Beovoz (foto: Đorđe Đoković)
Beovoz (foto: Đorđe Đoković)
05.03.2015, 15:36

Gubitak srpske železnice milijardu dinara

č: | fb:

Posle skoro devetomesečnog prekida, zbog koga su srpske železnica pretrpele gubitak od oko milijardu dinara, danas je obnovljen saobraćaj na pruzi Beograd – Bar. Prvi voz iz Beograda, sa Glavne železničke stanice krenuo je jutros u 9.10 sati, a u Valjevo je stigao u 11.01 časova. Danas je do Lastre doputovao i direktor “Železnica Srbije” Miroslav Stojčić, koji je podsetio na radove na tri gradilišta barske pruge, koja je oštećena u prošlogodišnjim majskim poplavama, u koje je uloženo oko 80 miliona dinara. „Međutim šteta koju su ‘Železnice Srbije’ pretrpele, za ovih devet meseci koliko je bio u prekidu saobraćaj na pruzi Beograd - Bar iznosi oko milijardu dinara”, kaže direktor. Najavljuje da će nastaviti dogovor sa kolegama iz Crne Gore o normalizciji i nastavku saobraćaja, kako putničkog tako i teretnog saobraćaja., koji je takođe danas obnovljen.

Poslednji voz klisurom reke Gradac na Barskoj pruzi prošao je 15. maja prošle godine posle čega je došlo do poplava, koje su trasu oštetile na nekoliko mesta, a najozbiljniji odroni i klizišta bili su na 81. u Gradcu i 88. kilometru u Lastri. Direktor “Železnica Srbije” Miroslav Stojčić kaže da nije bilo moguće radove na ovim trrasama ranije završiti jer su oštećenja pruge bila velika i navodi da „se radilo i noću, da je trebalo naneti preko 15.000 kubika zemlje, rađeno je 12 propusta, a pojavili su se i vanredni radovi koji su odložili prvobitno planirani rok”. Stojčić naglašava da su radovi na sanaciji barske pruge završene zahvaljujući i finansijskoj pomoći Ministarstva saobraćaj i objašnjava da su preostali radovi na još dva objekta, ali, po njegovim rečima, to neće uticati na normalno odvijanje železničkog saobraćaja. Direktor “Železnica Srbije” tvrdi da je tehnički prijem radova obavljen, komisije su završile kontrolu, a Ministarstvo saobraćaja je potpisalo rešenje o korišćenju pruge.

Miroslav Stojčić

Miroslav Stojčić (Foto: VTV)

Odgovarajući na pitanje novinara da li je bilo pritisaka da se barska pruga što pre osposobi, direktor odgovara da pritisaka nije bilo.„Bilo je pritisaka u smislu da radimo i noću, kako bi u nekom optimalnom roku posao završili. Pritisci, dakle nisu bili u smislu moranja, nego bolje organizacije i ‘Železnica Srbije’ i izvođača radova”, objašnjava Stojčić.

Uskoro će nove garniture vozova saobraćati i barskom prugom. „Pristiglo je devet ‘Štadlerovih’ elektromotornih vozova, očekujemo do kraja godine da stigne i preostalih 12 garnitura. Mi  moramo da obezbedimo kvalitetno održavanje ovih garnitura, koje su u garantnom roku i da pružimo dokaz dobavljaču da će nam u tom roku vozila biti održavana, ako te ne učinimo izgubićemo garanciju”, kaže "Železnica Srbije" Miroslav Stojčić. "Štadlerovi" elektromotorni vozovi su prvi novi vozovi koje su srpske železnice kupile posle više od 30 godina.

Motorovođa na VMA

Motorovođa jedne od drezina, koje su se u utorak sudarile na mostu na Barskoj pruzi, na izlasku iz Valjeva ka Gradcu, Ž. P. (50) iz Lajkovca, prema saznanjima Kolubarskih.rs, prebačen je na dalje lečenje na VMA u Beogradu. On je prilikom sudara zadobio prelom ključne kosti i šest rebara, a u Valjevskoj bolnici, gde je bio smešten, nisu isključivana ni oštećenja mekih tkiva koja su dovela do unutrašnjih krvarenja.

Prema prvim nalazima istrage, pogrešio je dežurni otpravnik vozova u stanici Valjevo, koji je drezinu kao Lastri pustio istim kolosekom na kojem se već nalazila drezina (mini vučni voz) sa mašinama i radnicima puštena iz suprotnog smera o čemu je taj otpravnik bio obavešten. Od 11 radnika, najteže je povređen Ž. P, dok su pomoć u Urgentnom centru zatražila još tri radnika.

Aktuelno

Izjava za odabrane medije (foto: www.leparecvaljeva)
Saopštenje Pre 46 minuta

UNS: MUP treba jednako da tretira sve medije

Udruženje novinara Srbije protestuje zbog toga što mnogi valjevski novinari nisu pozvani na sastanak, u kome su učestvovali ministri Ivica Dačić i Darko Glišić i predstavnici štabova za vanredne...