meseci mole lokalne vlasti da im pomognu, a pomoći nema.
U pismu koje su uputili našoj redakciji, podsećaju da se krajem jula prošle godine "plavi most", kako su ga zvali, srušio u Kolubaru u trenutku kada je preko njega prelazio kamion natovaren drvnom građom i kamionskim gumama.
"Od tada do dana današnjeg nije ništa urađeno. Prekinuta je svaka komunikacija između leve i desne obale Kolubare. Vlasti u Mionici i Valjevu su ostale neme na naše apele da se most makar ukloni iz reke, jer sada služi kao prirodna brana, te u slučaju obilnih padavina Kolubara može da se izlije i da poplavi naša imanja i kuće", napisali su pored ostalog meštani dva sela.
Predsednik Mionice Boban Janković za Kolubarske.rs kaže da će srušeni most biti uklonjen iz rečnog korita i da će biti urađen privremeni prelz, ali nije mogao da precizira kada će se to dogoditi jer, kako reče, "to ne zavisi samo od nas".
Prema njegovim rečima ima mnogo toga što se mora rešiti, ali opština Mionica to ne može sama, otuda su se mnogima obraćali za pomoć i uputili desetine dopisa na adrese nekoliko ministarstava. Dodaje da je reakcija usledila tek nakon što su se obratili Predsedništvu Srbije.
- Obećano nam je da ćemo od Ministarstva odbrane dobiti neki alternativni prelaz, dok se ne uradi novi most, i da će "Srbijavode" i Vojska Srbije ukloniti iz rečnog korita srušeni most. Prema ranijim najavama to bi trebalo da bude već u prvim mesecima ove godine - kaže Janković.
Procena je da bi izgradnja novog mosta koštala između 70 i 80 miliona dinara, a tog novca u mioničkoj kasi nema.
- Mi smo mala lokalna samouprava, koja spada u četvrtu grupu po razvijenosti, i nemamo sredstva da taj problem rešimo. Konkurisaćemo kod Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima, Ministarstva građevine ili kod Kancelarije Ujedinjenih nacija za projektne usluge (UNOPS). Ono na čemu mi radimo jeste projekat mosta, koji je u završnoj fazi. Neophodno je prikupiti lokacijske i vodne uslove, kao i dozvole za izgradju, što je takođe naš deo posla. Uradićemo veći i bolji most, a kako su projektanti rekli biće ostavljene postojeće stope, što će znatno pojeftiniti radove. Novi most biće širok šest metara tako da će moći da se mimoilaze i kamioni - naveo je predsednik Mionice Boban Janković.
Podsećamo, krajem jula prošle godine čelični most, između sela Lukavac i Šušeoka, se srušio u Kolubaru u trenutku kada je preko njega prelazio kamion natovaren drvnom građom i kamionskim gumama. Čelična konstrukcija je praktično skliznula sa betonskih stubova nakon čega se most prelomio i jednim delom završio u reci, tako da se i kamiom našao u vodi. Na svu sreću niko nije povređen.
Okolnosti pod kojima je most završio u reci još uvek se ispituju. U Osnovnom javnom tužlaštvu u Mionici kažu da je u toku postupak saslušanja svedoka.