Šaht na duplim trakama (foto: Đorđe Đoković)
09.10.2014, 12:25
Bačene pare na zabetonirane šahte
Izlazna traka magistralnog puta M4, koja je u nadležnosti republike, asfaltirana je pre tri meseca. I ne samo da su duple trake dobile novi asfalt, nego su novi sloj rizle i betona dobili i slivnici za kišnu kanalizaciju. Izvođač radova Preduzeće za puteve obavilo je posao i otišlo, a slivnici su ostali „zabetonirani”. Kroz njih voda sigurno neće proći, zadržaće se na kolovozu, možda će se voda i izliti, možda će negde ili nekome napraviti štetu. Ko će biti odgovoran? Verovatno niko, kao što je do sada nebrojeno puta bio slučaj.
Direktor Vodovoda Đorđe Pavlović kaže da su zabetonirani i rizlom napunjeni slivnici stalan problem „sa kojima Vodovod uz dosta muke izlazi na kraj”.
„Izvođač radova je dužan da centralne šahte i slivnike za kišnu kanalizaciju vrati u prvobitno stanje nakon izvedenih radova. Postoje projekti u kojima je precizno naznačeno na kom mestu i nivou su postavljene šahte i slivnici, međutim većina izvođača to ne poštuje, pa se dešava da su slivnici puni rizle, asfalta, ostavljeni ispod ili iznad nivoa kolovoza ...”, kaže Pavlović.
Izvođaču radova pažnju na propust ili nemar treba da skrene nadzorni organ, koga angažuje investitor, u ovom slučaju JP „Srbijaputevi”. Nadzorni organ, očigledno, nije primetio zabetonirane slivnike za kišnu kanalizaciju ili je to, za njega, nebitno. U ovom javnom preduzeću, umesto odgovora, uputili su nas da pitanja dostavimo u elektronskoj formi na koja će nam brzo odgovoriti.
Praveći tekst o zabetoniranim slivnicima za kišnu kanalizaciju na duplim trakama došli smo do jednog zanimljivog otkrića. Većina slivnika postavljenih pre skoro 20 godina na magistralnom put M4 ili duple trake, upravo na deonici od "Petrolove" pumpe do skretanja za Obilaznicu, nije u funkciji ili kako nam rekoše „ne vode nigde”. Preciznije rečeno slivnici su urađeni, ali ne i deo kišne kanalizacije, koja bi atmosfersku vodu odvela ili do kanalizacionog kolektora ili u neki od vodotokova. Slivnici na ulaznoj traci magistralnog puta M4 su kompletno završeni i uvedeni u kanalizacioni kolektor. Kako saznajemo čak i nekompletno urađeni slivnici na izlaznom delu duple trake imali bi kakvu – takvu funkciju, za razliku od zabetoniranih, koji pomažu da se u slučaju većih padavina tim delom puta M4 jedino može „plivati”. Za razliku od kolovoza, gde je ulazna strana u nadležnosti grada, a za izlaznu nadležna republika, slivnici za kišnu kanalizaciju sa obe strane duplih traka su briga grada.
Investitori, u ovom slučaju JP "Srbijaputevi", obično govore kako je malo novca - previše posla. Zabetonirane šahte nisu rezultat manjka para, nego viška nemara i javašluka!