Pruga u Klisuri reke Gradac (foto: Igor Tošić)
03.07.2014, 09:26
Direktor obećao gotov posao. Posao nije ni počeo!
Radovi na sanaciji oštećenja na pruzi Beograd – Bar, na deonicama Lazarevac – Lajkovac i Valjevo – Lastra, do kojih je došlo tokom majskih poplava, još nisu počeli iako je Dragoljub Simonović, generalni direktor Železnica Srbije, 20. maja u Valjevu rekao kako bi taj posao mogao da bude gotov za „mesec, mesec i po dana“.
U petak će, prema saznanjima Kolubarskih.rs, biti otvoren tender, a radovi bi na deonici Lazarevac – Lajkovac, u najboljem slučaju, mogli bi da počnu od ponedeljka, 7. jula.
Na tom delu Barske pruge reka Kolubara je u maju odnela oko 1,5 kilometara koloseka i jedan propust (most). Radovi bi, kako je ranije najavljivano, mogli da traju 20 radnih dana. Tek po okončanju tih poslova mogao bi da saobraća Beovoz do Valjeva.
Radovi na Barskoj pruzi kroz klisuru reke Gradac, zbog sedam odrona i šest klizišta, daleko su složeniji i do sada su urađena geološka ispitivanja tla i geodetska snimanja kako bi CIP mogao da pripremi projekte. Na toj deonici problem će biti i to na koji će način građevinska operatviva moći da pređe sa desne na levu obalu reke Gradac. Ovo tim pre što se radi o prirodnom zaštićenom dobru, odnosno mogućem narušavanju eko sistema.
Na Barskoj pruzi saobraćaj se odvija na deonicama Beograd – Lazarevac i Lastra – Samari – Požega – Užice – Prijepolje i dalje ka Baru. Voz Beograd – Bar trenutno saobraća jednom dnevno, u večernjem terminu, obilazno preko Mladenovca, Lapova, Stalaća i Požege, ka Užicu, Prijepolju i Baru. Zbog toga Železnice Srbije svakodnevno trpe velike finansijske gubitke u jeku turističke sezone.