Marija Novaković (foto: Dragana Nedeljković)
15.08.2014, 12:12
Podela rešenja biće završena za mesec dana
Komisija za procenu štete Opštine Ub za sedam dana obradila je 143, od ukupno 1.103 zahteva za državnu pomoć namenjenu sanaciji stambenih objekata oštećenih tokom majskih poplava. Ukoliko ovaj posao bude tekao planiranom dinamikom, podela rešenja građanima biće završena za mesec dana, izjavila je na konferenciji za novinare Marija Novaković, predsednica Opštinske Komisije za procenu štete od poplava.
- Sa izdavanjem rešenja počeli smo u sredu, 6. avgusta, kada je radio samo jedan tim. U međuvremenu, broj timova je povećan na četiri, što će znatno ubrzati postupak. U proseku se radilo preko norme koju je Kancelarija za obnovu dala u svojim uputstvima, a koja je od 15 do 20 rešenja dnevno. Sa sadašnjim brojem timova, očekujem da dnevno izdajemo četrdesetak rešenja. Mislim da posao dobro napreduje, bez obzira na probleme sa kojima se svakodnevno susrećemo – izjavila je Novaković.
Prema njenim rečima, proceduru izdavanja rešenja za poplavljene objekte često usporavaju i komplikuju nerešeni imovinsko-pravni odnosi vezani za vlasništvo nad oštećenim kućama, ali i sporna mesta prebivališta, jer nije mali broj onih koji su, najčešće zbog posla, prijavljeni u Beogradu ili Obrenovcu, a žive na teritoriji ubske opštine.
- Mi smo se trudili da ne pravimo gužvu drugim državnim organima, te smo pre ovog postupka organizovali da nam preko Katastra i SUP-a dostavljaju uverenja o prebivalištu i listove nepokretnosti. Listovi nepokretnosti su stigli za sve građane, ali se dešava da oni nisu sebe uknjižili i onda imamo problem, jer nema lista nepokretnosti. Kada pozovemo stranku, ona mora da ide u Katastar, uzme dokument i ponovo dođe kod nas. Sve se to rešava u hodu, ali pravi zastoj. Stvara zabunu i to što se jedno lice pojavljuje više puta za isplatu pomoći. Ljudi na selu imaju dva, pa i tri stambena objekta, ali novčanu državnu pomoć mogu da dobiju samo za jedan, jer ovo je državni program obnove za saniranje štete, nije nadoknada. Postoji mogućnost da novac dobiju i za sanaciju druge kuće samo ukoliko u jednom domaćinstvu roditelji i deca žive u dva odvojena objekta, ali je potrebno da sačine ugovor o poklonu, koji će overiti u sudu, kao i da dostave overenu izjavu dva svedoka kojom dokazuju da porodica sina živi u toj drugoj kući- kaže Marija Novaković.
Komisija za obnovu je izričita u tome da se novac može dobiti samo za stambene porodične objekte koji se svakodnevno koriste za stanovanje. Ne dolaze u obzir ni vikendice. Za podstanare, priprema se drugi program novčane pomoći.
- Mi na spisku imamo i 38 srušenih objekata, ali ne znači da će svi biti u šestoj kategoriji. Tu se, takođe, moraju pozivati stranke i utvrditi činjenično stanje kroz zapisnike. Što se tiče onih kod kojih je sporno mesto prebivališta, to se dokazuje kroz izjavu dva svedoka. Moram da naglasim da neće svi koji su podneli zahtev dobiti novčanu pomoć, jer neke građane nismo mogli u startu da odbijemo kao neosnovane. Od pomenute 143 prijave, tri su bile neosnovane, a na naša rešenja do sada se niko nije žalio - objasnila je Marija Novaković, uz napomenu da je Opštinska Komisija za procenu štete u obavezi da svakog četvrtka šalje fotokopije predmeta Kancelariji za pomoć, a svakoga dana, u elektronskoj formi, pojedine tabele i rešenja.
Građani kojima su putem donacija kuće u potpunosti sanirane ili izgrađene nove, neće biti obuhvaćeni državnim programom i tu je Kancelarija za pomoć izričita, naglašava ona. Međutim, ukoliko su dobili novčanu pomoć od korisnika budžeta Republike Srbije ili lokalne samouprave, a kuća im je osigurana, onda će im za dobijeni iznos biti umanjena pomoć koja im pripada po kategorizaciji.