Sanacija pruge Beograd - Bar, između Lajkovca i Lazarevca (foto: Aleksandar Ranković)
Sanacija pruge Beograd - Bar, između Lajkovca i Lazarevca (foto: Aleksandar Ranković)
20.08.2014, 11:54

Problem podzemne vode

č: | fb:

Radovi na deonici Barske pruge između Lajkovca i Lazarevca, započeti 6. avgusta, odvijaju se predviđenim tempom, potvrdio je danas Kolubarskim.rs građevinski inženjer Miodrag Sića Vlajković, rukovodilac Valjevskog dela Sekcije ZOP-a, čiji su radnici tokom jula okončali pripremne radove vredne oko 15 miliona dinara.

“Možda smo u docnji  dan-dva, zbog kiša, ali je situacija sada neuporedivo bolja nego što je bila do 6. avgusta”, precizirao je Vlajković. Trenutno, najveći problem su podzemne vode. Takođe, u “telo pruge” moraju biti ugrađene i cevi vodovoda Nepričava – Lajkovac – Lazarevac, o čemu brinu zaposleni u JKPK “Lazarevac” u koordinaciji sa stručnjacima JP “Železnice Srbije”.

Vlajković procenjuje da bi Beovoz mogao da krene “koji dan posle 1. septembra”, što je takođe “podnošljivo”. Obnova će koštati oko 51 milion dinara, od čega će oko 20 miliona biti potrošeno na prvu fazu građevinskih radova, koja je, na tenderu, poverena konzorcijumu sa beogradskim “Milenijumom” na čelu. U pitanju je 1,4 km pruge, koje su odnele majske poplave, što podrazumeva i izgradnju jednog mosta (propusta), takođe “nestalog” u nezapamćenoj stihiji.

Sanacija pruge Beograd - Bar, između Lajkovca i Lazarevca

Sanacija pruge Beograd - Bar, između Lajkovca i Lazarevca (Foto: Aleksandar Ranković)

Obnova deonice između Valjeva i stajališta Lastra, zbog desetak odrona i klizišta u klisuri Gradca, još nije započeta jer su projekti CIP-a na reviziji. S obzirom na to, kao i na građevinski komplikovan poduhvat, pruga Beograd – Bar će teško biti komletno sanirana do kraja 2014. godine. Do tada, vozovi ka Baru i dalje saobraćaju obilaznom trasom preko Mladenovca, Lapova, Stalaća i Kraljeva, do Požege i Užica, pa dalje ka Prijepolju, Bijelom Polju, Podgorici i Baru.

 

Aktuelno