Tim OŠ Andra Savčić (foto: OŠ Andra Savčić)
Tim OŠ Andra Savčić (foto: OŠ Andra Savčić)
13.04.2023, 11:37

Realizacija Erasmus + projekta u OŠ "Andra Savčić"

č: | fb:

Osnovna škola "Andra Savčić" je u septembru prošle godine zvanično postala deo Erasmus + programa i počela realizaciju svog prvog kratkoročnog projekta mobilnosti pod nazivom "Razvojni model podrške učenicima sa teškoćama u razvoju kao indikator celokupnog razvoja učenika".

 

Nakon ozbiljne kultutrološke, jezičke i psihološke pripreme, koju su prošli članovi Projektnog tima, osam članova tima boravilo je u Italiji i Portugalu na stručnom usavršavanju i razmeni iskustava u oblasti inkluzije sa svojim kolegama iz drugih evropskih zemalja. Nataša Stanković, profesor engleskog jezika, i Jelena Petrović, profesor razredne nastave boravile su sedam dana u Palermu u Italiji gde su pohađale stručni kurs iz oblasti inkluzije zajedno sa kolegama iz Francuske, Nemačke, Slovenije, Litvanije i Poljske.

 

Tokom kursa upoznali su se sa inkluzivnim sistemom Italije kroz radionice u okviru seminara, ali i kroz posete školama i odeljenjima u kojima su raspoređeni inkluzivni učenici. Na taj način stekli su uvid u nastavni proces, planove i programe, sisteme i mreže podrške učenicima kojima je potrebna dodatna podrška, ali i nastavne materijale i digitalne alate koje koriste u nastavi. Nataša i Jelena su predstavile našu školu i naš obrazovni sistem, a imali su priliku da čuju i kako taj obrazovni sistem izgleda i u ostalim evropskim zemljama čiji su predstavnici pohađali kurs.

 

Druga grupa od šest zaposlenih u OŠ "Andra Savčić" realizovala je drugi deo aktivnosti-"job shadowing" tokom pet dana u Barselosu, Portugal. Profesori razredne nastave: Danka Tripković, Biljana Trifunović i Željka Vidić, pedagog škole Milica Milanović, profesor engleskog jezika, Marija Beljić i profesor biologije koja je ujedno i koordinator projekta, Aleksandra Milosavljević, imali su priliku da vide kako funkcioniše obrazovni sistem Portugala i na koji način su učenici kojima je potrebna dodatna podrška uključeni u obrazovni sistem.

 

Posetili su Obrazovni centar "Agrupamento de escolas de Barselos", koji u svom sistemu ima od 9 škola (matična- srednja škola i još 8 škola prvog, drugog i trećeg ciklusa obrazovanja). Kroz ovakav obrazovni sistem koji uključuje osnovnu i srednju školu koje su obavezne i vrtić koji nije obavezan, može se kontinuirano pratiti napredak svih učenika.

 

Predstavnici valjevske škole obišli su dve škole u sistemu: srednju "Escola Secundaria de Barselos" i osnovnu školu "Centro Escolar de Barqueiros" gde su se upoznali sa strukturom tih škola, mogućnostima koje se učenicima pružaju, načinom organizacije nastave, dokumentacijom a kroz posetu časovima videli su na koji način je organizovan rad sa učenicima, koje nastavne metode i materijale koriste i što je najvažnije na koji način pružaju podršku učenicima kojima je ta podrška potrebna.

Aktuelno