Marko Dević (foto: Kolubarske.rs)
08.02.2020, 08:01
Učenik Tehničke škole Marko Dević je jedan od "30 za ponos"
Europrom je u februaru nastavio kampanju "30 za ponos", koja je počela u decembru prošle godine, a u okviru koje se promovišu postignuća i uspesi trideset mladih iz Valjeva i drugih opština u kojima Europrom ima svoje maloprodajne objekte.
Među "30 za ponos" je učenik valjevske Tehničke škole Marko Dević koga je uravo škola predložila za kampanju kao jednog od najuspešnijih učenika škole.
- S obzirom na to da sam ovde, znači da sam ostvario neke uspehe u životu, ali bih podvukao da sve to što sam do sada učinio nije samo moja zasluga jer na svet nisam došao sa tim želeći da to uradim, meni je dat talenat, a taj talenat mi je dao sam Bog. Moj uspeh u svemu tome je to što sam te talente uspeo da iskoristim na pravi način - rekao je Dević predstavljajući sebe i svoje uspehe.
Završio je osnovnu školu u Dračiću, gde je bio đak generacije, uporedo je učio Muzičku školu u Valjevu gde je svirao klarinet, i kao uspešan đak muzičke škole, ostvario je zavidne rezultate na nekoliko takmičenja, među kojima je Međunarodni festival muzike na kome je dva puta pobeđivao.
- Nakon toga upisao sam Tehničku školu sa željom da se bavim kompjuterima. Trenutno sam po uspehu najbolji učenik škole. Takmičio sam se iz mehanike, bio sam treći u Srbiji. Na međunarodnom takmičenju "Balkan junior", na kome su učestvovali takmičari iz sedam država Balkana, takmičenje je bilo timsko, drug iz odeljenja i ja osvojili smo prvo mesto. Takmičenje je bilo iz mehatronike što je spoj mašinstva, programiranja i robotike – naveo je samo neke od svojih uspeha učenik Tehničke škole.
Osim što je dobar đak i što je završio muzičku školu, on se bavi i sportom; trenirao je rvanje, a trenutno trenira džudo.
Odgovarajući na pitanje novinara o nastavku školovanja i gde sebe vidi u budućnosti, Marko Dević kaže da se sprema za fakultet Tehničkih nauka u Novom Sadu, gde želi da studira softersko inženjerstvo i informacione tehnologije. Plan mu je da ostane u Srbiji jer je to "njegova država", ali "stanje je takvo da nije lako ovde studirati, živeti i raditi".
"Nikada se ne zna gde će nas život odvesti", rekao je Marko koji, kako kaže, "sve što radi radi iz ljubavi, a ne iz koristi!".
Na konferenciji za novinare na kojoj je predstavljen Marko Dević, jedan od "30 za ponos", PR menadžer Bojana Perić je želela da otkloni neke nejasnoće u vezi ove kampanje i da odgovori na neka pitanja, poput da li kampanja "30 za ponos" podrazumeva da će Europrom izdvojiti novčana sredstva za trideset mladih.
- Ideja kampanje nije da Europrom izdvaja novčana sredstva i finansira njenih 30 učesnika. Na prvom mestu to ne bi bilo realno jer bi se radilo o velikim iznosima, niti je uloga Europroma da to radi, a naročito ne želimo da izdvojimo samo dvoje ili troje dece. Naša ideja je nešto sasvim drugo, a to je da preko svojih resursa i alata promovišemo mlade koji su uspešni i koji su za primer, da njihove priče budu nešto što ćemo slušati u ovoj godini i to mnogo češće nego što je to bilo do sada. Takođe, ideja nam je da njihova lica njihovi vršnjaci viđaju češće i da slušaju njihove priče koje će im biti uzor. Dakle, ideja nam je da pokrenemo jednu priču koja ima šire razmere i da pokažemo da u našem okruženju postoje pozitivni primeri koji treba da budu uzori i koje treba podržati - objasnila je Perić.
Ona je istkla da, najavljujući kampanju pre dva meseca, nije želela da govori o finansijama smatrajući da nema potrebe govoriti o tome. Ipak treba reći da je Europrom za kampanju "30 za ponos", za ovu godinu, izdvojio milion dinara.
- Od sledećeg meseca na svim bilbordima Europroma biće upravo lica naših "30 za ponos" zajedno sa kratkim informacijama o njima i njihovim uspesima. S obzirom na to da njih ima 30, a mi nemamo toliko biloborda, mi ćemo tri do četiri puta do kraja godine obnavljati biloborde. Već naredne nedelje počije snimanje petominutnih video priča o svakom od njih, i ti filmovi će se emitovati, pored društvenih mreža, i na pojedinim televizijama, što su takođe troškovi koje će platiti naša kompanija. U planu je još nekoliko aktivnosti koje ćemo takođe u potpuosti mi finansirati - najavila je Bojana Perić.
Ona je naglasila da promocijom "30 za ponos" ne samo da žele da te mlade, talentovane i uspešne ljude prikažu kao pozitivne primere i uzore, nego žele i da im na taj način pruže podršku i da im kažu – bravo!