Desimir Tadić (foto: Đorđe Đoković)
Desimir Tadić (foto: Đorđe Đoković)
13.06.2014, 14:56

“Domaće” bolje od inostranog

č: | fb:

Srpski trgovci, suočeni sa dolaskom velikih inostranih trgovinskih lanaca i uvoznom robom koja je preplavila naše tržište, pre tri godine su se udružili u Domaći trgovinski lanac koji čini 13 trgovina iz Srbije, među kojima je i valjevski „Europrom”.

Potrošači su prepoznali kvalitet domaćih proizvoda otuda je u poslednje vreme i povećana prodaja upravo domaće robe, kaže za Kolubarske.rs direktor „Europroma” Desimir Tadić.

- Integrisali smo se, pre svega da sačuvamo svoj biznis usled velike najezde stranih trgovinskih lanaca a kojih će biti još više. Tako integrisani, kao domaći lanac, bićemo stožer opstanka domaće privrede i domaćeg proizvođača, jer preko 80 posto robe u našoj mreži je upravo domaće proizvodnje. Dolazak inostranih trgovinskih lanaca u Srbiju  je proces koji mi ne sporimo i na koji ne možemo uticati, ali je jasno da će dobar deo proizvodnje i proizvoda doći u Srbiju i tako smanjiti potencijal domaćih proizvođača i trgovaca. Zato smo se organizovali kako bi  udruženi štitili domaću robu, ali i kupce.

Domaći trgovinski lanac ima 13 firmi u kojima je zaposleno 3.000 radnika. Godišnji promet lanca sa 500 objekata iznosi preko 27 miljardi dinara. Uskoro će se DTL-u pridružiti još dve trgovine sa juga Srbije.

Naime, mi smo svesni svoje odgovornosti otvorili prodavnice i u ruralnim  krajevima i manjim opštinama, gde inostrani trgovinski lanci, koji se rukovode isključivo profitom, nisu otvorili svoje markete. Namera je da se snebdevanjem ruralnih krajeva zaustavi iseljavanje ka velikim gradovima. A najznačajniji projekat koji DTL promoviše jeste koncept vezivanja lokalnih malih i srednjih proizvođača sa lokalnom trgovinom – kaže Desimir Tadić.

Domaći trgovinski lanac

Domaći trgovinski lanac (Foto: Đorđe Đoković)

„Domaće”

Domaći trgovinski lanac je na ovogodišnjem SPREG –u promovisao lokalnu robnu marku „Domaće”. „Europrom” je u priču „Domaće” ušao sa 12 proizvođača iz valjevskog kraja , koji proizvode na tradicionalni način hleb, mlečne proizvode, meso, prerađevine od mesa, jaja, slatkiše, primenjujući savremene tehnologije.

- Svaki proizvod na kome piše „Domaće” znači da je napravljen od sirovina koje potiču iz valjevskih sela, Mionice, Lajkovca, Uba i Osečine. U prodavnicama „Europroma” se prodaje hleb koji se pravi na tradicionalni način, samo brašno, so i voda. Kupac treba da odluči i izabere da li će kupiti takav ili hleb sa aditivima. Takođe, mi potrošačima nudimo, a na njima je da odluče, da li će kupovati sir, bez himijskoh dodataka, pravljen u, recimo, mioničkoj mlekari „Kačarecić”. Kvalitet proizvoda koji nose marku „Domaće” je na prvom mestu. Na drugom mestu je dizajn, jer je važno u kaku ambalažu pakujemo proizvod i na trećem mestu je cena koja mora biti pristupačna domaćem kupcu -  kaže direktor valjevske najveće trgovine.

Proizvođači koji svoju robu plasiraju kroz robnu marku „Domaće” zapošljavaju preko 300 radnika. S obzirom na to da im je pružena mogućnost da povećaju svoje učešće na tržištu prodajom robe u objektima DTL-a, mnogi najavljuju da će povećati proizvodnju što znači širenje pogona i povećanje broja zaposlenih.

 
Razgovor sa Desimirom Tadićem

Razgovor sa Desimirom Tadićem (Foto: Đorđe Đoković)

„Domaće” ne znači diskriminaciju inostrane robe

- Nema ni govora o diskriminaciji ili nelegalnom nametanju domaćih proizvoda. Svaki kupac ima pravo izbora. Oni se opredeljuju i za brzu hranu i za proizvode koji se brzo pripremaju. Međutim, mi im nudimo prirodnu, domaću hranu, pravljenu po tradicionalnim recepturama. Robu dobrog kvalitetea uz pristupačnu cenu – kaže Desimir Tadić.

Ali diskriminacija jeste to što domaća roba teško „ulazi” u strane trgovinske lance

- To je problem celokupne srpske privrede. Pogledajte hipermarkete u zemljama regiona, Hrvatskoj, Sloveniji... Tek dva ili tri proizvoda iz Srbije su na policama i u ponudi njihovim potrošačima. Na žalost moramo da priznamo i glasno kažemo da srpski proizvodi u inostranim trgovinskim lancima jesu diskriminisani, za razliku od inostrane robe koja je u ponudi u svim trgovinama u Srbiji – zaključuje direktor „Europroma” Desimir Tadić.

 

Aktuelno