Prekinuti radovi kod Orlovca (foto: Kolubarske.rs)
Prekinuti radovi kod Orlovca (foto: Kolubarske.rs)
04.02.2022, 07:56

Put Krčmar-Divčibare nije završen zbog kamenoloma?

č: | fb:

Rekonstrukcija puta Krčmar-Divčibare, u dužini od 12,5 kilometara, počela je 26. maja 2021. godine. Prema informaciji koju je medijima dostavila PR služba grada Valjeva, rok za završetak radova je 120 kalendarskih dana, što je trebalo da bude do kraja seprembra prošle godine.

 

Međutim radovi na toj deonici, koje finansira JP Putevi Srbije, a izvodi Preduzeće za puteve Valjevo, još uvek nisu kompletno završeni. Naime, rekonstruisano je i asfaltirano oko 11 kilometara puta, dok radovi u dužini od jednog kilometra još uvek nisu završeni i to u delu kod mesta Orlovac.

Završen deo puta Krčmar-Divčibare

Završen deo puta Krčmar-Divčibare (Foto: Kolubarske.rs)

 

Prema nezvaničnim informacijama put Krčmar-Divčibare još uvek nije završen i pušten za saobraćaj zbog toga što je izvođač radova na tom mestu, prilikom proširenja puta, naišao na kvalitetan kamen. Kako navodi naš izvor tu je otvoren kamenolom, nije poznato ko ga eksploatiše, ali svakodnevno nekoliko teških kamiona odvozi kamen u pravcu Mionice preko rekonstruisane i asfaltirane deonice puta, otuda su se na tek urađenoj saobraćajnici pojavila oštećenja.

 

"Plan je da se izvadi do 50.000 kubika kamena, cena je najmanje 30 evra po kubiku, što znači da će, uz sve troškove, neko od eksploatacije ovog 'divljeg kamenoloma' zaraditi preko milion evra", navodi sagovornik Kolubarskih.rs.

 

Prema njegovim rečima, na tom mestu gde je, navodno, otvoren kamenolom, a sa druge strane puta, svojevremeno je urađena betonska podzida. "Na samo desetak metara od te podzide svakodnevno se minira kamen, tako da zbog tih detonacija može doći do razdvajanja nalivenog betona od zemlje, pa će voda ulaziti i zimi mrznuiti, a to može izazvati ozbiljna oštećenja na podzidi. Takođe oštećenja mogu nastati i zbog svakodnevnih detonacija", navodi naš sagovornik.

 

S obzirom na to da je put Krčmar-Divčibare još uvek zatvoren za saobraćaj zbog radova čiji završetak kasni više od četiri meseca, meštani Krčmara, Brežđa, Osečenice i drugih sela, koji rade na Divčibarama, primorani su da do radnog mesta putuju preko Valjeva što je 50 kilometara duže, i tako već skoro devet meseci. Prema rečima Krčmaraca, umesto 24 svakodenvno prelaze 124 kilomera i to putem preko Kaone, koji je u lošem stanju, sa mnogo krivina i koji je veoma opterećen teretnim saobraćajem.

 

Gradonačelnik Valjeva Lazar Gojković, koji je medije obavestio o početku radova na deonici Krčmar-Divčibare i koji je obišao radove, ne zna zbog čega još uvek nije završena ta deonica. "Znam da su radovi pri kraju. Raspitivao sam se kada će biti završeni, ali nisam pitao zbog čega radovi kasne", rekao je Gojković.

 

Na naše pitanje da li mu je poznato da je kod Orlovca otvoren kamenolom, i da se zbog toga radovi ne završavaju, gradonačelnik kaže da takvu informaciju nema i da mu to o kamenolomu nije poznato.

 

Javno preduzeće Putevi Srbije u odgovoru na pitanja Kolubarske.rs, navelo je da u mestu Orlovac nije otvoren kamenolom, "već je materijal na koji se naišlo iskorišćen u radu, s obzirom na to da zadovoljava tehničke uslove za korišćenje za radove duž trase, u skladu je sa odobrenom tehnologijom radova i tehničkom dokumentacijom".

Prekinuti radovi kod Orlovca

Prekinuti radovi kod Orlovca (Foto: Kolubarske.rs)

Na naše pitanje zbog čega radovi kasne, tačnije nisu okončani u roku od 120 dana ili do kraja septembra, nismo dobili odgovor, a kada će biti kompletno urađen put, precizirano je da radovi na deonici Krčmar-Divčibare nisu završeni samo kod Orlovca.

 

"Radovi u zoni mesta Orlovac podrazumevaju stabilizovanje kosine zaseka uklanjanjem nestabilne stenske mase i profilisanje kosine zaseka izradom kampada koje uključuje i miniranje. Napominjemo da su bila dva miniranja stenske mase koja su se dogodila u oktobru 2021. godine i da ih nakon toga više nije bilo, niti za tim postoji potreba. Materijal je dalje obrađivan mašinski i uklanjan mehanizacijom", navode u odgovoru Putevi Srbije.

 

Na pitanje Kolubarske.rs o mogućim oštećenjima na betonskoj podzidi zbog miniranja, Putevi Srbije navode da "betonski potporni zid nije oštećen prilikom sadašnjih radova i nije rađen u okviru predmetnih radova, već je urađen 60-ih godina prošlog veka od strane vojske".

 

Kako stoji u odgovoru, radovi kod Orlovca su prekinuti zbog loših vremenskih uslova i biće nastavljeni čim vremenski i organizacioni uslovi to budu dozvolili, nakon završetka zimskog održavanja puteva koja traje do 31. marta 2022. godine.

 

Nejasno je zbog čega se čeka 31. mart ili završetak zimskog održavanja puteva s obzirom na to da deonica puta Krčmar-Divčibare nije otvorena za saobraćaj niti je dobila upotrebnu dozvolu. Takođe je nejasno, ako su radovi prekinuti, ko i gde odvozi kamen, kako tvrde meštani.  

 

Što se tiče odgovora na pitanje kada će radovi biti završeni, u Putevima Srbije navode da je "očekivani rok za zavšetak mesec dana nakon otpočinjanja radova".

 

Sudeći po zvaničnoj informaciji tog javnog preduzeća da će "obustava saobraćaja na deonici Krčmar-Divčibare važiti do 30. aprila ove godine, najverovatnije će tada radovi konačno biti završeni.

Aktuelno

Izjava za odabrane medije (foto: www.leparecvaljeva)
Saopštenje Pre 23 sati 26 minuta

UNS: MUP treba jednako da tretira sve medije

Udruženje novinara Srbije protestuje zbog toga što mnogi valjevski novinari nisu pozvani na sastanak, u kome su učestvovali ministri Ivica Dačić i Darko Glišić i predstavnici štabova za vanredne...  · 1 komentar