Radionica o brendiranju etno proizvoda (foto: Đorđe Đoković)
Radionica o brendiranju etno proizvoda (foto: Đorđe Đoković)
24.08.2014, 14:41

Brendiranje etno proizvoda

č: | fb:

Zašto je važno brendirati etno proizvod bila je tema radionice održane na Univerzitetu Singidunum, u organizaciji Instituta za održvi razvoj Poslovnog fakulteta Valjevo i Udruženja poslovnih žena „Eve“, sa partnerskim organizacijama.

- Često se suočavamo sa velikim brojem članica koje žele da se bave proizvodnjom koja je njihov hobi i sve na tome ostaje. Međutim, mi smo kroz ovu iskustvenu radionicu na kojoj su govorila dva proizvođača koja su ostvarila svoj brend na tržištu hteli da skrenemo pažnju na to zašto je važno i kako brendirati proizvod. Ako proizvođači žele brendirani proizvod onda moraju da imaju vrhunski kvalitet, taj proizvod mora da bude dopadljiv, jer neće niko kupiti nešto što je zapakovano u staru teglu sa koje nije skinuta ni stara etiketa, a moraju biti zadovoljeni i određeni higijenski uslovi ako je hrana u pitanju. Taj proizvod mora da bude inovativan, jer na neki način mora da se izdvoji, ali je neophodno i zaštititi geografsko poreklo, da se jasno kaže sa kog područja proizvođač dolazi, ukoliko želi da mu proizvod bude etno – rekla je Ljubica Marković, iz Instituta za održivi razvoj i predsednica Udruženja poslovnih žena „Eve“ Valjevo.

Milovan Tešanović i Vesna Spasojević

Milovan Tešanović i Vesna Spasojević (Foto: Đorđe Đoković)

Pored članica Udruženja poslovnih žena “Eve”, radionici su prisustvovali i predstavnici partnerskog udruženja „Nadežda Petrović“ iz Čačka. Svoja iskustva prenela su im dva uspešna proizvođača, čiji je brend već prepoznatljiv. Vesna Spasojević je vlasnica „Keramike ognjište“ iz Ljiga i bavi se izradom suvenira od keramike sa nacionalnim etno motivima, koje je sertifikovala znakom „Otvorena šaka“. Svoje iskustvo preneo je i Milovan Tešanović, vlasnik poljoprivrednog gazdinstva „Tešanović“ i osnivač Udruženja „Srpska tradicija“. Bavi se tradicionalnom izradom 14 vrsta slatka, voćnih sokova i likera. Njegove proizvode odlikuje zaštićen žig, a veliki broj proizvoda nagrađen je zlatnim i srebrnim medaljama.

Ljubica Marković kaže da je ovo prva radionica iz ciklusa na ovu temu koji će biti nastavljen u septembru, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije.

- Brendiranje je složen proces, koji od vašeg proizvoda stvara jedan proizvod koji se nudi na poseban način. Izgrađeni brendovi stvaraju profit što je cilj svakog proizvođača, dakle, proizvođači etno proizvoda treba da razmišljaju preduzetnički, pa onda mogu da očekuju i dobar rezultat – poručuje Marković.

Aktuelno

Obeleženo 150 godina (foto: www.mionica.rs)
Obeležen jubilej Pre 12 sati 36 minuta

Povodom 150 godina rada, nova stolarija za školu u Krčmaru

Osnovna škola "Vojvoda Živojin Mišić" u Krčmaru obeležila je 150 godina rada i postojanja. Škola u Krčmaru jedna je od najstarijih u valjevskom kraju. Sadašnja školska zgrada sazidana je 1901. godine.