Gorenje (foto: www.gorenje.rs)
20.11.2020, 12:50
Gorenje - Očuvanje životne sredine kao stub poslovanja
Da li ste znali da se nijedan elektronski uređaj, bilo da je mali kao računarski miš ili mobilni telefon, ili veliki kao frižider ili mašina za pranje veša - ne sme odlagati u kontejnere kao komunalni otpad? Razlog za to jeste što svi ovi uređaji sadrže štetne materije – teške metale, gasove koji oštećuju ozonski omotač ili izazivaju efekat staklene bašte i zbog toga se moraju odlagati na adekvatan način, kao poseban tok otpada koji se naziva elektronski i električni otpad.
Kao odgovorni proizvođač širokog spektra kućnih uređaja, kompanija Gorenje godinama unazad nastoji da različitim aktivnostima direktno utiče na zbrinjavanje takozvanog e-otpada, kao i da podigne svest o važnosti očuvanja zdrave životne okoline među svojim potrošačima, ali i u industriji u kojoj posluje.
Ukoliko svratite do bilo koje Gorenje maloprodaje, moći ćete da se informišete o tome kako da na pravilan način odložite svoje uređaje koji su završetkom svog radnog veka postali e-otpad. Na edukativnom lifletu moći ćete i da pronađete informacije da privatni reciklažni centri mogu preuzimati e-otpad sa vaše adrese, da ćete za njega dobiti i novčanu naknadu, kao i veb adresu za kontakte svih nadležnih javno-komunalnih preduzeća i reciklažnih centara. Ovim lifletom Gorenje je nastojalo da u potpunosti pojednostavi proces pravilnog odlaganja otpada svim svojim korisnicima, čuvajući pritom životno okruženje, a time i da pomogne sakupljanje vrednih materijala iz e-otpada koji se reciklažom mogu ponovo upotrebiti u proizvodnji sličnih uređaja.
Doprinos u zbrinjavanju e-otpada kompanija Gorenje nastoji da postigne i iniciranjem projekta "Ka boljem upravljanju električnim i elektronskim otpadom u Srbiji", zajedno sa organizacijama NALED i GIZ, kompanijom Coca-Cola HBC i uz podršku Ministarstva za zaštitu životne sredine. Kreiranjem posebnog elektronskog registra za proizvođače i uvoznike proizvoda koji nakon upotrebe postaju posebni tokovi otpada, ali i redovnim plaćanjem ekoloških taksi u vrednosti od tri miliona evra godišnje, Gorenje želi da podstakne sve aktere da se prema svojim proizvodima i okolini brinu – odgovorno.
Savesno postupanje prema svojim korisnicima, građanima, a naročito u zajednici u kojoj posluje je oduvek bilo važan stub poslovanja Gorenja, pa počev od 2006. godine, Gorenje pokazuje i kako jedna fabrika može da proizvodi brojne kućne uređaje, a da ne zagađuje ni vazduh ni okolinu. Redovnim merenjem emisije štetnih gasova, strogim poštovanjem normi i propisanih granica, kao i korišćenjem najsavremenijih filtera koji se menjaju dva puta godišnje, Gorenje čuva životnu okolinu grada Valjeva. Iako generiše značajnu količinu čvrstog otpada, taj otpad selektuje odmah u proizvodnim pogonima, koji zbrinjavaju firme akreditovane za rad sa svim kategorijama otpada.
I kako ističu iz ove kompanije, Gorenje će kao lider u svojoj industriji i dalje nastaviti da ponaša odgovorno prema svima – potrošačima, nadležnim institucijama, svojim zaposlenima i životnoj sredini i svojim aktivnostima nastojati da im svima pomaže u borbi za čistu životnu sredinu i takvu je ostavi generacijama koje dolaze.