Pantićeva ulica  (foto: Đorđe Đoković)
Pantićeva ulica (foto: Đorđe Đoković)
19.10.2015, 07:04

Visoki ivičnjaci, beskorisne niše, parking garaža...

č: | fb:

Osim što su parking mesta tamo gde, po svim propisima, ne bi trebalo da budu jer nije ostavljena minimalna površina za prolazak pešaka, problem je i to što se do parking mesta dolazi preko visokog ivičnjaka, a na nekim parkiralištima su mesta toliko zgusnuta da je prava umetnost izaći iz vozila, a ne zakačiti vratima susedni automobil. Mnogi smatraju da su parking niše u Karađorđevoj ulici beskorisne.

Svetislav Petrović

Svetislav Petrović (Foto: Đorđe Đoković)

Saobraćajni inženjer Svetislav Petrović, zadužen za saobraćaj i saobraćajnu infrastrukturu u Gradskoj upravi saglasan je da ima problematičnih situacija zbog visokih ivičnjaka. „Međutim, mi nismo nigde predvideli parkiranje gde ono pre toga nije bilo, kao što su Pantićeva i Sinđelićeva ulica, uključujući i trotoare. Sada, kada radimo rekonstrukciju ulica, poput Karađorđeve težimo da parking mesta vratimo na ulicu, ali ni to nije najbolje rešenje. Naime, pokazalo se da ideja sa nišama za automobile nije najsrećnije rešenje, jer su jako nezgodne za parkiranje zbog ulaska unazad, što je u Karađorđevoj skoro nemoguće zbog frekvencije saobraćaja“, kaže Petrović.  On objašnjava da su projektanti CIP pokušali da na Karađorđevu primene rešenje Bulevara kralja Aleksandra u Beogradu, koji ima daleko veću širinu od Karađorđeve, pa je moguće i jednostavno parkiranje u niše.  

S obzirom na to da je postalo jasno da niše nisu adekvatne za Valjevo, zbog čega su rađene i u nedavno rekonstruisanom delu Karađorđeve, od suda do Jadra? „Projekat je rađen 2009. godine i po njemu su bile predviđene niše. Bili smo u dilemi da li da ih  radimo, upravo zbog lošeg iskustva u rekonstruisanom delu Karađorđeve, ali smo odlučili da prihvatimo rešenje sa nišama jer su tu brojni kafići, kojiimaju bašte, došlo bi do različitih zahteva, a sve ne bi mogli da ispunimo, tako da smo se držali projekta. Trebalo je uraditi određene korekcije, kako bi bilo omogućeno lakše ulaženje i izlaženje sa parkinga, ali to nije bilo moguće, jer je negde smetao stub javne rasvete, negde drvo“, kaže Petrović.

Svetislav Petrović kaže da je, što se tiče previsokih ivičnjaka, situacija „takva kakva jeste“ i da se može popraviti samo u ulicama koje će biti rekonstruisane. On navodi primere Pantićeve, u rekonstruisanom delu, zatim Hajduk Veljkove i Knez Mihailove ulice gde su ivičnjaci spušteni. Međutim, smatra Petrović, i na to stalno upozorava, trotoari nisu za parkiranje i to nije njihova namena. On dodaje da treba izgraditi parking prostor i tu omogućiti besplatno parkiranje, a naplaćivati samo zauzimanje trotoara i ulice, jer to nisu parking mesta.

Parking

Parking (Foto: Đorđe Đoković)

Da li je u planu da se na parking placu u centru grada, u dvorištu RFZO, izgradi montažna garaža sa više spratova, gde bi bilo i do 150 parking mesta, koja ne bi ugrožavala pešake, a vozači bi bili pošteđeni visokih ivičnjaka i „niša“?

„Studijom o parkiranju u gradu, predviđena je izgradnja parking garaže upravo na toj lokaciji. Međutim, problem je to što taj plac nije ceo javna površina, jer nešto pripada Sindikatu, nešto stambenoj zgradi, nešto RFZO. Svojevremeno je Gradska direkcija planirala da tu izgradi parking garažu i to kroz javno-privatno partnerstvo. Da li će i kada, odluku će doneti gradsko rukovodstvo“, kaže Petrović i dodaje da je Studijom planirana izgradnja garaža na nekoliko lokacijau gradu.

Što se tiče „tesnih“ parking mesta Petrović objašnjava da podužno parking mesto treba da ima dimenzije 5,5 x 2,0 a upravno parking mesto 4,8 x 2,3 i to su standardi koji moraju da se poštuju. „Moguće je da negde nisu te dimenzije, ali naš zahtev je uvek da se prilikom obeležavanja ispoštuju standardne dimenzije parking mesta“, kaže Petrović.

Jedno od rešenja za parkirališta u Valjevu, koje su ponudili projektanti, bilo je da se parking mesta postave delom na trotoar delom na ulicu, poput Hajduk Veljkove ulice. Međutim od toga se odustalo, zbog sugestije saobraćajne policije da to nije bezbedno rešenje.  

Parking u Železničkoj ulici

Parking u Železničkoj ulici (Foto: Đorđe Đoković)

I pored toga što nam je u Gradskoj upravi i u Vidraku obećano da če biti ukinuta sva parking mesta koja su van standarda, ponajpre ona gde nije ostavljena minimalna površina za prolaz pešaka, o čemu smo pisali pre skoro mesec dana, to još uvek nije učinjeno.

„Građani treba da nam sugerišu šta na terenu nije kako treba i mi ćemo te propuste ispraviti“, rekao je tada saobraćajni inženjer Svetislav Petrović, zadužen za saobraćaj i saobraćajnu infrastrukturu u Gradskoj upravi.

 

Aktuelno