Projekat Fast park
Projekat Fast park
07.02.2022, 07:55

"Fast park" za sada na čekanju

č: | fb:

Gradsko rukovodstvo nije odustalo od izgradnje montažno-demontažnog parkirališta tipa "Fast park" u Karađorđevoj ulici na prostoru parkinga u dvorištu iza stambenih zgarda i zgrade Republičkog fonda zdravstvenog osiguranja, ali još uvek nije odlučeno da li će izgradnja tog objekta početi u ovoj godini.

 

Javna nabavka izrada urbanističke i tehničke dokumentacije za izgradnju objekta montažno-demontažnog parkirališta tipa "Fast park" i parterno uređenje javne blokovske površine, objavljena je početkom januara prošle godine, a ugovor sa beogradskom firmom "Urbopolis", vredan oko 1,2 miliona dinara, zaključen je 20. januara prošle godine.

 

S obzirom na to da izgradnja "Fast parka" nije u Planu javnih nabavki za 2022. godinu (prva verzija), pitali smo načelnika Gradske uprave Nebojšu Petronića da li će se to parkiralište raditi ove godine, kao i da li je gotov projekat, koji je trebalo da bude završen još prošle godine u martu?

 

"Urbanistički projekat 'Fast park' je u fazi izrade, biće uskoro završen, ali je trenutno prioritet višeetažna garaža kod Doma zdravlja čija je izgradnja planirana u ovoj godini", kaže Petronić. Objašnjava da su zdravstveni problemi profesora Arhitektonskog fakuteta u Beogradu, koji je uključen u izradu projketa, razlozi zbog čega projekat nije završen ni skoro godinu dana od potpisivanja ugovora.

 

U urbanističkom projektu, čija je izrada pri kraju, navodi se da ono što bi trebalo projekat "Fasta park" da izdvaja od drugih objekata iz pomenute klase je njegpov odnos prema stanovnicima iz neposrednog okruženja i celokupan urbani aspekt.

 

"On mora da bude projektvan tako da osim funkcionalnih zadovolji i estetske zahteve, pa u skladu sa time mora se odrediti fasada objekta prema okolnim zgradama u skladu sa ambijentom lokacije. On mora imati uz to adekvatne i maksimalne mogućnosti ozelenjavanja, koje bi se pre svega mogle izdefinisati u krovnoj varijanti gde bi se pokrivni prostor zadnjeg sprata garaže iskpristio u formi parkovskog projektovanja uz mogući dodatani ambijentalni sadržaj koji bi građanima i stanovnicima pružio prijatan ugođaj i od samog parkinga stvorio atraktivnu lokaciju. Na fasadama ostaviti mogućnost za žardinjere ili bilo koju drugu vrstu zelenog visećeg ili rastućeg sadržaja ukoliko je to moguće", piše pored ostalog u opisu urbanističkog projekta.

Projekat Fast park

Projekat Fast park

 

Urbanistiškim projektpm predviđene su zelene površine koje su zastupljene na 1.186 metara kvadratnih, odnosno 34,2 posto ukupne površine, odnosno prostori za pešake koji su odvojeni od trase kretanja automobila.

 

Planirani su drvoredi na južnoj i zapadnoj strani parcele koji bi odvojili garažu od stambenih objekata. Planira se sadnja novih stabala, čime će se nadmašiti postojeći broj, a prostor dodatno ozeleniti i oplemeniti.

 

U okviru javne garaže planirano je 132 parking mesta koja su smeštena u suterenu i u okviru prve etaže, od kojih je osam parking mesta namenjeno parkiranju osoba sa posebnim potrebama. Suterenski deo bi bio 1,5 metar pod zemljom, a na prvoj etaži, koja će biti 4,5 metara od terena, biće "zeleni krov" na kome bi bilo posađeno zelenilo i postavljene klupe, a on bio bio u nivou prvog sprata stambenih zgrada.

 

Krov Fast parka

Krov Fast parka

Prema urbanističkom projektu osnovna opredeljenja za rešenja, moraju imati za cilj:

 

  • da se građanima koji žive u bloku "vrate" prostor dvorišta koji će oni moći da koriste za zajedničko druženje, šetnju i rekreaciju.
  • prostor treba tako urediti da se jasno razdvoje njihova pešačka kretanja "u i kroz blok" od "ulaza kretanja kroz Fast park" i izlaza iz bloka koji treba da funkcioniše kao fizički odvojena celina od okolnog kretanja u bloku.
  • ovo na prvi pogled "nemoguće" preklapanje je moguće rešiti što će ulogu prostora ozelenjenosti dvprišta (u celini) preuzeti krovna zelena ravan na kome će se stanovnicima omogućiti laka dostupnost.
  • i što je najvažnije gornja ozelenjena platforma krova Fast parka, mora da omogući fleksibilnost u organizaciji razlišitih aktivnpsti na njoj.
  • najvažnije što treba napomenuti je da se uređenje krova i njegovo održavanje zelenila mora da preuzme na sebe Grad Valjevo sa svojim komunalnim organizacijama.
  • takođe, je važno da se sav prostpr, koji je van Fast parka, uredi i za pešačko kretanje, prvenstveno građana ovog bloka i da nesmetano prelaze i da se ne sudare sa vozilima.
  • okolni prostor u cilju zaštite prvenstveno životne sredine, tj. zagađenja vazduha i buke od saobraćaja treba u celini ozeleniti.

 

Sudeći prema urbanističkom projektu "Fast parka" i predloženim rešenjima, prostor koji se danas koristi za parkiranje vozila u centru grada, biće značajno poboljšan u svakom smislu: ekološki, funkcionalno, estetski. Biće više zelenih površina, više parking mesta, a manje aerozagađenja. I sasvim je sigurno da će tako uređen parking, za razliku od sadašnjeg parkirališta, praviti manje problema stanarima okolnih zgrada, navode urbanisti.

Aktuelno

Izjava za odabrane medije (foto: www.leparecvaljeva)
Saopštenje Pre 17 sati 1 minuta

UNS: MUP treba jednako da tretira sve medije

Udruženje novinara Srbije protestuje zbog toga što mnogi valjevski novinari nisu pozvani na sastanak, u kome su učestvovali ministri Ivica Dačić i Darko Glišić i predstavnici štabova za vanredne...