Gorenje (foto: www.gorenje.rs)
07.03.2020, 07:51
Do čiste životne sredine uz odgovornu privredu
Proteklih nekoliko meseci, ali i godina, građani su često bili svedoci pojave žuto-sivog oblaka iznad valjevske kotline, naročito onim danima kada temperatura padne, a nivo vlažnosti vazduha poveća.
S dolaskom proleća, toplijih dana i prestankom grejne sezone, vazduh je čistiji i lakše se diše, ali ono što se neretko zaboravlja je da svako od nas i dalje nosi deo odgovornosti kada je reč o zaštiti životne sredine, a ne samo država ili lokalna samouprava.
Rešavanjem pitanja individualnih kotlarnica, pravilne selekcije otpada i vozila sa euro 3 motorima, koji predstavljaju neke od najvećih zagađivača, do čistije životne sredine možemo doći i uz odgovornu privredu. Primera dobre prakse iz privrede koji doprinose očuvanju životne okoline ima u našoj zemlji, a jedan od svetlih primera već je 14 godina u našem najbližem okruženju.
Od samog otvaranja prve valjevske fabrike 2006. godine, Gorenje pokazuje kako jedna fabrika može da proizvodi širok spektar različitih uređaja, a da ne zagađuje ni vazduh ni okolinu.
"Kako bismo sprečili negativan uticaj na životnu sredinu, koristimo najsavremenije filtere, koje menjamo dva puta godišnje ali i redovno merimo emisiju štetnih gasova. Time se iz godine u godinu potvrđuje da prekoračenja propisanih granica nema ni u zimskom, ni u letnjem periodu", navodi Aleksandra Kandić, vođa odseka Kontrola kvaliteta u ovoj valjevskoj fabrici i dodaje da Gorenje pristupa zaštiti životne sredine sa velikom pažnjom i odgovornošću proizvođača, u skladu sa preporukama i zakonima Repubilke Srbije.
Naravno, u fabrici koja se bavi proizvodnjom velikih kućnih uređaja, nisu samo filteri za praškaste materije otpad. Valjevsko Gorenje generiše značajnu količinu čvrstog otpada, ali se taj otpad selektuje odmah - na mestu nastanka u proizvodnim pogonima. Svaku vrstu otpada, od komunalnog do industrijskog, zbrinjavaju firme akreditovane za rad sa svim kategorijama otpada.
Kao jedan od inicijatora projekta "Ka boljem upravljanju elektronskim i električnim otpadom", Gorenje namerava da podstakne sve proizvođače da brinu o svojim proizvodima odgovorno - i onda kada ti proizvodi postanu otpad. Finansiranjem ovog projekta i plaćanjem eko taksi u vrednosti od oko tri miliona evra na godišnjem nivou, ova kompanija nastoji da pomaže državi u borbi za unapređenje kvaliteta životne sredine.
Kao poslednje, ali ne i manje bitno, vođa Kontrole kvaliteta u valjevskom Gorenju navodi i podizanje svesti zaposlenih o važnosti očuvanja životne sredine. Tako su, na primer, samo prošle godine, zaposleni Gorenja zasadili 40 stabala drveća u parku Opšte bolnice Valjevo.
"Zagađenje vazduha i okoline je tema od najvećeg značaja u celoj Srbiji i veoma je važno da budemo svesni da sve naše aktivnosti utiču na životnu sredinu. Zbog toga je na nama, kao ekološki odgovornim kompanijama, da doprinesemo ne samo poštovanju zakona i propisa, već i da osluškujemo potrebe zajednice u kojoj poslujemo i da odemo korak dalje u očuvanju životne okoline i zdravlja naših sugrađana", zaključuje Aleksandra Kandić.