Sanacija barske pruge (foto: rec.org.rs)
30.01.2015, 11:22
Saobraćaj će biti normalizovan 1. marta
Pomoćnik direktora Direkcije za infrastrukturu JP Železnice Srbije, Radovan Milovanović „ubeđen“ je da će vozovi na pruti Beograd – Bar kroz klisuru Gradca saobraćati od 1. marta. Milovanović tu svoju izjavu kompanijskom listu „Pruga“ temelji na „angažmanu ljudi, koji rade na sanaciji koloseka“, na deonici od Valjeva do Lastre.
Prema njegovom mišljenju, radovi dobro napreduju na oba gradilišta, na oko 200 metara trase, na 81. kilometru pruge u klisuri Gradca sa „valjevske strane“, kao i na 88. kilometru pruge sa „užičke strane“. Dinamiku radova nisu ozbiljnije poremetili ni hladni dani sa mrazevima s obzirom na to da su kašnjenja nadoknađena odmah po poboljšanju vremenskih prilika.
Pored ta dva najsloženija posla, postoje još četiri lokacije, na trasi dugoj oko šest kilometara, između klizišta na 88. kilometru pruge i stajališta Lastra. Ti manji odroni trenutno ne bi ugrožavali bezbednost saobraćaja, ali su locirani kao potencijalna opasnost, pa će i oni biti „napadnuti“.
Na sanaciji klizišta sa valjevske strane gotovo sav građevinski materijal dovozi se drumom jer je Gradac prethodno na nekoliko mesta premošten betonskim pločama, a radnici stižu drezinom iz Valjeva. Na gradilištu, na 88. kilometru, koristi se voz, koji materijal i radnike dovozi iz Lastre. Najveći problem do sada bile su podzemne vode, veliko blato, kao i činjenica da su svi okolni kamenolomi povremeno bili zaleđeni.
Radove izvodi firma Bau Wesen iz Vreoca, kod Lazarevca, dok su iz Sekcije ZOP-a Valjevo angažovani prekaljeni „železnički vuci“. Rok je bio 44 radna dana, a radovi će koštati oko 60 miliona dinara. Novac je obezbedila Železnica Srbije.
Saobraćaj na pruzi Beograd – Bar, posle majskih poplava, odvija se obilazno preko Mladenovca, Stalaća, Kraljeva, Požege i dalje ka Užicu, Prijepolju, Bijelom Polju, Podgorici i Baru. Ranije je sanirana deonica izmeđua Lajkovca i Lazarevca, pa Valjevo sada ima železničku vezu sa Beogradom.