Kabinet gradonačelnika (foto: Kolubarske.rs)
30.05.2017, 07:07
Gradonačelnik ugasio PR službu
Nakon više od dvadeset godina ukinut je Odsek za informisanje i protokol Grada Valjeva i taj posao ubuduće će obavljati Kabinet gradonačelnika, čime se informisanje i protokol stavlja pod kontrolu i u službu gradonačelnika.
Odlukom o gradskim upravama Grada Valjeva, koju je usvojilo Gradsko veće, uvodi se posebna organizaciona jedinica – kabinet gradonačelnika, koji će obavljati, između ostalog, "organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, poslove ostvarivanja saradnje sa sredstvima javnog informisanja, organizacije konferencije za štamu, kao i ostale poslove vezane za odnose s javnošću".
Odsek za informisanje i protokol Grada Valjeva, do ukidanja, bio je u službi svih organa Grada - Skupštine grada, gradonačelnika, Gradskog veća i Gradskih uprava.
Ukidanjem Odseka za informisanje i protokol Grada Valjeva i stavljanjem poslova protokola i informisanja u isključivu nadležnost kabineta gradonačelnika, ili jednog organa Grada, ugrožava se nezavisnost ostalih organa Grada.
Tako recimo, ukoliko neka parlamentarna delegacija želi da poseti Skupštinu grada, Skupština neće moći samostalno da organizuje takvu posetu i o njoj izvesti javnost, nego će to režirati i obelodaniti gradonačelnik. Podsećanja radi, Skupština je "najviši organ Grada" i ona svojom odlukom bira i razrešava gradonačelnika. Informacije vezane za sednice Gradskog veća, koje je takođe organ Grada, isključivo će biti plasirane iz kabineta gradonačelnka...
Gradonačelnik Slobodan Gvozdenović je, od početka mandata koji traje skoro godinu dana, na različite načine pokušavao da uspostavi kontrolu nad informacijama koje iz "solitera" izlaze u javnost.
Tako, i pored obećanja, ne održava konferencije za novinare, zatvorio je sednice Gradskog veća, načelnicima uprave je zabranio da daju izjave medijima bez njegove dozvole, ne odgovara na pitanja koja mu novinari upute mejlom...
I sve to nije bilo dovoljno, pa je sada odlučio da "javnost rada" formalizuje pod okriljem svog kabineta koji je inače i do sada kontrolisao sve informacije koje su "izlazile u javnost" preko Odseka za informisanje i protokol. Niko od zaposlenih iz službe koja postoji više od 20 godina, Odseka za informisanje i protokol, u kojoj su pojedinci proveli više od 15 godina, neće biti angažovan u Kabinet gradonačelnika.
Kabinet će imati i pet pomoćnika gradonačelnika
Zakon o lokalnoj samoupravi ne poznaje instituciju kabineta gradonačelnika koja je uvedena Odlukom o gradskim upravama kao posebna organizaciona jedinica i kojoj se daju određena ovlašćenja na štetu drugih organa Grada.
Odlukom je precizirano i da se u kabinetu gradonačelnika može postaviti pet pomoćnika i to za sledeće oblasti:
- Za razvoj i unapređenje komunalnih sistema i koordinaciju rada javnih preduzeća
- privredu i poljoprivredu
- socijalna i humanitarna pitanja
- urbanizam i održivi razvoj
- primarnu zdravstvenu zaštitu
"Cilj koji se želi postići ovom odlukom je obavljanje izvornih i poverenih poslova na delotvoran, funkcionalan i efikasan način", navodi se u obrazložeju donošenja Odluke o gradskim upravama.
Ili je cilj, totalitarna kontrola, kroz sistem paralelne vlasti?