Vlasnici Europroma (foto: Đorđe Đoković)
Vlasnici Europroma (foto: Đorđe Đoković)
01.07.2015, 07:56

Lojalan potrošač i zadovoljan zaposleni su najveći kapital

č: | fb:

Valjevski Europrom obeležio je 25 godina uspešnog rada i postojanja. Jubilej vredan pažnje, posebno zbog toga što je vreme, kada su dva prijatelja Desimir Tadić i Živorad Spasojević otpočela privatni posao i odlučila da otvore trgovinu, bilo najteže u novijoj istoriji zemlje. Uprkos teškim, i za posao neizvesnim godinama, Europrom je opstao, i ne samo to nego je rastao i razvijao se, tako da je danas postao vodeća trgovina u okrugu.

“Jubileji su datumi kada se zastane, podvuče crta i postavi pitanje – gde smo sada i kako smo prošli u putu. Danas ne bi smo bili to što jesmo da pre 25 godina Žikica i ja nismo imali dovoljno hrabrosti i energije da jednu ideju pretočimo u realnost i damo joj ime Europrom. Dok su drugi poslovne prilike delili na dobre i loše, mi smo ih delili na one koje možemo da iskoristimo i na one koje moramo sami stvoriti, jer trećeg tada nije bilo”, podsetio je na vreme od pre četvrt veka kada je nastao Europrom direktor Desimir Tadić.

Desimir Tadić

Desimir Tadić (Foto: Đorđe Đoković)

O uspehu Europroma svedoče podaci, koji su se čuli u danu obeležavanja godišnjice. Preko 20.000 potrošača dnevno pazari u prodajnim objektima Europroma, kojih ima 32, a ovih dana biće otvorene još dve prodavnice na Užičkom putu i kod Srbijanke. Planirano je da do kraja godine bude ukupno 40 ljubičastih objekata na teritoriji Valjeva. U ovoj trgovini, koja promoviše isključivo domaću robu, zaposleno je 359 radnika, a do kraja godine biće ukupno 400 zaposlenih. Europrom je društveno odgovorna firma koja oko sebe okuplja više od 70 malih porodičnih preduzeća, ima 440 dobavljača i preko 50 kupaca. I ono što je najvažnije, ovoj valjevskoj trgovini već 25 godina veruju i potrošači i poslovni partneri.

Desimir Tadić kaže da rast i razvoj Europroma ne bi bio moguć bez zaposlenih i potrošača. “Ulažemo veliki trud da našim zaposlenima radno mesto znači sigirnost, a ne stres. Kada je reč o potrošačima trudimo se ne samo da ih slušamo, nego i da ih čujemo. Lojalan potrošač i zadovoljan zaposleni, bez sumnje, su naš najveći kapital”, kaže Tadić. On dodaje da su deo uspeha Europroma i poslovni partneri koji su u proteklih 25 godina, kraće ili duže, bili ili jesu, partner u realizovanju poslovnih ciljeva i pozicioniranja na tržištu i zato korektnost i dogovori koji se poštuju treba da budu ono što će obeležiti saradnju i u narednom periodu.

Europrom je dominantna i omiljena trgovina u Valjevu sa ciljem da do sledećeg jubileja 2020. godine postane i regionalni lider. 

“Godine koje dolaze doneće novu neizvesnost. Najveći izazov pred nama je da se još brže prilagođavamo promenama na tržištu, a da istovremeno ne menjamo svoje principe poslovanja. Ma šta donelo neizvesno sutra Europrom će nastaviti da svoje poslovanje zasniva na promovisanju kvaliteta, domaće privrede, porodice kao stuba svega onoga što se može nazvati pravim vrednostima”, obećao je u danu jubileja Desimir Tadić.

Cviko Krunić

Cviko Krunić (Foto: Đorđe Đoković)

Jedan od vlasnika trgovine Medius, koja se nalazi u satavu Domaćeg trgovinskog lanca (DTL), čiji je deo i Europrom, Cviko Krunić kaže da je Europrom primer zdravog, kontinuiranog razvoja stabilnog preduzeća koje već sada može da ponese epitet da je lider u trgovini u regiji zapadne Srbije. “Europrom je nosilac privrednog razvoja ovog kraja, koji daje veliki doprinos u zapošljavanju radnika rešavajući tako i socijalna pitanja u našem društvu”, kaže Krunić. On smatra da takav uspeh valjevske trgovine ne čudi, jer je na čelu firme čovek koji ima izuzetnu poslovnu viziju, energiju, izuzetan je strateg koji puno polaže na unutrašnju organizaciju i izgradnju zdravih odnosa unutar sistema, a iznad svega zna da motiviše menadžment i radnike.

Vlasnika trgovine Medius poručio je da čuvamo domaće fabrike i trgovine, jer nas narednih godina očekuje najezda stranih trgovina sa namerom da robu proizvedenu na zapadu prodaju na našem tržištu i na taj način će dodatno ugrožavati poziciju naših radnika i u fabrikama i u trgovinama. Krunić je pozvao sve trgovine da u okviru DTL grupacije grade dobre poslovne odnose i strateško partnerstvo sa domaćim fabrikama imajući u vidu interese domaće proizvodnje i trgovine.

Dragan Reljić

Dragan Reljić (Foto: Đorđe Đoković)

Viktorija grupa sa Europromo sarađuje šest godina. “Prvi litar ulja koji je Victoria oil Šid proizvela bio isporučen valjevskom tržištu, tačnije trgovini Europrom”, kaže Dragan Reljić i dodaje da se valjevskoj trgovini godišnje isporuči od 500 do 700 tona ulja, što dovoljno govori o dobroj saradnji.

Viktorija grupa je među onim firmama koje promovišu domaće proizvode i domaće trgovine. “Protiv stranih trgovina borimo se tako što dobre uslove i povoljne cene dajemo našim, domaćim kupcima, a upravo cena je najbolja odbrana od stranih trgovinskih lanaca kojih je sve više u Srbiji, pa i u Valjevu. Od 30 miliona litara ulja, koliko se godišnje proda u Srbiji, kroz DTL kanale prodamo oko 24 miliona, dok preostalih šest miliona litara ulja prodamo kroz strane trgovinske lance”, navodi Reljić.

On smatra da su građani zainteresovani da kupuju domaće. “Na našem tržištu se pre dve godine pojavilo 14 vrsta uvoznog ulja, a mi smo i dalje lideri na ovom tržištu, pre svega zahvaljujući kupcima, što može biti dokaz da građani rado kupuju domaće proizvode”, kaže Dragan Reljić.

Gosti na proslavi

Gosti na proslavi (Foto: Đorđe Đoković)

Jubilej vredan pažnje 25 godina rada i postojanja valjevski Europrom obeležio je zajedno sa svojim brojnim poslovnim partnerima, saradnicima, kupcima, prijateljima, zaposlenima i porodicom, koja je, kako reče Desimir Tadić, osnov svega onoga što se može nazvati pravim vrednostima, a Europrom, kako su rekli brojni poslovni partneri, jeste prava vrednost.

 

 

 

Aktuelno