Mihailo Jokić i Slobodan Gvozdenović (foto: Đorđe Đoković)
19.04.2017, 07:17
Ne postoji odluka niti dokument o gradnji puta M4
Izgradnja puta M4, deonice koja bi Valjevo spojila sa Koridorom 11 nazvana "šnel štrase", još uvek je samo predizborno obećanje, s obzirom na to da nije napravljen ni jedan konkretan korak ka realizaciji tog projekta.
Izgradnju deonice od Valjeva do Nepričave i ulaza na budući auto-put najavljivali su premijer, ministri, narodni poslanik, gradonačelnik, ali ne postoji ni jedan dokument, odluka i ugovor koji se odnose na izgradnju te deonice.
Narodni poslanik Mihailo Jokić je na pitanje Kolubarskih.rs da li postoji bilo koji dokument o izgradnji puta M4, deonice do Nepričave, odgovorio da "dokument nije video, ali obećali su premijer i ministri da će se graditi".
On je dodao da "postoji zahtev Ministarstva građevine upućen CIP-u da se uradi projekat auto-puta sa četiri trake od Popučaka do Nepričave", ali nije objasnio na osnovu koje odluke je upućen takav zahtev CIP-u.
M4 dobra predizborna priča
Mogućnost izgradnje puta M4, deonice od Valjeva do Nepričave i ulaza na budući auto-put, prvi je najavio premijer Aleksandar Vučić 1. decembra prošle godine na proslavi decenije rada fabrike "Gorenje" u Valjevu.
"Znam da je za vas važno priključenje na Koridor 11 i ako ne možemo da napravimo auto-put do Valjeva, onda možemo da napravimo brze ’duple trake’. To nije mnogo skupo i ne zahteva dodatnu ekspropijaciju zemljišta, tako da mislim da to neće biti problem", rekao je premijer Vučić.
Nakon te premijerove izjave, nije se govorilo o izgradnji "šnel štrase", sve do početka marta, posle raspisivanja predsedničkih izbora, kada je gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović izjavio, prenoseći informaciju narodnog poslanika Mihaila Jokića, da je izgradnja puta M4 "sve izvesnija".
"Narodni poslanik Mihailo Jokić informisao me je da je put M4 ušao u kreditnu liniju za građenje takvih projekata i puteva. Očekujemo samo još zvaničnu potvrdu ministarke Mihailović", rekao je Gvozdenović.
On je tada rekao da još uvek nema informaciju o tome koliko traka će imati taj put i kako će izgledati. "Verujem da će to biti brze trake, šnel štrase, koje je, prilikom posete Gorenju, najavio premijer Aleksandar Vučić", rekao je gradonačelnik Valjeva početkom marta.
Ubrzo nakon te stiže još jedna predizborna izjava. Ministar policije Nebojša Stefanović je 18. marta na zajedničkom skupu podrške predsedničkom kandidatu Aleksandru Vučiću u Valjevu obećao "spajanje Valjeva sa auto-putem".
"Evo razgovaramo o priključku auto-puta koji treba da spoji Valjevo sa Koridorom 11 i to je ušlo u plan i biće urađeno", poručio je ministar policije.
Dokle se stiglo sa izgradnjom "šnel štrase"?
Konferencija za novinare GrO SNS, nakon predsednikčih izbora, na kojoj je bio i narodni poslanik Mihailo Jokić, bila je prilika da se podsetimo predizbornih izjava i obećanja i da vidimo dokle se stiglo sa izgradnjom "šnel štrase".
Na pitanje Kolubarskih.rs da li je izgradnja puta M4, deonice do Nepričave izvesna i, ako jeste, kada će radovi početi i iz kog ktredita će biti finansirani, Jokić je rekao:
"Za taj put CIP radi projekat. Taj put će biti sigurno urađen, radiće ga Kinezi kada završe deonicu Surčin-Obrenovac. To je već dogovoreno. Radiće se iz kineskog kredita koji je Srbija uzela od, čini mi se, 283 miliona evra i stavljen je na rasplaganje narednih pet godina. Znači pet godina mi imamo pravo da tu glavnicu koju smo iskazali u prvom ugovoru pomeramo, smanjujemo ili povećavamo. Iz tog kredita će se raditi taj put i to će biti, najverovatnije, nova trasa sa četiri trake sa druge strane pruge", objasnio je narodni poslanik.
Na pitanje Kolubarskih.rs da li u ugovoru o kineskom kreditu piše da će biti finansirana i deonica puta M4 koja će Valjevo u Nepričavi spojiti sa Koridorom 11, Jokić odgovara:
"Ne, ne. To ne piše. Ali, ja vama kažem da će kredit biti na raspolaganju Srbiji pet godina. Znači pet godina Srbija ima pravo da taj iznos koji je jednom utvrđen smanjuje ili povećava. I on će se aneksom ugovora, takav je dogovor, uvećati kada se bude uradio projekat i kada se bude znalo koliko to tačno košta, tih 13 kilometara od Popučaka do Nepričave", kaže Jokić.
Na pitanje Kolubarskih.rs da li postoji odluka o izgradnji put M4, deonice od Valjeva do Nepričave, kao i da li postoji dokument u kome piše da će iz kineskog kredita biti finansirana ta deonica, Jokić odgovara da "papir video nije".
"Vi ste videli da je ovde bio ministar Stefanovići i najavio je to, i ministarka Mihajlović, pa i sam premijer je izjavio da će se to raditi. Ja papir video nisam, da se razumemo. Ali i da postoji i da ne postoji ja ga svojim očima ne bi video" , rekao je Jokić.
A da je "papir" ušao u skupštinsku proceduru i da se odluka o gradnji deonice od Valjeva do Nepričave i ulaza na budući auto-put našla pred poslanicima, narodni poslanik iz Valjeva Mihailo Jokić bi to sigurno video.
Što se tiče kineskog kredita, podsećam da je Skupština Srbije 27. decembra prošle godine potvrdila Ugovor, koji je potpisan 5. novembra prošle godine, od oko 198 miliona dolara zajma sa kineskom Export-Import bankom za izgradnju deonice autoputa Surčin-Obrenovac.
Kredit je uzet po kamatnoj stopi od 2,5 posto godišnje. Period dospeća kreditnih sredstava je 240 meseci, od toga period počeka je 60 meseci, a period otplate 180 meseci.