Lokacija buduće deponije Kalenić (foto: Miroslav Jeremić)
09.01.2023, 08:03
Izgradnja deponije "Kalenić" počeće u maju
Radovi na izgradnji Regionalne sanitarne deponije komunalnog otpada "Kalenić", u istoimenom selu kod Uba, počeće u maju, a rok za završetak je dve godine od dana uvođenja izvođača radova u posao, najavio je Zoran Petrović, direktor Regionalnog centra za upravljanje otpadom "Eko-Tamnava".
Prema njegovim rečima između 15. i 20. januara trebalo bi da budu raspisani međunarodni tenderi za izvođenje radova, izgradnju i opremanje deponije koju će pored opština i gradova Kolubarskog upravnog okruga, koristiti i opštine Mačvanskog upravnog okruga i grada Beograda.
Paralelno sa radovima na izgardnji radiće se i sanacija postojećih lokalnih deponija i opremanje komunalnih preduzeća potrebnim transportnim vozilima i posudama, kao i izgradnja reciklažnih dvorišta i transfer stanica
Petrović je na sednici Skupštine grada, održanoj krajem prošle godine na kojoj je usvojen Program poslovanja REC "Eko-Tamnava" za 2023. godinu, rekao da će u ovoj godini prihodi centra iznositi nešto preko tri milijarde dinara, manji deo 32,4 miliona su subvencije opština i gradova, budućih korisnicka, dok će 2,99 milijardi dinara biti obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
U programu poslovanja "Eko-Tamnave" navedeno je da je od ukupno skoro tri milijarde dinara, koliko je planirano u 2023, najveći deo - 1,43 milijarde, predviđen za izgradnju regionalne sanitarne deponije i njeno opremanje, 770 miliona će biti potrebno za izgradnju postrojenja za separaciju otpada sa kompostanom i nadstrešnicama za skladištenje sekundarnih sirovina, baliranog materijala i opasnog otpada, a 450,4 miliona za izvođenje pripremnih zemljanih radova na telu deponije.
Za izgradnju pristupne saobraćajnice sa infrastrukturom i dalekovoda planirano je 107,3 miliona, za postrojenje za tretman procednih i otpadnih voda 56,6 miliona i za nabavku četiri kamiona za transport otpada od transfer stanica do regionalnog centra 90,6 miliona dinara. Planirano je da izrada projekta za izvođenje i vršenje stručnog nadzora na radovima koštaju 85,2 miliona, dok će iz subvencija opština i gradova biti izdvojeno 5,1 milion dinara za izradu tenderske dokumentacije i ostale troškove vezane za projekat.
Realizacija ovog projekta od značaja za Republiku Srbiju počela je pre 13 godina, a kao osnivači uključeno je 11 gradova i opština: Valjevo, Obrenovac, Lazarevac, Ub, Barajevo, Vladimirci, Lajkovac, Mionica, Koceljeva, Osečina i Ljig, na čijoj teritoriji živi više od 360.000 stanovnika. Pre četiti godine još četiri lokalne samouprave: Loznica, Ljubovija, Mali Zvornik i Krupanj, pokrenule su inicijativu da se pridruže Kolubarskom regionu za upravljanje otpadom.