Radovi Iverak-Lajkovac (foto: DjordjeDjokovic)
22.04.2021, 06:56
Ne znamo ni dužinu, ni cenu, nema projekta, ali znamo da je izmeštanje najoptimalnije rešenje!?
"Cevovod čiste vode od Fabrike vode na Pećini prema Lajkovcu i Lazarevcu se na dva mesta ukršta sa trasom brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, ali se jednim delom pruža i duž trase. Tačna dužina će biti poznata nakon završetka izrade Projekta za građevinsku dozvolu", navodi se u odgovoru iz JP Putevi Srbije na pitanje da li ispod jednog dela brze saobraćajnice, koja je u izgradnji, prolazi cevovod čiste vode?
Međutim u odgovoru koji nam je dostavljen iz ovog javnog preduzeća, koje je investitor radova na izgradnji brze saobraćajnice, nije navedeno u kom delu se cevovod "ukršta", a u kom delu se "pruža duž trase", niti gde će biti trasa novog cevovoda.
U Putevima Srbije ne znaju kolika je dužina "spornog" cevovoda, ne znaju kada će početi i koliko će koštati radovi na izmeštanju, ne postoji projekat, ali znaju da je izmeštanje najoptimalnija varijanta.
Na pitanje Kolubarskih.rs, da li je projektant "Institut za puteve-Beograd, prilikom projektovanja brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, imao u vidu da trasa u jednom delu ide preko cevovoda, odgovoreno je: "Naravno da je imao u vidu jer se prilikom izrade svakog infrastrukturnog projekta, a naročito ovakvog značaja, uzimaju u obzir sve instalacije postojeće i novoprojektovane, pogotovu cevovod tog prečnika".
Međutim, nije objašnjeno ako je projektant "naravno imao u vidu" da trasa saobraćajnice ide preko cevovoda, zbog čega prilikom projektovanja brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac nije urađen i projekat za građevinsku dozvolu i izmeštanje cevovoda, nego to tek treba da se radi?
Takođe, u odgovoru iz JP Putevi Srbije nije precizirano kada će početi radovi na izgradnji novog cevovoda, niti koliko će koštati. "Radovi će započeti po usvojenom dinamičkom planu u skladu sa logičnim redosledom izvođenja radova. Ovi radovi neće uticati na dinamiku izvođenja radova na brzoj saobraćajnici, kao ni na ugovorene rokove. Koštanje radova biće poznato po izradi Projekta za građevinsku dozvolu", glasio je odgovor iz JP Putevi Srbije.
Odgovarajući na pitanje Kolubarskih.rs iz kog razloga se projektant odlučio za izmeštanje cevovoda, a ne za promenu trase brze saobraćajnice, da li zbog toga što je jednostavnije i jeftinije ili iz nekog trećeg razloga, navedeno je da se "prilikom izrade infrastrukturnih projekata uvek bira najoptimalnija varijanta pa je tako bilo i u ovom slučaju".
Ostaje nejasno na osnovu čega su investitor i projektant došli do zaključka da je izmeštanje cevovoda čiste vode od Fabrike vode na Pećini prema Lajkovcu i Lazarevcu "najoptimalnija varijanta"?