Provlačenje u Pantićevoj ulici (foto: Đorđe Đoković)
Provlačenje u Pantićevoj ulici (foto: Đorđe Đoković)
25.09.2015, 07:13

Da li svaki centimetar trotoara mora da bude parking?

č: | fb:

U pojedinim ulicama u centru grada nemoguće je hodati trotoarom zbog parkiranih vozila, jer je rastojanje između automobila i zgrada minimalno. Najdrastičniji primeri su u Pantićevoj i Železničkoj ulici, gde majke sa kolicima ne mogu da prođu, a još ako vode i drugo dete, to postaje nemoguća misija. Nameće se pitanje da li mora baš svaki centimetar trotoara da bude parking?

Darija Ranković i Svetislav Petrović

Darija Ranković i Svetislav Petrović (Foto: Đorđe Đoković)

Saobraćajni inženjer Svetislav Petrović, zadužen za saobraćaj i saobraćajnu infrastrukturu u Gradskoj upravi objašnjava da je osnovni cilj uvesti red u parkiranje i da nije namera obeležiti parking na svakom slobodnom mestu i uzeti pešacima prostor za normalno kretanje. On dodaje da je nakon određivanja i obeležavanja parking mesta mnogo bolje nego prethodnih godina kada toga nije bilo i kada su se vozači parkirali gde i kako su hteli. Petrović prihvata kritiku koja se odnosi na to da nisu ispoštovane određene dimenzije prilikom obeležavanja parking mesta, ali objašnjava razloge.

„Na trotoaru gde nije obeleženo parking mesto, i nije se naplaćivao parking jer je prostor manji od standardnih dimenzija parkinga, mnogi vozači su zloupotrebljavali to i parkirali su svoja vozila i to tako da nisu ostavljali ni minimum prostora pešacima. Da bi to sprečili obeležena su i ta mesta i možda se zato stiče utisak da je sve pretvoreno u parkirališta“, kaže Petrović.

U Pantićevoj ulici, od Ulice Vuka Karadžića do Vojvode Mišića, leva strana trotoara, od ivice obeleženog parking mesta do objekta ima manje od pola metra i to je tako na četiri parking mesta. Da li je bilo neophodno obeležiti i ta mesta i naterati pešake da se provlače? Petrović odgovara da je naloženo da se ta mesta brišu, upravo zbog nedovoljne širine, međutim to nije ispoštovano.

„Taj prostor je obeležen u skladu sa studijom koja je predvidela parkiranje na trotoaru na taj način. Međutim, kada smo dali nalog da se u tom delu Pantićeve ulice obeleže parking mesta naglasili smo da treba da se povede računa o kolskim ulazima i da se obezbedi najmanje jedan metar za prolaz pešaka, ali mereno od svake fizičke barijere - od stepenica i od betonske ograde oko stabla. Problem je u tome što su ulazi-stepenice pojedinih objekata na trotoaru, što ne bi smelo da bude, tako da je metar od postojećeg stepenika ili barijere. Takođe smo naglasili da ne treba obeležavati parking mesto tamo gde je širina manja od jednog metra i tamo gde ne može biti ispoštovana dimenzija parking mesta. Kada smo nakon obeležavanja uočili da to nije ispoštovano, naložili smo da se parking mesta brišu“, kaže Svetislav Petrović. 

Parking u Železničkoj ulici

Parking u Železničkoj ulici (Foto: Đorđe Đoković)

Ko odlučuje gde će biti parking mesto i ko kontroliše da li su ispunjeni uslovi?

Procedura je da nadležno odeljenje Gradske uprave daje nalog da se obeleže parking mesta, u skladu sa Studijom o parkiranju i sa uslovima koje treba ispoštovati bez obzira na grafičke priloge projektanata, zbog promena na terenu, koje su vremenom nastale. Angažuje se ovlašćeno preduzeće za obeležavanje saobraćajne signalizacije, a to preduzeće mora imati saobraćajnog inženjera. Nadzor na tim radovima treba da radi Gradska direkcija, koja takođe treba da ima, a nema, saobraćajnog inženjera koji bi trebalo to da kontroliše. „Ne može Gradska uprava ili ja, kao pojedinac, jedan jedini, da radim tehničku regulaciju, da ispoštujem sve zahteve i propise, da idem na teren da kontrolišem izvođača radova i da budem konsultant izvođaču radova i Gradskoj direkciji. Ne mogu fizički to da postignem“, kaže Petrović.

Parking u Železničkoj ulici

Parking u Železničkoj ulici (Foto: Đorđe Đoković)

Parking u Železničkoj ulici

Parking u Železničkoj ulici (Foto: Đorđe Đoković)

Što se tiče  Železničke ulice, gde takođe na nekoliko parking mesta nisu ispoštovane dimenzije nego su pešaci provlače između vozila i kuća, Svetislav Petrović objašnjava da je u toj ulici data dozvola za privremeno obeležavanje i to uz uslov da se ostavi 90 centimetara slobodno, što je po pravilniku minimalna površina za prolaz pešaka. „Međutim sa nekoliko parking mesta se preteralo, posebno u užem delu trotoara, bliže Ulici Vuka Karadžića, gde nije ostavljeno ni 50 centimetara slobodno za prolaz pešaka. I ta parking mesta je trebalo obrisati“, kaže saobraćajni inženjer Svetislav Petrović, zadužen za saobraćaj i saobraćajnu infrastrukturu u Gradskoj upravi.

JKP „Vidrak“ je, po nalogu iz Gradske uprave, trebalo da obriše parking mesta gde nije ispoštovano da za prolaz pešaka bude ostavljeno najmanje 90 centimetara. Međutim to nije urađeno. Direktor „Vidraka“ Đorđe Milanović kaže da nalog nije stigao, a da jeste "Vidrak" bi to ispoštovao i sva parking mesta, koja nisu odgovarajućih dimenzija, bi obrisao. "Jedini nalog koji smo dobili jeste da se u Ulici Vuka Karadžića, zbog kolskog ulaza, od dva napravi jedno parking mesto", kaže Milanović i dodaje da sve odluke i naloge iz Gradske uprave "Vidrak" poštuje.

Inače, pešaci ne vode bitku samo sa automobilima i samo u Pantićevoj i Železničkoj ulici. Borba je i u drugim ulicama, poput Karađorđeve, Vojvode Mišića, Sinđelićeve, Hajduk Veljkove, gde pored parkiranih automobila, problem prave i frižideri, baštenske garniture... 

Provlačenje i u Ulici vojvode Mišića

Provlačenje i u Ulici vojvode Mišića (Foto: Đorđe Đoković)

 

Aktuelno

Izjava za odabrane medije (foto: www.leparecvaljeva)
Saopštenje Pre 1 sati 12 minuta

UNS: MUP treba jednako da tretira sve medije

Udruženje novinara Srbije protestuje zbog toga što mnogi valjevski novinari nisu pozvani na sastanak, u kome su učestvovali ministri Ivica Dačić i Darko Glišić i predstavnici štabova za vanredne...