Radovi Iverak-Lajkovac (foto: Đorđe Đoković)
16.04.2021, 06:37
Zbog brze saobraćajnice biće izmešten cevovod
Trasa cevovoda čiste vode od akumulacije "Stubo-Rovni" prema Lajkovcu i Lazarevcu biće izmeštena tako da buduća saobraćajnica Iverak-Lajkovac neće prolaziti preko cevovoda niti će bezbednost saobraćajnice biti dovedena u pitanje.
Ovo je za Kolubarske.rs rekao direktor JP za upravljanje i korišćenje regionalnog i višenamenskog hidrosistema Stubo-Rovni "Kolubara", Zoran Mitrović. On je potvrdio da se trasa deonice brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac jednim delom, tačnije u dužini od oko 1600 metara, poklapa sa trasom cevovoda.
Objašnjava da cevovod neće biti iskopan kako bi iste te cevi bile ponovo postavljene na drugom mestu, nego će se raditi nova trasa cevovoda, koja će biti paralelna sa budućom brzom saobraćajnicom, a postojeće cevi će biti napunjene betonom i ostaće ispod nove saobraćajnice.
Upitan da li je greška ili previd projektanta to što su se na istoj putanji našli i saobraćajnica i cevovod, direktor JP "Kolubara" kaže da niti je greška, niti je previd, i dodaje da je projektant bio upoznat sa trasom cevovoda.
Mitrović objašnjava da brza saobraćajnica Iverak-Lajkovac nije bila uneta u Regionalni prostorni plan za područje Kolubarskog i Mačvanskog upravnog okruga, te je Vlada Srbije u novembru 2018. godine donela Odluku izrade Prostornog plana područja posebne namene državnog puta Loznica-Valjevo-Lazarevac, deonica Iverak-Lajkovac.
Dalje navodi da je Institut za arhitekturu, prilikom izrade tog Prostornog plana, tražio uslove od svih imaoca javnih ovlašćenja, a to su javna preduzeća ili ustanove koji imaju objekte ili neki drugi interes na obuhvatu Prostornog plana, poput Telekoma, Železnice, Puteva Srbije, EPS-a, Vojske... Među njima je i JP "Kolubara" s obzirom na to da je na obuhvatu Prostornog plana još 2014. godine postavljen cevovod čiste vode od akumulacije Stubo-Rovni prema Lajkovcu i Lazarevcu.
- JP "Kolubara" je Institutu za arhitekturu, još u fazi izrade Prostornog plana područja posebne namene za brzu saobraćajnicu Iverak-Lajkovac 2018. godine, dostavilo projekat i trasu izvedenog cevovoda. Međutim cevovod nije mogao da se zaobiđe, pretpostavljam da projektant nije imao bolje rešenje. Verovatno su investitor JP "Putevi Srbije" i projektant "Institut za puteve" zaključili da je jednostavnije i jeftinije izmestiti cevovod nego menjati trasu brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac kako bi bili izbegnuti već izgrađeni javni objekti - kaže direktor Zoran Mitrović.
Prema njegovim rečima nedavno su imali sastanak sa izvođačima radova upravo na tu temu, na koji način izmestiti cevovod jer to nije jednostavan posao, ali još uvek nisu obavešteni kada će početi radovi.
- Osim što je to građevinski zahtevan poduhvat, za koji je potrebno vreme, neophodno je rešiti i neka pravna pitanja između investitora radova brze saobraćajnice "Puteva Srbije" i upravljača cevovoda JP "Kolubara" - kaže Mitrović. Dodaje da, koliko je njemu poznato, ti poslovi neće ometati trenutne radove na deonici Iverak-Lajkovac, niti će uticati na njihovu dinamiku, jer će se raditi paralelno. On nije mogao da odgovori na pitanje koliko će koštati izmeštanje cevovoda, niti da li su ti radovi dodatni trošak ili su ranije planirani i uračunati u projektovanu cenu izgradnje brze saobraćajnice, dodavši da je to pitanje za investitora "Puteve Srbije".
Direktor JP "Kolubara" Zoran Mitrović naglašava da izmeštanje javnih objekata zbog radova na drugom javnom objektu nije ništo neobično i dodaje da neće samo cevovod biti izmešten s obzirom na to da se na trasi buduće brze saobraćajnice nalazi i dalekovod visokog napona. Pored toga, postoji još nekoliko infrastrukturnih objekata koji će takođe morati da budu izmešteni.
Podsećamo, na konferenciji za novinare pre tri dana ispred Gradske uprave predsednik GrO Narodne stranke Miloš Milivojević je postavio pitanje gradonačelniku Valjeva "da li je tačna informacija da ispod jednog dela brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, koja je u izgradnji, prolazi cevovod od brane Stubo-Rovni do Lajkovca i Lazarevca? Ukoliko je to tačno, da li će radovi biti nastavljeni, da li je to bezbedno, ako nije, ko će biti odgovoran"?