Radovi na delu autoputa Koridora 11 (ilustracija) (foto: Dragana Nedeljković)
17.06.2017, 12:29
Tri godine nepodnošljivo zbog gradilišta
Vršilac dužnosti direktora "Koridora Srbije" Zoran Babić posetio je opštinu Ub, kako bi se upoznao sa problemima koje imaju meštani nekoliko sela zbog radova na deonici autoputa od Uba do Obrenovca.
Pored toga što su lokalni putevi uništeni, meštani Trnjaka, dela Stublenice i Šarbana, kao i ulice Josipa Majera muku muče sa kamionima, koji im ugrožavaju zdravlje, bezbednost i stambene objekte.
Život im je već tri godine nepodnošljiv zbog prašine koju za sobom svakodnevno ostavlja stotinak kamiona na putu od peskane u Stublenici do gradilišta. Sem što se bore za vazduh i ne znaju kako da izađu na kraj sa peskom koji je sve prekrio, ugrožena im je i bezbednost, jer vozači ne poštuju propise o brzini vožnje, dok su usled velike frekvencije teškog teretnog saobraćaja od jutra do mraka počele da pucaju i kuće.
Kako bi skrenuli pažnju na svoje probleme, žitelji su u nekoliko navrata protestvovali i blokirali kamionski saobraćaj kod peskane, a njihove optužbe za nemar i bahatost upućene su na adresu izvođača radova, kineske kompanije „Šandong hajspid“, koja ne poštuje dogovor u pisanoj formi od februara prošle godine.
Tada je ova kompanija prihvatila sve uslove građana iz gradske ulice Josipa Majera i sela Trnjaci, Stublenica i Šarbane, obavezujući se na održavanje tog putnog pravca, njegovo redovno čišćenje i pranje, svakodnevno prskanje vodom nekoliko puta tokom letnji meseci, kao i poštovanje saobraćajnih propisa prilikom transporta peska. Međutim, i pored dogovora, već više od godinu dana ništa nije preduzeto.
Vršilac dužnosti direktora "Koridora Srbije" Zoran Babić je razgovarao sa predsednikom opštine Darkom Glišićem, njegovim zamenikom Aleksandrom Jovanovićem Džajićem i pomoćnikom Verkom Lukić.
Predsednik ubske opštine Darko Glišić na konferenciji je istakao da će u narednom periodu, zajedno sa sa nadležnima iz „Koridora Srbije“ pokušati za iznađu najbolja moguća rešenja za građane koji žive pod velikim opterećenjem zbog radova na trasi autoputa.
- Nakon završetka poslova na izgradnji autoputa, biće obnovljeni svi oštećeni pristupni putevi, ali moramo živeti i narednih godinu dana, koliko će još trajati radovi. Suština našeg razgovora bila je kako olakšati život našim građanima u tih godinu dana, kako da to bude disciplinovanije od strane onih koji često krše svaki dogovor, a to nije izvođač,već naši razni podizvođači, koje je kineska kompanija angažovala. Oni su za dinar spremni da više ne znam šta urade, ne obazirući se ni na koga i ne misleći da će nekome naneti ogromnu štetu ili mu život učiniti nepodnošljivim - rekao je Glišić.
Dodao je da krizni period od godinu dana može lakše da se prebrodi ukoliko izvođači radova budu disciplinovaniji i poštuju dogovor.
- Nakon toga očekuje nas izgradnja potpuno novih puteva koji su uništeni u realizaciji ovog projekta od koga će naša opština imati mnogo koristi. Do sunca i do svetla mora da se prođe malo i kroz kišu, oluju i neki mrak i to je tako. Ne može sa neba da nam padne, ne može da se nacrta autoput, mora malo da bude muke da bismo posle toga imali koristi. Neka to bude i deset posto od onoga što imaju opštine koje su sada, recimo, na trasi autoputa Beograd- Zagreb, u kojoj kad dovedete fabriku, ne možete da nađete radnike, jer svi već negde rade, mi ćemo biti zadovoljni. Pogledajte kakav standard imaju Stara Pazova i Inđija zahvaljujući komunikaciji koja ih je otvorila, pa su rešili sve svoje probleme. Period koji moramo da izdržimo je do godinu dana, a onda ćemo polako početi da pravimo spisak i plan onoga što ćemo obnavljati kada radovi na deonici od Uba do Obrenovca budu završeni, a do tada učinićemo sve da olakšamo život ugroženim građanima i da koliko-toliko pristupne puteve trasi privedemo nameni - rekao je Glišić.
On se zahvalio Zoranu Babiću što se "sam interesovao i ponudio" da vidi kako, kao direktor koji je tek stupio na dužnost, može da pomogne da građani "imaju manje muke i da pruži punu sigurnost da će na kraju sve biti urađeno". Takođe je istakao značaj dobre komunikacije sa "Koridorima Srbije" kako bi problemi, koji će se pojavljivati na dnevnom nivou, bili kvalitetno i brzo rešavani.
Opredeljenje "Koridora Srbije", republičke Vlade i predsednika države je da se nastavi dalje sa izgradnjom koridora, da se započeti završavaju i otvaraju nove deonice, ukazao je Zoran Babić na konferenciji za novinare.
- Ub je teritorijalno i po broju stanovnika manja opština, ali je strateški veoma bitna i po kilometrima koji su na teritoriji opštine i za ceo posao koji nas očekuje. Ja sam zahvalan građankama i građanima opštine koji moraju da se strpe i pretrpe u toku samog izvođenja radova. Obiman je posao, potreban nam je veliki broj pozajmišta i deponija, potrebno je i korišćenje izgrađenih puteva, koji će pretrpeti određena oštećenja. Ali, prema ugovoru koji smo sklopili kao država, kao investitori i sa kineskim kompanijama i sa „Azvirtom“, ali i za ostale deonice na Koridoru 10 i 11, svi oni imaju obavezu da sve te puteve koje koriste za transport materijala, po okončanju radova dovedu ne samo u prvobitno stanje, već da ih kompletno rekonstruišu, da budu za jednu mnogo bolju upotrebu - istako je v.d. direktora „Koridora Srbije“ Zoran Babić.
Prema njegovim rečima, benefit koji će doneti izgradnja koridora je ogroman, jer sa autoputem dolaze i nova radna mesta, nove pumpe, šopingmolovi i fabrike.
"Zaista ćemo u narednih nekoliko godina, siguran sam i ovde na Ubu, morati da uvozimo radnu snagu, da je neće biti dovoljno, kao što je to slučaj sa nekim opštinama i gradovima kroz koje su koridori već prošli".
Kako je istakao, ono što je zahtev države Srbije, kao investitora, a za šta ima i podršku finansijera (Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj) jeste da se sve kompanije angažovane na izvođenju radova ponašaju društveno odgovorno.
- To ne znači samo rekonstrukciju uništenih puteva, već znači da moraju da pomognu i izgradnju vrtića, školskih dvorišta i svega drugog. Mi smo pre dva dana završili rekonstrukciju školskog dvorišta u Niškoj banji, zato što na teritoriji te opštine počinje istočni krak Koridora 10, a juče je završen ulaz ka Pirotu do samog centra. Na mnogo mesta Koridori pomažu i siguran sam da će tako biti i na Ubu, jer ono što se izgradnjom autoputa uništi, želimo da saniramo i da donesemo nove vrednosti, što je,uostalom, opredeljenje i lokalne samouprave i Vlade republike Srbije i "Koridora Srbije" - naveo je Zoran Babić.
Takođe je rekao da je Srbija jedno veliko gradilište, kada je putna infrastruktura u pitanju, te da je trenutno na južnom i istočnom kraku Koridora 10 u svakom trenutku prisutno oko 2.000 radnika i ne manje od 600 kamiona i drugih radnih mašina.
Osim obnove lokalnih puteva, što je u nadležnosti "Koridora Srbije", predsednik opštine Darko Glišić napomenuo je i da je unedavnbom razgovoru sa direktorom "Puteva Srbije" Zoranom Drobnjakom insistirao na sanaciji regionalnog puta Ub-Beograd, koji je takođe znatno oštećen zbog radova na trasi autoputa.
- On polako postaje gotovo pa neprohodan i nebezbedan. Ne želimo da se nekome nešto desi, a gotovo da vodi ka tome, jer je na nekoliko mesta takvo oštećenje da ga je nemoguće više proći, vrlo teško i zaobići. Pokušaćemo da u narednih mesec ili dva dana dođemo do rešenja i saniramo te tri ili četiri kritične tačke, koje stvaraju najveće probleme - najavio je Glišić.
Deonica od Uba do Obrenovca na Koridoru 11 duga je 26 kilometara. Na tom delu predviđena je izgradnja 14 mostovskih konstrukcija i petlje u Stublenici, kao i izmeštanje 11 lokalnih puteva I 17 rečnih vodotokova.