03.02.2015, 13:11

Kamere „uhvatile” 835 prekršaja za dva i po meseca

č: | fb:

Za dva i po meseca, od kad je počeo sa radom sistem za automatsku detekciju prekršaja u raskrsnici Karađorđeve i Sinđelićeve ulice, registrovano je 835 prekršaja, od toga je 538 prolaska na crveno. Komandir Saobraćajne policijske ispostave u Valjevu Predrag Radosavljević da pored prekršaja prolaska vozilom na crveno svetlo na semaforu, drugi najčešći prekršaj, koji čine vozači, su prekršaji nepropisnog prestrojavanja i zauzimanja položaja na saobraćajnoj traci predviđenoj za prolazak kroz raskrsnicu u smeru u kojem vozač želi da nastavi kretanje. „Takvih prekršaja od početka rada sistema, od 20. novenžmbra prošle godine, bilo je 173. Sistem za automatsku detekciju prekršaja registruje i prekršaje kada se vozilo zaustavi na pešačkom prelazu i ometa prelazak pešaka, kojih je do sada evidentirano ukupno 88. Detektuju se i druge vrste prekršaja, kojima se u bitnijoj meri ugrožava bezbednost u saobraćaju kao što su - neustupanje prava prvenstva prolaska drugom vozilu, nepropuštanje pešaka na obeleženom pešačkom prelazu, nedozvoljeno preticanje... ali takvih prekršaja je značajno manji broj“, kaže Radosavljević.

Predrag Radosavljević

Predrag Radosavljević (Foto: Đorđe Đoković)

I pored toga što su prekršioci „uslikani“, mnogi i pored dokaza, ne priznaju da su napravili prekršaj i pokušavaju da se „vade“ na rzličite načine. Bilo je i komičnih situacija kada su vozači, koji su napravili prekršj, pokušali da ubede policajce da je „na crveno prošla njihov baba, koja je preminula pre dva dana“. Bilo je slučajeva kada su odgovornos preuzimali roditelji ili, čak babe i dede, kako bi zaštitili decu ili unuke.

„Svakom vozaču predočava se fotografija na kojoj se može videti vozilo kojim je učinjen prekršaj i jasno istaknut registarski broj vozila, tako da najveći broj učinioca prekršaja prihvata odgovornost. Ukoliko, pak oni dovode u pitanje tačnost i autentičnost fotografije, pokažemo im video-snimak njihovog vozila u prekršaju. Najčešće nakon uvida u video-snimak, oni koji osporavaju fotografije priznaju izvršenje prekršaja i daju izjavu kojom prihvataju odgovornost za učinjeni prekršaj. Postoje i oni koji pokušavaju da izbegnu odgovornost, izjavljućući da oni jesu vlasnici vozila, ali da ga nisu vozili u vreme i na mestu gde je prekršaj učinjen, kao i da nisu sigurni kome su tada ustupili svoje vozilo na korišćenje. Treba istaći da se ovakvim vlasnicima vozila podnose zahtevi za pokretanje prekršajnog postupka, za prekršaj, što vlasnik vozila nije dao podatke o identitetu lica kome je dao vozilo na upravljanje, odnosno korišćenje i za prekršaj vlasnika vozila, što je omogućio da se njegovim vozilom učini prekršaj, kada vozač tog vozila nije identifikovan. Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima predviđena novčana kazna za ove prekršaje, vlasnika vozila, veća je od predviđenih novčanih kazni za stvarno učinjene prekršaje vozača koji su detektovani navedenim sistemom“, naglašava komandir Saobraćajne policijske ispostave.

Kontrolna soba

Kontrolna soba (Foto: Đorđe Đoković)

Mandatna fiksna novčana kazna za vozača koji je ostao na pešačkom prelazu je 5.000 dinara, ukoliko je plati u roku od osam dana iznos je duplo manji. Za nepropštanje pešaka novčana kazna je od 6.000 do 20.000 dinara. Najrigoroznije se kažnjava prolazak kroz crveno, za šta je zaprećena novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara, tri meseca zabrane upravljanja vozilom i šest kaznenih poena.

Predrag Radosavljević naglašava da na raskrsnici Karađorđeve i Sinđelićeve ulice nije postavljen video nadzor, poput onog u Bid zoni, Tešnjaru i na još nekoliko lokacija u gradu, nego je reč o sistem za automatsku detekciju prekršaja, što je mnogo složeniji i precizniji sistem.

U planu je postavljanje kamera za automatsku detekciju prekršaja na prilaznim i odlaznim putevima, kao i na još nekoliko centralnih gradskih raskrsnica. još nekoliko cent i ulicama u gradu, što zavisi od tehničke ispunjenosti  uslova  rada sistema i materijalnih sredstava. U saobraćjnoj policiji nisu mogli da nam precizirju kada i na koje raskrsnice će biti postavljene kamere.

Aktuelno