Jovan Grujić i Bojana Perić (foto: Đorđe Đoković)
29.03.2017, 06:57
SPREG otvara vrata uspeha
"Otvara vrata uspeha" slogan je 14. Sajma privrede zapadne Srbije (SPREG) koji će biti održan od 6. do 8. aprila u Omni centru. Prema najavi organizatora ove godine predstaviće se blizu 200 izlagača iz 71 grada i opština Srbije, kao i privrednici iz Makedonije, koji prvi put učestvuju na sajmu.
Vlasnik agencije Gatti Jovan Grujić kaže da se i ove godine nastavlja sa praksom da na SPREG-u najviše bude zastupljena proizvodna delatnost, koja čini okosnicu sajma.
"Tako će onih koji se bave proizvodnjom biti preko 70 posto, trgovina će imati udeo 18, a usluge će biti zastupljene sa oko 12 posto. Prehrambena industrija je primarna, a uz nju tu su i poljoprivreda, metalska i tekstilna industrija. Ono što SPREG izdvaja u odnosu na ostale sajamske manifestacije u Srbiji jeste i to što su među izlagačima najbrojnije pojedinačne firme, dok su značajno manje zastupljene lokalne samouprave i grupni štandovi poput onih koje organizuju regionalne privredne komore", kaže Grujić.
Petu godinu na SPREG-u svoje mesto zauzima i "Domaća priča". Valjevski "Europrom" i Domaći trgovinski lanac (DTL), koji su suorganizatori sajma, predstaviće pretežno proizvode valjevskog kraja i Kolubarskog regiona.
Svoju premijernu promociju na ovogodišnjem sajmu imaće crni hleb, napravljen bez aditiva od brašna dobijenog mlevenjem celog pšeničnog zrna, koji će se nakon sajma naći u rafovima svih prodavnica "Europrom"-a.
PR menadžer Bojana Perić najavljuje intenzivniju saradnju sa malim i srednjim lokalnim proizvođačima. Dodaje da je u planu uvođenje žiga kvaliteta, koji će potrošačima garantovati da su proizvodi, pored toga što su domaći, i kvalitetni.
"Naš plan je da obezbedimo i taj završni korak u smislu kvaliteta za naše potrošače. Ne treba da kupuju proizvode samo zbog toga što su domaći i sa naših prostora, nego pre svega zbog kvaliteta i svežine tih proizvoda. Tako ćemo zajednički raditi na tome da ti mali i srednji proizvođači dođu do takvog nivoa opremljenosti i standarda, kako bi od relevantnih institucija dobili žig kvaliteta i da kupci Europroma kada vide taj žig na domaćem proizvodu budu sigurni da je i domaći i kvalitetan", objašnjava Perić.
SPREG je promocija i Valjeva
Jovan Grujić skreće pažnju na to da je ove godine značajno više novca uloženo u promociju manifestacije, što nije bio slučaj prethodnih godina, tako da je na taj način promovisan, na samo sajam, nego Valjevo i ovdašnji preduzetnici. Valjevo je među retkim gradovima u Srbiji koji ima svoju sajamsku manifestaciju, koja "živi" i traje već 14 godina.
Agencija Gatti, koja je organizator SPREG-a, učestvovala je na konkursu za dodelu sredstava iz budžeta za projekte koji podstiču afirmaciju privredno-turističkih manifestacija Valjeva, koji je raspisan pre više od mesec dana, međutim odluka o raspodeli sredstava još uvek nije doneta. Da li to znači da se ovogodišnji SPREG samofinansira, bez podrške Grada kroz projektno sufinansiranje?
"Mi nismo imali vremena da čekamo odluku komisije s obzirom na to da pripreme traju skoro godinu dana, a sajam se održava u aprilu. SPREG je, praktično, samofinansirajuća manifestacija, najveći deo plaćaju izlagači. Nadamo se da ćemo proći na konkursu i da će odluka biti doneta do početka sajma", kaže Grujić.
Organizatori očekuju da će sajamski proizvodi, koji će biti izloženi na oko 4.500 kvadrata u tri hale u Omni centru i na otvorenom izložbenom prostoru, privući preko 15.000 posetilaca. I ove godine biće organizovani sajamski popusti i nagradne igre.
Ovogodišnji SPREG će u četvrtak 6. aprila otvoriti pomoćnica ministra privrede za mala i srednja preduzeća Katarina Obradović Jovanović.