Učesnici programa Veče stranih jezika (foto: Mira Kojić)
26.05.2016, 16:58
Veče stranih jezika
Učenici Srednje škole “Hiljadu trista kaplara“ upriličili su sinoć drugo po redu Veče stranih jezika u ljiškoj biblioteci. Novi jezik je novi pogled na svet, moto je ove manifestacije učenika svih razreda škole i svih smerova (gimnazijalci, ekonomski i turistički tehničari, konobari i kuvari, mašinci).
Od Andrićevog uvodnog dela romana „Na Drini ćuprija“, na engleskom (Lazar Ikonić), preko Apolinerovih stihova koji su savršeno zvučali na francuskom u izvođenju Anastasije Gošnjić („Most Mirabo“), preko plesa ča-ča-ča, nastalog od kombinacije plesova mamba i rumba, do Geteovih stihova, na nemačkom, koje je govorila Slavenka Đurđić, teklo je jezičko veče. Prisutna publika čula je i uvodnu pesmu iz serije „Prijatelji“.
Učenica Aleksandra Lukić kreirala je scenski igrokaz „Zla devojka“ po ugledu na jedno Čehovljevo delo koje su na ruskom jeziku izveli njeni drugovi i drugarice.
Manifestacija stranih jezika održana je prvi put prošle godine, takođe u maju.
Na sceni su oživljeni likovi iz Hičkokovog „Psiha“ (Anastasija Gošnjić i Mladen Šalipur), hor učenika otpevao je Betovenovu „Odu radosti“, na nemačkom, naravno (himna Evrope od 1985.godine), a pesmu „Salvame“ na španskom jeziku otpevala je Ana Gavrilović. Bodlerovu pesmu „Jednoj prolaznici“ i buru emocija koju je izazvao jedan jedini pogled žene, doneo je Lazar Ikonić. Insert iz latino-američke serije „Rosalinda“ izazvao je najviše simpatija i odobravanja prisutnih.
Za kraj, Dragan Nedeljković izveo je pesmu „One thing“ grupe One Direction.
Profesori stranih jezika Marko Cvetković, koji predaje ruski jezik, Rosana Hadžić francuski, Biljana Milenković nemački,Uroš Đurđević engleski i Ana Milovanović predaje španski jezik, sa svojim učenicima priredili su veče za pamćenje.
Direktorka škole Biljana Jovanović, inače profesor srpskog jezika, čiji su učenici osvojili 17 nagrada na republičkim takmičenjima iz srpskog jezika i jezičke kulture, zna koliko je važno učenje stranih jezika, ali i kako se gradi imidž škole, te programi poput ovog javnog nastupa u biblioteci, kao neki drugi čiji je ona inicijator, nesumnjivo doprinose popularizaciji škole i ukupnom utisku u javnosti o radu škole.