Industrijski sneg (foto: Kolubarske.rs)
Industrijski sneg (foto: Kolubarske.rs)
17.01.2020, 07:51

"Industrijski" sneg i u Valjevu

č: | fb:

Noćas je i u Valjevu padao takozvani "industrijski" sneg. Građani koji su imali priliku da vide ovu neobičnu i retku meteorološku pojavu bili su u dilemi da li je "industrijski" sneg ili je inje.

 

Da je reč o "industrijskom" snegu potvrdili su Kolubarskim.rs u valjevskoj meteorološkoj stanici. Rečeno nam je da je u izveštaju od noćas zabeleženo da je "industrijski" sneg počeo da pada u jedan čas i 40 minuta. Sa povremenim prekidima padao je i tokom jutra.

Industrijski sneg

Industrijski sneg (Foto: Đorđe Đoković)

 

Predstavlja specifičnu meteorološku pojavu koju možemo primetiti kada je vazduh veoma zagađen i nastaje na poseban način.

 

- Sve zavisi od količine aerosola koja bi "poslužila" kao jezgra nukleacije, koja bi kasnije uz pomoć prehlađenih kapljica iz magle i niske oblačnosti narasla do snežnih pahuljica. Količina aerosola značajno varira i na malim rastojanjima, a najveća je tamo gde je vazduh najzagađeniji - piše na portalu Serbian Meteo, a preneli su beogradski mediji nakon što se i u Novom Beogradu pre par dana zabeleo "industrijski" sneg. Nedavno je padao u Novom Sadu i u Smederevu, koji je uz Valjevo, jedan od gradova sa najzagađenijim vazduhom.

 

Kada je reč o samom izrazu "industrijski sneg", iako nije zvaničan naziv, odomaćio se u meteorološkim krugovima i ima opravdanja u fizičkim procesima koji su povezani sa njim.

Industrijski sneg

Industrijski sneg (Foto: Kolubarske.rs)

Kvalitet vazduha u Valjevu i ovog jutra je, kao i tokom jučerašnjeg dana, u kategoriji jako zagađen. Prema podacima Agencije za zaštitu životne sredine, najveća koncentracija PM10 čestica izmerena je juče u 19 časova iznosila je 238 mikrograma po metru kubnom vazduha, što je skoro pet puta više od granične vrednosti. 

  

Vrednost PM2,5 čestica juče je iznosila 140 mikrograma po metru kubnom vazduha, a radi se o česticama koje nastaju sagorevanjem fosilnih goriva – uglja, drugih čvrstih goriva, iz auspuha motornih vozila.

 

Pošto su vrlo male i lagane, fine čestice imaju tendenciju da ostaju duže u vazduhu nego teže čestice. Zahvaljujući svojoj maloj veličini sposobne su da prođu nos i grlo, te mogu da prodru duboko u pluća, a čak mogu ući i u krvotok, objavljeno je na sajtu Vazduh.info.

Aktuelno