Klizište (km 88) kod Lastre (foto: www.zeleznicesrbije.com)
Klizište (km 88) kod Lastre (foto: www.zeleznicesrbije.com)
09.02.2015, 08:42

Izvesno novo probijanje roka za završetak radova

č: | fb:

Mada su radovi na sanaciji prvog odrona na pruzi Beograd – Bar u klisuri reke Gradac, na 81. kilometru od Vreoca, okončani postavljanjem 220 metara šina i uspostavljanjem privremenog teretnog saobraćaja za ubrzavanje završetka radova i na 88. kilometru pruge kod Lastre, izvesno je da će doći do novog probijanja roka za završetak radova. Kako piše u poslednjem broju „Pruge“, glasila JP Železnice Srbije, sigurno je da ranije utvrđeni rok 12. februar neće biti ispoštovan, a neke procene govore da bi to mogao biti 15. mart.

Razlog za to su novonastale teškoće na gradilištu kod Lastre, gde Suvaja pravi dodatne probleme. Prema saznanjima Kolubarskih.rs tamo se „otvorila pećina sa hodnikom od 30 – 40 metara, kojim ide velika količina vode“. Zbog toga su započeti dodatni, projektom neplanirani radovi na postavljanju cevi zalivenih u beton, kojima sa ta voda na dubini od nekoliko metara odvodi u „telo pruge“.

Problem je i manjak oko 12.000 kubika lomljenog kamena (tucanika), koji takođe treba ugraditi, a koji treba teretnim kompozicijama dopremiti. O svemu je pre nekoliko dana  razgovarano na sastanku u Valjevu, gde je boravila prva garnitura direktora Železnica Srbije sa Miroslavom Stojčićem, novopostavljenim generalnim direktorom na čelu. Posle posete gradilištima, novi sastanak zakazan je za 10. februar (utorak), takođe u Valjevu, kada će sa izvođačem radova, lazarevačkom firmom „Bau Wesen“, biti definisan finiš poslova. Da li će novonastali problemi eventualno dovesti do novog povećanja cene radova, koja je sa 50 već „skočila“ na 60 miliona dinara, odnosno da li će doći do protesta ostalih učesnika tendera za dobijanje posla, ostaje da se vidi.

Klizište (km 88) kod Lastre

Klizište (km 88) kod Lastre (Foto: www.zeleznicesrbije.com)

Iskustva sa radova na sanaciji klizišta i odrona na Barskoj pruzi, u klisuri Gradca, ukazuju na to da je krajnji momenat da se uradi detaljan remont pruge u koju od njene izgradnje 1951 - 1976. godine ništa ozbiljnije nije ulagano. Ovo tim pre što će se, kako je najavljeno, zbog radova na pojedinim deonicama koridora 10 i 11, putnički i teretni saobraćaj preusmeriti na prugu Beograd – Bar. Ranije je u nekoliko navrata takođe najavljivano da će deo „ruskog kredita“ odobrenog Železnicama Srbije biti upotrebljen upravo za sanaciju Barske pruge.

Osmomesečni prekid saobraćaja između Resnika i Požege već je naneo velike finansijske štete Železnicama Srbije, a o mukama putnika iz Crne Gore i dela Srbije, kojima je to najkraća veza sa Beogradom, da i ne govorimo. Do prekida saobraćaja došlo je posle majskih poplava 2014, a prekid na trasi između Lajkovca i Lazarevca saniran je, pa vozovi sada saobraćaju od Valjeva do Beograda.

Aktuelno