Carina (foto: Đorđe Đoković)
Carina (foto: Đorđe Đoković)
08.04.2015, 16:38

Da li se Carinska ispostava seli zbog visoke kirije?

č: | fb:

S obzirom na to da Uprava carina nije odgovorila na nekoliko naših pitanja postavljenih preko PR službe, uputili smo zahtev da razgovaramo sa nekim od rukovodstva. Nakon deset dana PR služba nas je obavestila da će naš sagovornik biti upravnik Carinarnice Šabac, da bi posle par sati to bilo promenjeno i predloženo nam je da razgovaramo sa šefom Carinske ispostave Valjevo Milenkom Uroševićem, koji na većinu naših pitanja nije znao odgovor, što je razumljivo, s obzirom na to da je šef Carinske ispostave, koja ne odlučuje ni o čemu.

Urošević nam pojašnjava da je Uprava carina donela odluku da se Carinska ispostava preseli na novo mesto koje neće mnogo koštati, tako da je napravljen ugovor sa vlasnikom koji ima objekat u Industrijskoj zoni. „Mi sada koristimo prostor čije je vlasnik ‘Feršped’, koji je pre nekoliko godina privatizovan, i plaćamo dosta visoku zakupninu. Kada je Nenad Dubljević dao ponudu za ustupanje objekta u Industrijskoj zoni bez naknade, pojavila se gospođa, mislim da je pomoćnik direktora ’Feršpeda’, ali detalji razgovora predstavnika ‘Feršpeda’ sa Upravom carina, kao ni detalji ugovora za Industrijsku zonu, meni nisu poznati“, kaže Urošević. On nije odgovorio na naše pitanje da li su razlozi preseljenja loši uslovi u kojima trenutno radi Carinska ispostava ili neadekvatan carinski terminal. Urošević je ponovio da o tome on ne odlučuje.

Na pitanje da li je tačno da je aktuelni zakupac lokacije na kojoj se nalazi terminal predložio da će on plaćati mesečnu zakupninu „Feršpedu“ umesto Carine, ako je visoka kirija razlog preseljenja, Urošević kaže da za taj predlog nije čuo. „Ni jedna ponuda nije stigla kod nas, jer odluku o novom prostoru i preseljenju ne donosi Carinska ispostava nego Uprava carina“, naglašava Urošević.

Prema našim saznanjima, nakon dopisa da Uprava carina raskida ugovor o zakupu prostora, direktor "Feršpeda" Goran Avramović je zatražio sastanak sa rukovodstvom Uprave carina sa ponudom da objekat Carini daju na korišćenje bez naknade. Na ovu ponudu odgovorila je v.d. pomoćnik direktora Uprave carina Sofija Radulović, "s obzirom na to da je sa privrednim društvom 'Đezba' iz Valjeva ugovor već zaključen, obaveštavamo vas da nismo u mogućnosti da zakažemo održavanje traženog sastanka". U dopisu koji je rukovodstvo "Feršpeda" uputilo Upravi carina navodi se i to da ih je iznenadilo obaveštenje o raskidu ugovora. Pre obaveštenja o raskidu ugovora, zbog visoke zakupnine, niko iz Uprave carina nije razgovarao sa rukovodstvom "Feršpeda" o mogućoj korekciji cene ili čak davanja prostora besplatno na korišćenje.

Buduća lokacija i objekat carinske ispostave

Buduća lokacija i objekat carinske ispostave (Foto: Kolubarske.rs)

Šef Carinske ispostave Valjevo kaže da pitanje zbog čega se sele u Industrijsku zonu nije za njega, jer „pravna služba u Upravi carina odlučuje o tome“, a nije upoznat ni sa datumom preseljenja. „Ne znam konkretno, jer to ne zavisi od mene i radnika u ispostavi, nego zavisi od službe u okviru Uprave carina, koja trenutno instalira informacioni sistem i telefone, i treba da napravi ugovor sa Telekomom“, kaže Milenko Urošević. On nije želeo da komentariše nezvanične informacije da je jedini razlog što se Carinska ispostava seli u Industrijsku zonu to što neko "namešta" dobar posao vlasniku objekta i parcele u Industrijskoj zoni, koji naplatom ulaska šlepera u carinski terminal može da zaradi i do milion dinara mesečno. „Nemam ja pravo da licitiram koliko ko zarađuje ili koliko će ko zaraditi naplatom ulaska šlepera na terminal. Mogu vam dati odgovore na pitanja vezana za moju službu, a u te druge okvire ne bih da ulazim“, kaže Urošević.

Pitanje koje se od početka nameće i koje je možda i ključno jeste zbog čega carinski terminal nije u sklopu Carine? „To je pravo pitanje, ali je zakasnilo deset godina“, kaže Urošević i objašnjava da je terminal u Šapcu registrovan u okviru Carinarnice i tu se ne naplaćuje ulaz šlepera, jer je to u skladu sa pravnom regulativom Evropske unije. On objašnjava zbog čega tako nije i u Valjevu.

„Kada je formirana carinarnica Šabac, početkom dvehiljadite, tada je krenula akcija da se izgradi novi objekat u Valjevu i čak je bio obezbeđen novac za to. Tadašnja upravnica Carinarnice Šabac Radmila Jugovć je razgovarala sa valjevskim rukovodstvom, ali nije naišla na razumevanje. Konkretan predlog je bio da se prostor kasarne Kadinjača opredeli za Carinsku ispostavu i terminal, potom je u opticaju bilo i Divino staro stovarište... Međutim, gradske vlasti u to vreme nisu bile zainteresovane da to reše. A što se tiče ovog vremena, ne znam zbog čega sadašnje rukovodstvo Uprave carina nije razgovaralo sa gradskim rukovodstvom o lokacijama u gradu sa carinu ili o poslovnoj saradnji u Industrijskoj zoni“, kaže šef Carinske ispostave Valjevo Milenko Urošević.

I na kraju da ponovimo pitanje iz jučerašnjeg teksta - Zbog čega se Uprava carina nije obratila Gradu sa predlogom da besplatno koristi objekat i parcelu u Industrijskoj zoni, koji su u vlasništvu Grada, jer bi možda i gradsko rukovodstvo pristalo na takvu poslovnu saradnju. Tim pre, jer se Grad pre pet godina kreditno zadužio za 200 miliona dinara kako bi kupio 14 hektara zemljišta i proizvodnih hala površine oko 30.000 kvadratnih metara u “Stefilu”, gde je danas Industrijska zona. Dakle, Grad bi Carini ustupio besplatno objekat za kancelarije, a parcelu uz taj objekat bi opremio za terminal od koga bi se godišnje, uz minimalne troškove, u budžet slilo najmanje 7, 2 miliona dinara, umesto u džepove pojedinaca!

Aktuelno

Medvednik (foto: Đorđe Đoković)
Gost-post Pre 2 sati 1 minuta

Ko se "igra" sa zaštitom valjevskih planina

U svim Prostornim Planovima Republike Srbije, počev od 1996. godine, valjevske planine se planiraju za zaštitu. I u najnovijem Prostornom Planu za zaštitu od 2021-2035. godine su planirani...  · 1 komentar