Krpljenje na Jadru (foto: Đorđe Đoković)
Krpljenje na Jadru (foto: Đorđe Đoković)
05.05.2018, 11:34

Putevi i ulice u Valjevu su katastrofa i sramota

č: | fb:

Putevi u Valjevu su katastrofa i sramota, prepuni su rupa, ulegnuća, pogrešnih projekcija, uzanih trotara ili staza, i kao takvi su opasni za sve učesnike u saobraćaju, rekli su na konferenciji za novinare aktivisti Lokalnog fronta Valjevo.

 

Oni smatraju da gradska vlast mnogo obećava, kada su u pitanju radovi na ulicama i putevima, a malo toga realizuje, a i to malo se radi neplanski i uz neke "čudne" priotitete.

 

Naveli su da je grad Valjevo u prošloj godini uložio nešto preko 51 milion dinara u rekonstrukciju i održavanje puteva, što je "smešna" cifra za grad od 100.000 stanovnika.

 

Aktivista Đorđe Petković kao primer nesposobnosti i neodgovornosti ove vlasti navodi i to da grad Valjevo, od gašenja Direkcije za urbanizam, po Zakonu o javnim putevima nema upravljača puta.

 

- Samim tim i ceo postupak od raspisivanja javnih nabavki, preko izbora ponuđača, izvođenja radova, nadzornog organa, fakturisanja po izvršenim radovima i na kraju plaćanja sa pozicija budžeta grada jenelegalan ili protivzakonit. Grad je dužan da oformi javno preduzeće koje će imati kapacitete i ovlašćenje da bude upravljač puteva na teritoriji Valjeva, ili da raspiše javnu nabavku za kompaniju koja će biti upravljač puta, i koja će morati da zadovolji najstrožije kriterijume u pogledu poslovanja i odgovornosti, kapaciteta i likvidnosti - rekao je Petković.

 

On je podsetio i na to da ugašena Direkcija za urbanizam, čiji je direktor bio sadašnji zamenik gradonačelnika, snosi veliku odgovornost za katastrofalno stanje infrastrkture u našem gradu. „Tako da novo javno preduzeće, ukoliko bi se osnivalo, mora počivati na načelima transparentnosti, stručnosti i odgovornosti", poručio je Petković.

Đorđe Petković i Ivan Milovanović

Đorđe Petković i Ivan Milovanović (Foto: Lokalni front Va)

 

Aktivista Ivan Milovanović je upitao da li su gradski čelnici svesni kršenja Zakona ili oni jednostavno smatraju da za njih Zakon ne važi? Naveo je nekoliko primera o tome kako se radi,ili ne radi, saobraćajna infrastruktura u gradu uz neke "čudne" prioritete.

 

- Zašto se ne izađe u susret meštanima pri izgradnji ulice stari Poparski put i izgradi trotoar koji je iz poznatih razloga neophodan? Znamo kako je u septembru 2016. godine rađen krak ulice Jakova Nenadovića desno od S krivine. Tada je na insistiranje načelnika Odeljenja za građevinsko zemljište i infrastrukturu Zorana Trifunovića po hitnom postupku urađen otkup privatne parcele od izvesnog gospodina Milanovića dok su inače radovi bili uveliko u toku! Da li je sve to rađeno sa ciljem da se pomenuti krak ulice asfaltira u punoj potrebnoj dužini i širini i na taj način zadovolji tazbina jednog odbornika - pita Milovanović.

 

Dalje kaže da se u ulici Majora Ilića, koja je asfaltirana pre pola godine, kod broja 10 već pojavila duboka rupa. Popunjena je pre nekoliko dana, ali baš na tom mestu podloga je počela da tone. O stanju podloge na uglu Dušanove i Pantićeve ne vredi ni govoriti.

 

- Pogledajmo i kako izgleda skoro asfaltirani Zarića put. Mi se nalazimo u situaciji da neke ulice u Gradcu i drugim delovima grada imaju kompletnu projektnu dokumentaciju, a opet, godinama ne mogu da dođu na red za asfaltiranje, dok se asfaltiraju sokaci po Goriću i Novom naselju, naravno, bez projekta. Po kom prioritetu i na osnovu kojih kriterijuma se asfaltiraju seoski putevi? Da li sada treba zadovoljiti odbornike, rođake i biznismene bliske vlasti ili možda, na naše zaprepašćenje, postoji plan po kome se u ovoj godini i na unapred isplaniran način asfaltiraju putevi? - kaže aktivista Lokalnog fronta.

           

Milovanović pita da li načelnik Odeljenja za građevinsko zemljište i infrastrukturu Zoran Trifunović može da objasni kako je npr. firma "Cevas" iz Lazarevca izvodila radove, takozvano presipanje 2016. i 2017. godine, i na koji način? Da li su količine izvedenih radova  uvećavane za, možda, tri puta?

 

- Veoma zanimljivo jeste i to da samo jedna firma stalno dobija posao redovnog održavanja i popravke urbanog mobilijara na teritoriji grada Valjeva. Da li su neke firme, možda, privilegovane? Poznato je i da godinama unazad na velikoj većini javnih nabavki izbor pada na samo nekoliko firmi, pa bismo mogli da čujemo da li je načelnik zadovoljan načinom na koji su obavile radove na poslovima koje su dobile - kaže Ivan Milovanović.

           

Kao primer najveće neverice navodi račun za čišćenje snega u decembru prošle godine koji je iznosio deset miliona dinara, a u decembru snega nije bilo!?

 

Aktivista Lokalnog fronta Valjevo pita i zbog čega obećani trotoari sa zamenom ivičnjaka u Dušanovoj, Radničkoj i Pantićevoj ulici, koji izgledaju kao posle bombardovanja, nisu urađeni, kao ni, više puta najavljivan, kružni tok kod stočne pijace?

 

"Iz svega proizilazi najvažnije i najbitnije pitanje koje postavljamo, da li uopšte ljudi koji vode naš grad imaju znanja i sposobnosti da rade najbitnije i najvažnije poslove u Gradskoj upravi", čulo se na konferenciji za novinare aktivista Lokalnog fronta Valjevo.

Aktuelno

Trg vojvode Mišića (foto: Đorđe Đoković)
Republički zavod za statistiku Pre 10 sati 29 minuta

Valjevo po zaradama i dalje ispod republičkog proseka

Prosečna zarada u Valjevu, bez poreza i doprinosa, u julu 2024. godine iznosila je 86.858 dinara, što je za 10.977 dinara ispod republičkog proseka koji je iznosio 97.835 dinara. Najplaćeniji i u...  · 1 komentar

 (foto: )
U selu Gornje Leskovice Pre 10 sati 18 minuta

Obeležena godišnjica smrti vojnika Stojadina Mirkovića

U selu Gornje Leskovice kod Valjeva, u nedelju je obeležena godišnjica smrti vojnika Stojadina Mirkovića (19), heroja podno Povlena. Priča o herojstvu mladog Stojadina Mirkovića traje i danas. Kao...