Glisic sa mestanima Trlića (foto: Glas Tamnave)
14.10.2016, 08:07
Asfaltiraju se putevi do mesnih grobalja
U ubskoj opštini počeli su radovi na uređenju puteva do seosokih grobalja. Sredstvima Elektroprivrede Srbije, do sada je asfaltirano svih 900 metara puta ka groblju u Trliću, dok je u Stublenici izgrađeno 500 metara, što je prva deonica na prilaznom putu ukupne dužine 1,4 kilometra. Kako je objasnio predsednik opštine Ub Darko Glišić, sledeće godine pod asfalt će biti stavljeno i preostalih 900 metara u Stublenici, ali i u svim ostalim tamnavskim selima planirana je izgradnja puteva do grobalja, na čemu će se u narednom periodu intenzivno raditi.
„Naš plan ćemo realizovati uz pomoć „Puteva Srbije“, a deo sredstava ćemo obezbediti i od Elektroprivrede Srbije i na taj način rešiti višedecenijske probleme meštana svih naših sela. Najpre ćemo raditi kraće pravce, one između 500 metra i jednog kilometra, dok ćemo duže i nepristupačnije puteve prema grobljima ostaviti za kraj, pošto su zahtevniji i potrebno je više vremena da se pripremi teren za asfaltiranje. U svakom slučaju, moj plan je da tokom ovog mandata do svakog seoskog groblja u našoj opštini napravimo putnu infrastrukturu, a da ih onda zajedno sa mesnim zajednicama i održavamo, da ne budu više tako zapuštena“, rekao je Glišić, uz opasku da na teritoriji opštine nije primetio ni jedan asfaltiran prilazni put ka seoskom groblju.
Četiri asfaltne deonice u tri sela
Paralelno sa prilazima ka grobljima, u opštini su nastavljeni radovi i na modernizaciji lokalne putne mreže. U roku od desetak dana asfaltirane su četiri deonice u tri sela, ukupne dužine oko 1,6 kilometara.
Javno preduzeće „Putevi Srbije” obezbedilo je sredstva za asfaltiranje dela makadamskog puta od 530 metara kroz Potok, jedan od pet zaselaka u Vrelu, najvećem selu u ubskoj opštini, koje ima preko 800 domaćinstava i 110 kilometara dugu mrežu lokalnih puteva. Međutim, prema rečima odbornika iz Vrela Zorana Vićentića, svega pet, šest kilometara je pod asfaltom.
„Ne kažem da treba sve asfaltirati, ali barem desetak kilometara za koje imamo spremne projekte i pokušaćemo da za njih dođemo do sredstva gde god budemo mogli da konkurišemo. Ovde su uglavnom makadamski putevi, koji su daleko skuplji za održavanje, pošto se svake godine moraju presipati, dok je asfalt trajnije rešenje. Pored putne infrastrukture, treba još da se radi i rekonstrukcija niskonaponske mreže, kao i kanalizacija kroz centar sela, jer imamo izuzetno veliki problem otpadnih voda, pogotovo u poslednje vreme kada se zbog obilnih kiša izlivaju septičke jame. To pre 20, 30 godina nije predstavljalo problem, ali u današnje vreme je veliki problem koji ćemo pokušati da rešimo zajedno sa opštinom,” nabraja infrastrukturne prioritete u Vrelu odbornik Zoran Vićentić.
Drugo selo koje je prvi put dobilo asfaltne deonice, i to na dva putna pravca, u ukupnoj dužini od 600 metara je Lončanik. Osim što spajaju ovo selo sa Joševom i Trstenikom, novoizgrađene deonice su kako ističe potpredsednik Mesne zajednice Lončanik Stamenko Pavlović značajne i iz drugih razloga, jer je dobra putna mreža osnov za bolji život meštana i za ostanak mladih u selu. Radove na izgradnji asfaltnih deonica kroz Lončanik finansirala je Elektroprivreda Srbije.
Putna mreža obnovljena je i u Brgulama, gde je sredstvima EPS-a završeno asfaltiranje 500 metara kroz Kolubaru, zaselak sa 55 domaćinstava, a u istom kraju uskoro će početi radovi na još jednoj deonici. Kako smo saznali od Nikole Tomića, odbornika iz ovog sela, u pitanju je pravac od Kolubare ka Kaleniću i centru Brgula, odnosno bivšoj železničkoj stanici.
„Rekonstrukciju ove deonice takođe će finansirati EPS, odnosno ogranak TENT- a „Železnički transport“, pošto je tokom gradnje pruge zaselak Kolubara odsečen od ostatka sela, tako da meštani nemaju direktan pristup ka putu Stubline – Brgule. Završetkom ove deonice, meštani će imati lakši pristup tom regionalnom pravcu“, navodi Nikola Tomić.
Predsednik ubske opštine naglašava da će se na obnovi putne mreže ove godine raditi sve dok vremenske prilike bude dozvoljavale.
„Mnogo kilometara je do sada urađeno, ali je mnogo bilo i loših puteva, tako da kontinuiranim radom pokušavamo da smanjimo zapuštenu infrastrukturu. Dokle god vreme bude služilo ove godine, mi ćemo se truditi da u što više naših sela dovedemo asfalt“, rekao je Darko Glišić. On je do kraja godine najavio i konačan završetak velike akcije „Opština Ub bez drvenih bandera“, u okviru koje će biti rekonstruisana niskonaponska mreža i u preostalih nekoliko ubskih sela.