Valjevsko pivo (foto: Đorđe Đoković)
02.06.2016, 14:15
Valjevsko pivo uskoro na američkom tržištu
Prva količina Valjevskog piva put američkog tržišta trebalo bi da krene već 15. juna, najavio je direktor Valjevske pivare Aleksandar Rajevac i dodao da će o tome više pričati kada bude utovaren prvi kamion i kada bude ispraćen na put „preko bare”, što će svakako biti važna vest za Valjevsku pivaru, koja je pre dva dana dobila nagradu „Biznis partner 2016”. Ovo priznanje, u tradicionalnom izboru agencije „Mass Media International”, dodeljeno je Valjevskoj pivari, kako je navedeno u odluci žirija, za postavljanje novih standarda u kvalitetu, pouzdanosti i konkurentnosti u oblasti proizvodnje i distribucije piva.
„Biznis partner 2016” je samo jedna od mnogobrojnih nagrada koju je Valjevska pivara dobila u poslednjih nekoliko godina, ali je ovo priznanje, kako reče Aleksandar Rajevac, posebno drago zbog toga što su se sva dosadašnja odnosila na pojedine segmente, kao što je nagrada za proizvodnju u smislu kvalitetnog proizvoda, ili neke populranosti među potrošačima.
„Ova nagrada je rezultat naše celokupne aktivnosti, koju su analizirala četiri profesora sa fakulteta, ne samo iz Srbije, i to na predlog i pohvale naših poslovnih partnera. Profesor dr Ilija Ćosić sa Fakulteta Tehničkih nauka u Novom Sadu, profesor Miodrag Bulatović, Mašinski fakultet Podgorica, dr Tihomir Vranešević sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta i dr Dobrivoje Mihailović profesor Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu. Oni su procenili da sve naše višegodišnje aktivnosti zavređuju pažnju i nagradu”, kaže direktor Valjevske pivare. Objašnjava da je ocenjivano nekoliko komponenti, pre svega kvalitet, zatim odnos prema kupcima i dobavljačima, ali i društvena odgovornost kompanije.
„Pored svih dosadašnjih nagrada, među kojima je i 30 zlatnih medalja, ovo piznanje je potvrda za naš dobar rad, našu borbu na tržištu, a nema veće konkurencije nego što je to na tržištu piva, gde su prisutne tri velike svetske kompanije. Upravo to što pored tih kompanija opstajemo na tržištu pokazuje da su znanje i napori koje Valjevska pivara ulaže sigurno nešto što vredi i što će i ubuduće davati rezultate”, rekao je Aleksandar Rajevac.
Pored značajne vesti, ne samo za Valjevsku pivaru, nego i za Valjevo, o osvajanju američkog tržišta, Rajevac je najavio da će ovih dana biti plasirano novo pivo „Ajhinger”, koje će potrošačima biti zvanično predstavljeno u nekim narednim danima sa boljim vremenom, bez kiše i sa više sunca.
Prošlogodišnja proizvodnja piva iznosila je 100.000 hektolitara, a do početka juna već je dostigla 35.000 hektolitara. Valjevska pivara je još uvek državna. Prošle godine u budžet Srbije je uplaćeno preko četiri miliona evra. Prosečna plata je 45.000 dinara, trenutno je zaposleno 205, uskoro biti potrebe za novim radnicima posebno u proizvodnji.
Zašto Valjevskog nema u valjevskim kafićima?
I dok Valjevsko pivo osvaja Ameriku, u mnogim ovdašnjim kafićima se ne može popiti Valjevsko. „Mi ne možemo uticati na poslovnu politiku vlasnika ugostiteljskih objekata. Razlog zašto u valjevskim kafićima nema Valjevskog piva je ekonomske prirode, jer oni dobijaju novac za to što ekskluzivno prodaju odrđeno pivo u svojim lokalima. Mi nećemo dozvoliti da nas neko ucenjuje i da bilo ko pokuša da trguje sa Valjevskom pivarom u tom smislu. Mi činimo sve da ljudi budu zadovoljni, dajemo mobilijar, suncobrane, ali novac da bi prodavali Valjevsko pivo u Valjevu nikada nećemo dati. Neka ga traže tamo gde mogu da dobiju”, poručio je direktor Valjevske pivare Aleksandar Rajevac.