Parking kod Hrama (foto: Kolubarske.rs)
Parking kod Hrama (foto: Kolubarske.rs)
22.04.2024, 06:56

Pokret Sad: Tri predloga za rešenje problema parkiranja u Valjevu

č: | fb:

Problem parkiranja u Valjevu je višegodišnji problem koji ni ova gradska vlast, za četiri godine svog mandata, nije uspela da reši, rečeno je na konferenciji za novinare Pokreta Sad. Ova Grupa građana ima nekoliko predloga za rešenje tog problema koji bi, kako je rečeno, značajno poboljšao parkiranje u gradu.

 

"U Valjevu ima oko dve hiljade mesta za parkiranje, oko 30 mesta rezervisanih za osobe sa invaliditetom i oko 42 mesta koja su rezervisana za pravna lica koja plaćaju mesečnu zakupninu. Poznato je da je frekvencija saobraćaja u Valjevu povećana poslednjih godina tako da taj broj parking mesta nije dovoljan. Zbog toga su vozači prinuđeni da se parkiraju i na mestima koja za to nisu dozvoljena, poput travnatih površina i trotoara, i tako se otežava kretanje pešaka, pre svega dece, majki sa kolicima, starih i osoba koje su teško pokretne", rekla je dr Snežana Mijatović, odbornica Pokreta Sad. Naglasila je i da se zbog nepropisno parkiranih vozila dešava blokada saobraćaja zbog koje je, u slučaju nekih nesreća, otežan prilaz hitne pomoći i vatrogasaca.

 

Odbornik Pokreta Sad Đorđe Pavlović rekao je da je problem parkiranja, i saobraćaja uopšte, jedan od gorućih problema u Valjevu.

 

"To kako se gradska vlast, na čelu sa SNS i Lazarom Gojkovićem i njegovom ekipom, poslednje četiri godine nosi sa ovim problemom najbolje govore podaci i činjenice. Podsetiću na to da je 550 metara centralne gradske Ulice Vuka Karadžića rađeno sedam meseci i da je ta rekonstrukcija koštala 140 miliona dinara, a da je nakon tih radova smanjen broj parking mesta. Prošle godine rekonstruisana su dva parkirališta u Valjevu, jedno iza zgrada sudova, a drugo u Karađorđevoj ulici preko puta Osnovnog suda, i to je koštalo 35 miliona dinara, a rezultat je da su ta dva parkinga dovedena u iole pristojno stanje. I ti radovi su trajali više meseci sa nekoliko aneksa ugovora", rekao je Pavlović.

Đorđe Pavlović i Snežana Mijatović

Đorđe Pavlović i Snežana Mijatović (Foto: Kolubarske.rs)

 

Pavlović je naveo, kako je rekao, i jedan važana podatak, koji bi građani Valjeva trebalo da znaju, a to je da JKP Vidrak, zaduženo za upravljanje parkiralištima i naplatu parkiranja, ove godine planira prihod od oko 80 miliona dinara, što je za oko 10 miliona dinara više u odnosu na prosek nekoliko prethodnih godina.

 

"Pitanje za sve nas i građane Valjeva, a to pitanje treba postaviti i rukovodstvu Vidraka i gradskim ocima, jeste koliko je za 280 miliona dinara urađeno novih parking mesta za ove četiri godine? Odgvorno tvrdim da nijedno jedino parking mesto za četiri godine nije izgrađeno. Ove godine budžetom je planirano još 70 miliona dinara za rekonstrukciju parkinga kod Hrama, međutim taj projekat više niko iz vlasti ne pominje, verovatno zbog toga što finansijski nije interesantan ili zbog toga što ne može brzo da bude rekonstruisan", smatra Pavlović.

 

Prema njegovim rečima i za rešenje problema parkiranja u gradu Pokret Sad ima nekoliko predloga koji mogu značajno da poboljšaju parkiranje u Valjevu.

 

"Prvi predlog jeste redefinisanje zona parkiranja. Smatramo da postoje određena mesta u gradu gde može doći do promene zona čime se može značajno ubrzati protok saobraćaja. Jednostavan primer je Ulica Pop Lukina, između Karađorđeve i sata u Knez Miloševoj ulici, da postane crvena zona, a to je predlog stanara i vlasnika lokala u tom delu grada. Ta administrativna mera značajno bi ubrzala i protok saobraćaja. Redefinisanje zona na ovaj način može se uraditi i u drugim delovima grada", predložio je Pavlović.

 

Drugi predlog Pokreta Sad jeste izgradnja novih parkirališta u gradu, a jedna od lokacija je kod Doma zdravlja gde se može izgraditi parking sa više spratova. Takav parking može biti izgrađen i na prostoru kod Hrama, "koji gradska vlast više i ne pominje".

 

"Treći predlog jeste da oni koji donose odluke u Valjevu, a mi se nadamo da ćemo biti u toj ekipi koja će učestvovati u donošenju odluka, pročitaju nešto što već postoji a to je Studija parkiranja koja je doneta pre pet ili šest godina i koju je Grad platio i koja je usvojena. Obuhvata čitav grad, ne samo centralne nego i uže i šire gradske zone, regulaciju saobraćaja, izgradnju parkirališta, biciklističkih staza... Dakle, treći predlog jeste promena režima saobraćaja kako je Studijom i predviđeno", rekao je Đorđe Pavlović.

Parking kod NIS pumpe

Parking kod NIS pumpe (Foto: Kolubarske.rs)

 

Na pitanje novinara da li je Pokretu Sad poznato da postoji projekat izgradnje podzemne garaže na prostoru nekadašnje NIS pumpe na ulazu u Tešnjar, koja će obuhvatiti i prostor postojećeg parkinga, te da će prema najvai gradske vlasti izgradnja te garaže početi u ovoj godini čime će biti rešen problem parkiranja u centru grada, Pavlović je rekao da se i za taj projekat može reći "svašata je ova vlast najavljivala" i podsetio da je pre tri godine najavljena i izgradnja "fast parka" prekoputa Gradske kuće, ali se i od tog "višespratnog parkinga" odustalo.

 

"Znamo da je planirana podzemna garaža na prostoru NIS pumpe, i da je to jedan od razloga izmeštanja pumpe. Ali, imali su četiri godine i apsolutnu vlast, mogli su da promene, da su hteli, i naziv ovog grada. Mogli su mnogo toga da urade, pa i da izgrade parkirališta i garažu. Šta ih je sprečilo da to urade, to je pitanje za njih, a ja mislim da se tu radi o nesposobnosti ove gradske vlasti", zaključio je Đorđe Pavlović iz Pokreta Sad.

 

Aktuelno