Raskrsnica Karađorđeve i Sinđelićeve (foto: Đorđe Đoković)
Raskrsnica Karađorđeve i Sinđelićeve (foto: Đorđe Đoković)
10.09.2016, 08:16

Najugroženiji pešaci i biciklisti

č: | fb:

Valjevo ima problem sa bezbednošću pešaka i biciklistima, istaknuto je na prezentaciji prve faze studije ''Strategija bezbednosti saobraćaja grada Valjeva za period 2016 - 2020. i predloga akcionog plana za sprovođenje strategije'', koja je održana u zgradi Gradske uprave.

Prezentacija studije o saobraćaju

Prezentacija studije o saobraćaju (Foto: Đorđe Đoković)

Istraživanje za potrebe izrade studije sprovode profesori Saobraćajnog fakulteta iz Beograda, a ovu proceduru grad Valjevo je pokrenuo nakon što je prošle godine usvojena Nacionalna strategija o bezbednosti u saobraćaju, a donošenje strategije je i zakonska obaveza svake lokalne samouprave.

''Očekivanja od ovog dokumenta su izuzetno velika. U okviru istraživanja neophodno je detaljno analizirati stanje bezbednosti saobraćaja u Valjevu, prepoznati ključne probleme, usaglasiti javnost, a posebno sve institucije oko toga koji će biti ciljevi bezbednosti i nakon toga definisati prioritetne pravce delovanja. Do sada Saobraćajni fakultet je analizirao stanje bezbednosti saobraćaja, indikatore i stavove o rizicima u saobraćaju. To smo hteli da predstavimo Koordinacionom timu čiji je zadatak da prati šta mi radimo, da nas usmerava i koordinira aktivnosti tokom izrade strategije, a kasnije da se bori kako bi se što kvalitetnija strategija usvojila kao zvaničan politički dokument grada Valjeva, i ono što je najvažnije da obezbedi njenu inplementaciju'', rekao je dr Krsto Lipovac, rukovodilac studije i profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

 

Krsto Lipovac

Krsto Lipovac (Foto: Đorđe Đoković)

Profesor Lipovac navodi da su na osnovu dosadašnje analize prepoznali nekoliko ključnih problema, a trenutno se, kako kaže, radi na definisanju kritičnih tačaka odnosno opasnih deonica.

 

''Trenutno se može reći da Valjevo ima problem sa bezbednošću pešaka i sa biciklistima koji je dvojak. Sa jedne strane, budući koncept mora biti da podstičemo biciklistički saobraćaj, pogotovu u centru grada, ne bi li uspeli da smanjimo broj motornih vozila posebno onih sa klasičnim motorima koji zagađuju centar grada, a sa druge strane, da podstičemo pešačenje. Nažalost postojeća ulična mreža nedovoljno podstiče i uvažava zahteve biciklista, jer poslednjih nekoliko godina imate problem stradanja biciklista. Problem pešaka je posebno izražen na prilazima gradu na takozvanim 'duplim trakama' i nekoliko još lokacija koje su u vezi sa raskrsnicama'', kaže profesor Lipovac i dodaje da će ''o svim ovim pojedinačnim tačkama i deonicama razgovarati sa nadležnima u Gradskoj direkciji i Saobraćajne policije koji znatno bolje poznaju ovu problematiku pa ćemo u skladu sa tim definisati naše preporuke''.

 

Mišljenja je da će Valjevo narednih godina imati problem sa parkiranjem automobila. Kaže da će jedan od pravaca delovanja biti da grad uradi vrlo značajno i obimno istraživanje, a zatim i studiju potreba za parkiranjem i načina kako taj problem rešiti ''jer će Vam parkirana vozila u narednom periodu zagaditi ovaj lep grad. Niko danas nije željan da vidi toliko vozila u centru grada koja naprosto gutaju površinu, a ne doprinose kvalitetu života''.

 

Govoreći o izgradnji kružnih tokova profesor Lipovac kaže da nakon što je počela njihova izgradnja oni su decenijama služili da ulepšaju saobraćajnicu i deo grada gde se nalaze. Međutim, kako navodi, trend izgradnje kružnih raskrsnica danas je nešto drugačiji i one u osnovi imaju koncept da unaprede bezbednost saobraćaja i zato ih zovemo ''moderne kružne raskrsnice''.

''One itekako doprinose unapređenju bezbednosti i ja očekujem da će Valjevo u narednih desetak godina izgraditi sigurno 10 do 20 kružnih raskrsnica u samom gradu i na prilazima, koje će ukrasiti grad, smanjiti broj nastradalih u saobraćajnim nezgodama, a vozači će se na njih vrlo brzo navići'', smatra profesor Lipovac.

 

 

 

 

 

Aktuelno