Početak radova u Nepričavi, jul 2010.  (foto: Darija Ranković)
Početak radova u Nepričavi, jul 2010. (foto: Darija Ranković)
10.11.2017, 10:23

Od duple eksproprijacije do krivičnih prijava

č: | fb:

Vest dana bilo je podnošenje krivičnih prijava Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv bivšeg ministra Milutina Mrkonjića (SPS), direktora građevinskih firmi Planum, Putevi Užice i PZP Beograd, te nekoliko stručnjaka iz CIP-a i nadzora zbog propusta na izgradnji deonice Ub - Lajkovac budućeg autoputa Beograd - južni Jadran. Krivične prijave ofirala je aktuelna ministarka Zorana Mihajlović (SNS).

 

Mrkonjić je "na prvu loptu" odgovorio kako "ministarka nema pojma", a ona mu je otpozdravila sa "ne može da niko ne bude kriv". Na deonici dugoj 12,5 km, koja je građena od 2010. do 2014. godine, a nikada nije bila otvorena, počeo je da puca asfalt na oko 4,5 km. Taj deo mora da se radi iznova, a koštaće, prema prvim procenama, oko 1,1 milijrdi dinara.

 

Svi peru ruke od odgovornosti, radnici Planuma se, doduše, navodno bez dozvole i saglasnosti nadležnog ministarstva, vratili na deonicu Ub - Lajkovac i počeli da saniraju oštećenja. Pitanje je, međutim, da li su to radovi koje je predložio isti onaj CIP koji je bio nadzorni organ tokom sporne izgradnje (?), koji tvrdi, kako su preneli beogradski mediji, da se na ta 4,5 km sve mora raditi iznova s obzirom na to da je problem na dubini tri do četiri metra, ponegde i na svih 11 metara (!), te da je "kvaka" u tome da se beton raspao jer je ugrađivana glina!

 

Dvostruka eksproprijacija

 

Naši seljaci bi, onako iz rukava, rekli kako sve što se počne natraške mora tako i da se završi (što se grbavo rodi niko ne ispravi). Pri tome imamo na umu činjenicu, ako nas pamćenje još služi, da su Ubljani svoj deo te deonice autoputa morali dva puta da eksproprišu, dakako dva puta i da plate, jer je u vreme ministrovanja Velimira Ilića, kada je sve i počelo, došlo do preprojektovanja trase zbog početne namere da autoput pregazi Savu na lokaciji Duboko kod Obrenovca, gde je takav odron da bi taj potez više koštao nego čitava deonica budućeg autoputa!

 

Lajkovčani su svoj deo pomenute deonice teže eksproprisali, a rešenje sa vlasnicima parcela postignuto je kada je dogovoreno da se ar zemljišta plaća po ceni koju u sličnim situacijama država daje kada je u pitanju eksproprijacija za potrebe širenja kopova RB Kolubara.

 

Zanimljivo je i to da sada kreće i, čini se, politički, gotovo predizborni, deo priče da je lako moguće kako će sve ostale deonice bti gotove o roku, a da će otvaranje auto-puta Beograd - južni Jadran, do Boljara na granici sa Crnom Gorom, kasniti zbog dodatnih radova na 4,5 km između Uba i Lajkovca. Nsmo skloni da u to poverujemo, vreme je, kao i uvek, najbolji sudija.

 

Predizborni EPP

 

Koliko god je ministarka Mihajlović tvrda u stavu da se stvari moraju isterati na čistac, predsednik države Aleksandar Vučić (SNS) je dao "mekšu" izjavu kako ne želi da bude ni tužilac ni sudija, te da na tom i Koridoru 10 ima većih problema koje valja rešavati. Pritom je na Koridoru 11 (autoput Beograd - južni Jadran) naveo moguće kašnjenje radova na neimenovanom tunelu (moguće da je to tunel Brančići kod Ljiga, koji nije u ataru tog već susednog sela Gukoši), gde će do predviđenog roka biti završena jedna od dve trake, dok će druga kasniti nekoliko meseci.

 

U vreme ministra Mrkonjića, podsećamo, njegove, a često i posete tadašnjeg predsednika države Borisa Tadića (DS), bivale su relativno česte. Ne retko bez valjanih razloga ali uz obaveznu novinarsku pratnju, što bi tada rekao Dragan Todorović iz Vremena - uzbrdo, nizbrdo, iz livade u livadu.

 

Ovo je sada, makar i političko-predizborna, mnogo ozbiljnija priča. Zašto predizborna? Zbog toga što se uz beogradske i poneke lokalne, moguće i posle njih, sve češće najavljuju još jedni vanredni parlamentarni izbori jer nam je opet neophodno četiri godine mira i političke stabilnosti u državi. A valja iskorisiti i još uvek nadpolovično poverenje građana u Vučića, uporedno i u SNS.

Aktuelno