Smog u Vlajevu (foto: Đorđe Đoković)
Smog u Vlajevu (foto: Đorđe Đoković)
29.11.2019, 14:56

Gvozdenović: Krivci su gust saobraćaj, stare kotlarnice i nove zgrade

č: | fb:

Kada je u pitanju aerozagađenje u Valjevu postoje dva ozbiljna problema - saobraćaj i veliki broj kotlarnica, i to će ova gradska vlast rešiti, ali potrebni su novac i vreme, poručio je sa skupštinske govornice gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović.

 

On je na sednici Skupštine grada, nakon što su odbornici čuli izveštaj stručnog tima za smanjenje aerozagađenja sa predlogom mera i aktivnosti koje se mogu primenjivati u narednom periodu, i diskusije nekolicine, rekao da se sa nekim primedbama slaže, dok je većinu odbacio.

 

Gradonačelnik je rekao da na gustinu saobraćaja utiče broj fabrika koje danas rade, kao i broj zgrada koje su izgrađene poslednjih nekoliko godina u Valjevu. 

 

- Tačno je da je saobraćaj u gradu gust, pogotovo u špicevima, jer je Krušik proradio. Dugo nije bilo kolona automobila po centru grada, od 2007. nije bilo gužve u saobraćaju i tada je bio manji problem sa aerozagađenjem jer nisu radile fabrike. Tada ih je bilo 500, a sada ih ima tri hiljade. U centru grada je izgrađeno i dosta zgrada. Ja neću to da komentarišem, o tome sam pričao kada su ovi, koji ne dolaze na Skupštinu, bili na vlasti. Kako su davali građevinske dozvole, kako su zidali po 500-600 kvadrata više od onoga što im je dozvoljeno? Ja sam kao opozicija o tome otvoreno pričao, pa je smenjen član Gradskog veća, smenio ga je Mića Marković, ne znam zbog čega..., posle neke moje diskusije. Ja sam razgovarao i sa Peđom Rasulićem. Ovi koji su pre vodili urbanizam, a znamo ko je vodio, ako ne znate raspitajte se, zakucali su centar grada. Ne može ta infrastruktura da podrži ono što su napravili Kaluđericu u centru grada. Neke zgrade u Karađoređevoj ulici nemaju ulaz za vatrogasno vozilo – rekao je Gvozdenović.

 

Gradonačelnik kaže da postoji lek za problem saobraćaja u Valjevu i da je prvi lek već dat, a to je izgradnja Ulice Mirka Obradovića. Naglašava da je za svako rešenje potrebno vreme, "a vreme je resurs koji nemamo u dovoljnoj količini".

 

- Izmestićemo saobraćaj iz centra grada, ali za to je potrebno vreme. Završetkom Ulice Mirka Obradovića, postoji ideja da se napravi još jedan most ispod železničkog nadvožnjaka da stvorimo brzu komunikaciju sa Suvoborskom ulicom. Postoji i ideja da se napravi još jedna saobraćajnica na Petom puku u nastavku ulice pored zapadne kapije "Krušika", ali za to su potrebni plan, građevinski projekti, vreme. Novca, isto tako treba – zaključio je gradonačellnik Valjeva.

 

Slobodan Gvozdenović

Slobodan Gvozdenović (Foto: Kolubarske.rs)

Slobodan Gvozdenović je podsetio na sve dosadašnje aktivnosti gradskog rukovodstva kako bi pojedine javne ustanove bile priključene na daljinski sistem grejanja, poput bolnice i policije, čime su ukinute kotlarnice koje su bile veliki zagađivači, što onima pre aktuelne vlasti nije pošlo za rukom.

 

- Vi znate kako se širio vrelovod dok su "žuti" bili dole u Toplani i trošili kredite, i gde su pravili vrelovode tamo gde ne treba. Neću da ulazim u to da li su vodili do kuće jednog stručnjaka. Mi ćemo sledeće godine uzeti u razmatranje koje sve privredne subjekte u gradu možemo da priključimo na Toplanu – najavio je.

 

Za Gvozdenovića posebno je bila zanimljiva zgrada u centru grada kojom gazduje sindikat, te je najavio da će "pretresti ko je titular te zgrade".

 

- Mi ne znamo što su Dinkić, Đinđić i to društvo njima dali da oni upravljaju tom zgradom. U toj zgradi je bio Komitet, Okrug, Region..., kako su oni došli do toga, taj sindikati, pa oni još žive u doba socijalističkog samoupravljanja. Samo što tamo nije zbor radnih ljudi, nije Savez socijalističke omladine radnog naroda, bla, bla, bla... Sindikat upravlja zgradom u centru grada društveno političkih organizacija, i sa kime mi sad da se dogovorimo. Znači to mora da se pretrese, ko je titular, vlasnik i ko upravlja tom zgradom. Ko naplaćuje kiriju, to oni verovatno znaju između sebe. To je jedan od osnovnih problema u najstrožem centru grada – smatra Gvozdenović.

 

Problematični su i Zavod za javno zdravlje i zgrada Univerziteta Singidunum u Ulici Vuka Karadžića, koje još uvek nisu priključene na Toplanu.

 

- Zavod za javno zdravlje se greje na ugalj, a mere zagađenje vazduha! Je l' treba to da komentarišem? Da bi vrelovod došao do Zavoda za javno zdravlje treba nam 70-80 miliona. Sad ćemo da ispravljamo ono što su oni pre nas grešili. Ima tu i Singidunum, ali to ćemo razmatrati sledeće godine. Da vidimo kako ćemo da napravimo vrelovod da na njega priključimo što više društvenih ustanova i organzacija – rekao je gradonačelnik.

 

Govoreći o broju mernih mesta u gradu na kojima se meri aerozagađenje, Slobodan Gvozdenović je saglasan da ih treba više i objasnio je zbog čega.

 

- Hajde da stavimo neka merna mesta gde nije frekvenca saobraćaja 18.000 automobila dnevno, pa da saberemo rezultate i da vidimo šta će biti. Naravno da će rezultati biti neuporedivo bolji. Treba još mernih mesta, recimo u centru, ali zašto da ne stavimo i jedno merno mesto u Popare, pa da napravimo jedan prosek i kažemo to je to – predložio je Gvozdenović.

 

Naglasio je da Valjevo nije Detroit u kome je centar automobilske industrije ili Štutgart gde se nalazi Mercedes pa da imamo problema sa industrijom. Naravno, dodao je, "hvala bogu da radi Krušik!".

 

Diskusiju o aerozagađenju u Valjevu, gradonačelnik Slobodan Gvozdneović je počeo rečenicom:"Ekologija je zanimljiva tema i poslednje dve godine se provlači kao, neću da kažem politička za sticanje jeftinih političkih poena, ali je tema gde svako može da kaže svoje mišljenje i svakom nešto padne na pamet kada krene na pijac, frizernicu ili kad izvede decu u šetnju što je i normalno. Međutim...".

Aktuelno

Dragiša Božić (foto: )
In memoriam Pre 19 sati 11 minuta

Dragiša Božić (1934 - 2024)

U nedelju, 24. novembra, u 90-oj godini preminuo je Dragiša Božić iz Moravaca kod Ljiga, seljak, novinar, humorista, poslanik, istraživač prošlosti, publicista.   Što se formalnog...