Predstavnici DTL-a na konferenciji za novinare (foto: Đorđe Đoković)
07.04.2017, 06:55
DTL poručuje - čuvajmo i negujmo domaću privredu!
Domaći trgovački lanac (DTL) i valjevski "Europrom" su već pet godina suorganizatori SPREG-a i domaćini hale "Domaća priča", koja je najposećenija i najinteresantnija posetiocima sajma.
PR menadžer "Europroma" Bojana Perić podseća da je robna marka "Domaće" prvi put promovisana pre tri godine upravo na SPREG-u.
"Tada je to potrošačima zvučalo kao još jedna robna marka u nizu, ali nakon tri godine ’Domaće’ je postalo mnogo više od robne marke. To je simbol zaštite, čuvanja i negovanja onoga što je naše. Borba i bitka za domaće nije samo bitka države, domaćeg proizvođača i domaćeg trgovca, u ovom slučaju Europroma, medija, nego je zajednička bitka svih nas i to kao pojedinaca i zato priču o domaćem treba da prenesemo i mlađim generacijama", poručila je Perić.
Ona je istakla da je cilj "Europroma", ali i ostalih članica DTL-a, da deca kada uđu u trgovinu ne biraju odmah stranu čokoladu, nego da se odluče za neku domaću, poput čokolade proizvodene u Valjevu. "Ako od pet kupovina dva puta izaberu domaće, to je uspeh i veliki korak ka realizaciji onoga što smo pokrenuli, a to je da kupujemo Domaće", naglasila je Bojana Perić.
"Europrom" je uoči SPREG-a raspisao konkurs za valjevske osnovce na temu "Volim domaće", na koji je pristiglo preko 150 radova. Jedan sedmogodišnjak je napisao – "Sve što našem zdravlju godi na našoj se zemlji rodi".
Direktor Domaćeg trgovinskog lanca (DTL) Obrad Popović podsetio je da je DTL napravljen pre šest godina prkoseći dotadašnjim tradicionalnim uverenjima da u Srbiji ne mogu dvojica, a kamoli 13 ljudi, da naprave čvrstu organizaciju koja može uspešno da funkcioniše.
"Posle šest godina postali smo ozbiljan trgovac koji broji 600 maloprodajnih objekata različitih formata, koji zapošljava 4.500 radnika, koji predstavlja ozbiljnog partnera domaćim proizvođačima, ali i stranim distributerima. Posebno se ponosimo činjenicom da smo izgradili stabilan i moderan sistem. Od drugih se razlikujemo i po tome što smo pre tri godine započeli partnerski odnos sa domaćim proizvođačima, tako da smo sa mnogima od njih zajednički lansirali proizvod domaće robne marke i na to smo izizetno ponosni", rekao je Popović.
Posebno se ponose zbog toga što su jedan deo polica u maloprodajnim objektima ustupili malim, ali kredibilnim, proizvođačima koji na svom lokalnom tržištu predstavljaju ozbiljne proizvođače pre svega prehrambenih proizvoda.
Predsednik Skupšine DTL Jovica Živkov rekao je da je Domaći trgovački lanac, koji danas broji 13 članica, nastao kao sinergija interesa različitih privrednih društava iz Srbije.
"Postavili smo nekoliko strateških ciljeva, a to su- zajednička nabavka, zajednički uvoz, proizvodnja robne marke, a posebno smo ponosni na razmenu znanja i iskustva čime podižemo opšti kvalitet našeg poslovanja", rekao je Živkov. Govoreći o radu Skupštine DTL-a i radnih tela, naglasio je da u njihovom radu učestvuju svi osnivači sa jednakim pravom glasa i da je od samog početka sprečena bilo kakva vrsta majorizacije u odlučivanju.
Član NO DTL, vlasnik preduzeća "Medius" iz Stare Pazove Cviko Krunić skrenuo je pažnju na to da će članice DTL-a i na ovogodišnjem sajmu u Valjevu pokušati da predstave svoje firme kao važne lokalno-regionalne trgovačke firme koje imaju mnogo veći značaj u svojim zajednicama nego što ih društvo prepoznaje, a samim tim i vrednuje.
"To je jako loše i nepravedno, zbog toga što smo mi u svojim sredinama, zajedno sa malim i srednjim preduzećima, nosioci razvoja u društvenoj zajednici. Nismo ni malo subjektivni kada kažemo da smo za našu sredinu mnogo važniji i korisniji nego što su to favorizovani strani trgovački lanci. Zbog toga što mi u svojim lokalnim sredinama, pa i šire, uspostavljamo prirodnu poslovnu saradnju sa domaćim malim i porodičnim firmama. Najbolji primer je Europrom koji 20 posto poslovanja obavlja sa malim i porodičnim firmama, što je oko pet miliona evra godišnje. Možete da zamislite koliko je to značajno za te porodične firme, za njihove zaposlene i za zajednicu. Mi, za razliku od stranih trgovinskih lanaca, podstičemo razvoj malog-porodičnog biznisa u našim mestima", rekao je Krunić.
On je kao najbolji primer uspešne saradnje proizvođača i trgovine naveo mlekaru "Kačarević" iz Mionice, koja je osnovana 2001. godine, a nakon osam godina je napravila mlekaru u kojoj je prerađivano četiri tone mleka. Poslovanje je započela sa "Europromom", a danas pet članica DTL-a sarađuje sa mlekarom "Kačarević", tako da preko 60 posto svoje proizvodnje plasira upravo u objektima Domaćeg trgovačkog lanca.
"Sledeće godine DTL će biti još veći, tako da će, kako mi rastemo u našim regijama, zajedno sa nama rasti i naši lokalni regionalni proizvođači", poručio je član NO DTL, vlasnik preduzeća "Medius" iz Stare Pazove Cviko Krunić .