Kalendar Valjevske pivare (foto: Đorđe Đoković)
16.01.2018, 13:01
"Okom ljubitelja Valjevskog piva"
Fotografije ljubitelja Valjevskog piva sa najrazličitijih mesta i sa raznih krajeva sveta, koje su slali Valjevskoj pivari, ukrašavaju ovogodišnji kalendar Valjevske pivare. "Okom ljubitelja Valjevskog piva", naziv je kalendara za 2018. godinu nastao od fotografija koje su tokom prošle godine objavljivane na Fejsbuk stranicama Valjevsko pivo i Valjevska pivara.
Od stotinak koje su pristizale tokom prošle godine, u kalendaru se našlo 32 fotografije 29 autora iz Beograda, Ljubovije, Krupnja, Lazarevca, Šapca, Kosjerića, Ivanjice, Osečine, Mionice, Nove Varoši, Valjeva. Neki od autora, ljubitelja Valjevskog piva, bili su na promociji kalendara u Valjevskoj pivari. Ponosni na to što upravo njihove fotografije krase ovaj jedinstveni kalendar.
Pomoćnik direktiora Valjevske pivare Slavica Tomašević kaže da je po prvi put urađen kalendar od fotografija koje su slali građani ili oni koji vole Valjevsko pivo. Ona se zahvalila svima koji su slali fotografije.
"Nije bilo lako od stotine prispelih izabrati tridesetak koje će se naći u kalendaru. Trudili smo se da to budu fotografije iz raznih krajeva, svuda gde su naši potrošači i ljubitelji piva. Moram da kažem da ove fotografije nisu nastale usput. One su kreativne i dobro osmišljene, napravljene pretežno u prirodi", rekla je Slavica Tomašević.
Arhitekta i dizajner Dušan Arsenić, višegodišnji kreator vizuelnog identiteta Valjevske pivare, koji je učestvovao u izboru fotografija, govorio je o tome šta znači brend, o reči koja se često koristi, a veoma je ozbiljna i obavezujuća reč. On smatra da je u Valjevu jedini pravi brend Valjevska pivara.
- Brend je obavezujuća odrednica, brend se stvara godinama uz mnogo napora, truda, poslovnih uspeha, rezulatata, ozbiljnosti u radu i kvalitetom. Meni se čini da je, što se Valjeva tiče, jedini pravi bend Valjevsko pivo. Kao čoveku koji ovde živi i radi, i kao nekome ko učestvuje u kreiranju vizuelnih elemenata Valjevske pivare, stalo je da se brend održi. Kada su mi rekli za ovu ideju sa fotografijama, bio sam oduševljen znajući da postoji komunikacija između potrošača Valjevskog piva i da njihove fotografije stalnoi cirkulišu i kruže, i da se postavljaju na društvenim mrežama. Međutim, bio sam skeptičan da li je moguće ove godine napraviti kalendar, pre svega zbog toga što je to heterogen sastav fotografija različitog kvaliteta. Ali kada sam video materijal oduševilo me je to koliko su se ljudi trudili da naprave kompoziciju, da flaše postave u čudne situacije, da naprave čak i likovnu kompoziciju u raznim delovima dana, na raznim prostorima. Tada sam shvatio da bi bila šteta da se ne uradi kalendar i da se ta ideja ne realizuje - rekao je Arsenić i naglasio da su pojedine fotografije na visokom profesionalnom nivou.
Među autorima, čija se fotografija našla u ovogodišnjem kalendaru, je Valjevka Jelena Novaković. Ona kaže da je raduje to što i njene fotografije krase kalendar, a posebno to što su na stranici meseca u kome je rođena.
"Primetila sam da ova akcija povezuje potrošače sa samim brendom. Da nije bilo ove akcije ne bi se možda ni znalo koliko nam je taj brend važan i koliko nas Valjevsko pivo sve povezuje", rekla je Jelena Novaković.
Ukupan tiraž kalendara Valjevske pivare za 2018. godinu je 500 komada, 300 će biti podeljeno autorima slika, po 10 kalendara, a 200 će biti u prodaji po simboličnim cenama, dok će prihod ići u humanitarne svrhe. Kalendar se prodaje u info centru Turističke organizacije Valjevo.