Gvozdenović obilazi radove (foto: Đorđe Đoković)
04.05.2018, 06:58
Graditeljski poduhvat godine
Gradonačelnik Slobodan Gvozdenović je pozvao valjevske novinare u park Pećina, kako bi im saopštio, ali i pokazao, da se "privodi kraju asfaltiranje pešačkih staza ukupne dužine 1,8 kilometara u koje je investirano 5,5 miliona dinara".
"Želimo da Pećinu uredimo bolje nego prethodnih dvadesetak godina. Pored ovog asfaltiranja, koje je bilo primarno jer je staza dosta oštećena a znamo koliko naših sugrađana ovuda prolazi, krećemo u popravku ograde koja deli park Pećina od magistralnog puta. U pogon je stavljen i javni WC koji radi, i sve to zajedno bi nas koštalo 1,1 milion dinara sa PDV-om" rekao je Gvozdenović.
U nedostatku infrastrukturnih radova, poslednja je bila rekonstrukcija Dušanove ulice pre skoro godinu dana, gradonačelnik se dosetio da bi asfaltiranje pešačkih staza na Pećini mogao biti graditeljski poduhvat godine, pa je pre 15-ak dana naložio preduzeću "Ingrap Omni" da asfaltira pešačke staze, a da te radove podvede pod posao redovnog održavanja ulica.
Preduzeće "Ingrap Omni" je taj nalog prihvatilo, mada je na tenderu dobilo posao redovnog održavanja asfaltiranih ulica i za to je u budžetu izdvojeno 26,6 miliona dinara. Redovno održavanje ulica, što se vidi i u tenderskoj dokumentaciji, ne podrazumeva asfaltiranje pešačkih staza na Pećini. Za te radove bi trebalo uraditi projekat, obezbediti novac u budžetu i raspisati posebnu javnu nabavku.
Pre dve godine u aprillu je završena rekonstrukcija dela parka Pećina u koju je uloženo blizu deset miliona dinara iz gradske kase, i tada je rečeno da je za završetak svih radova potrebno još sedam miliona dinara i najavljeno je da će biti asfaltirane sve pešačke staze sa ivičnjacima i postavljena tartan podloga na košarkaško igralište, koje se nalazi iznad restorana "Zdravljak".
S obzirom na to da su staze asfaltirane, a ivičnjaci nisu postavljeni, pitala sam građevinskog stručnjaka da li to ima uticaja na kvalitet izvedenih radova?
"Sve je, očigledno, urađeno na brzinu i bez plana. Pre svega je trebalo urediti kanale i regulaciju potočića, koji se često izliva i plavi pešačku stazu. Ivičnjake je svakako trebalo postaviti, kao i odgovarajuću asfaltnu podlogu. Naime, pešačke i biciklističke staze se rade asfalt betonom, a nikako bitumeniziranim šljunkom kao što je sada urađeno, koji se inače koristi za krpljenje rupa. Naravno takvi radovi bi bili daleko skupljii", objasnio je sagovornik Kolubarskih.rs.
Načelnika Odeljenja za građevinsko zemljiše i infrastrukturu Zorana Trifunovića, koji je "odgovoran za rokove i kvalitet radova", pitala sam da li su radovi izvedeni kvalitetno i da li su planirani ivičnjaci, međutim gradonačelnik nije dozvolio Trifunoviću da odgovori, nego je to učinio on.
"Ivičnjaci su stvar izvođača. Ja mislim da je izvođač vrlo respektabilan i da su svakako radovi urađeni kvalitetno, možete to videti po debljini asfalta ovde, a da li su predviđeni ivičnjaci ili nisu, to je stvar projekta i izvođača koji radi na osnovu tog projekta", odgovorio je Gvozdenović.
Nejasno je o kom projektu govori gradonačelnik s obzirom na to da su staze asfaltirane u okviru redovnog održavanja ulica i da projekat ne postoji. Ono što je svakako jasno, jeste to da će za vrednost ovih radova biti slabije ili manje održavane ulice za koje je raspisan tender i za čije redovno održavanje je obezbeđen novac u budžetu.