Mašine na gradilištu između Lajkovca i Lazarevca (foto: Aleksandar Ranković)
06.08.2014, 17:06
Beovoz kreće 1. septembra
Na deonici Barske pruge između Lajkovca i Lazarevca danas su, posle nekoliko odlaganja, počeli građevisnki radovi, koje je na tenderu dobio konzorcijum sa beogradskim „Milenijumom“ na čelu. Koštaće 51 milion dinara, a treba da budu gotovi za 15 radnih dana, pa se očekuje da bi Beovoz od Valjeva do Beograda mogao najkasnije da krene 1. septembra. Taj voz trenutno saobraća od Beograda do Lazarevca.
Deonica Lajkovac – Lazarevac duga je preko 1,4 kilometra, treba uraditi i jedan propust. Neophodne pripremne radove još 11. jula okončali su valjevski železničari iz ovdašnje Sekcije ZOP-a i na taj način uštedeli 12 miliona dinara. Ugovor sa izvođačima potpisan je tek juče u Beogradu. Razlog je, prema nezvaničnim saznanjima Kolubarskih.rs, obaranje tendera za nabavku šljunka.
Nedavno smenjeni Dragoljub Simonović, generalni direktor JP Železnice Srbije, obećao je 20. maja u Valjevu kako će za „mesec, mesec i po dana“ pruga Beograd – Bar biti osposobljena za saobraćaj. Od toga nije bilo ništa, a još se ne zna kada će početi radovi na sanaciji nekoliko odrona i klizišta u klisuri reke Gradac, između Valjeva i stajališta Lastra.
Projekti CIP-a su na reviziji, neophodni radovi su vrlo komplikovani i zbog toga što građevinska mehanizacija u Gradcu mora da pređe sa desne na levu obalu reke, postavlja se i pitanje ekološke zaštite tog jedinstvenog prirodnog dobra, kojim upravlja EKOD „Gradac“. Oni, koji smtarjau da saobraćaja na pruzi Beograd – Bar, zbog problema između Valjeva i Lastre, neće biti u 2014. lako bi mogli da budu u pravu.
Saobraćaj između Beograda i Bara sada se odvija obilazno, preko Mladenovca, Lapova, Stalaća, Požege i Užica, ka Prijepoljui, Bijelom Polju, Podgorici i Baru.