Gradilišna tabla u Nepričavi (25.08.2020.) (foto: Đorđe Đoković)
26.08.2020, 07:03
Premijeri podržavaju valjevske gradonačelnike, a u Nepričavi tužno stoji gradilišna tabla
Na petlji u Nepričavi, na mestu odakle bi trebalo da krene brza saobraćajnica koja će Valjevo spojiti sa auto-putem "Miloš Veliki", danas nema mašina, nema kamiona, nema radnika, nema radova, a nema ni "kampusa za radnike". Nema ničega, osim gradilišne table, na kojoj piše početak radova jun 2020. godina.
A pre dva i po meseca, ili četiri dana pred izbore, na tom mestu je bilo "postrojeno" 18 teških kamiona, nekoliko bagera, buldožera, 30-ak radnika i bina sa koje je predsednik Srbije Alekasndar Vučić svečano ozvaničio početak radova na izgradnji brze saobraćajnice - deonica Iverak-Lajkovac.
Trebalo je narodu pokazati kako se u Srbiji rade i grade auto-putevi, a i Valjevce je valjalo pred izbore obradovati da će konačno dobiti brzu saobraćajnicu koja će ih spojiti sa "Milošem Velikim".
Međutim, na samom otvaranju ispostavilo se da nije "početak radova", nego "početak pripremnih radova". Kada sam pitala Aleksandra Vučića kako je moguće da počnu radovi a još uvek nije urađen projekat, nije izdata građevinska dozvola, niti je završena eksproprijacija, on je priznao da je ipak reč o "početku priremnih radova", a da će radovi "vrlo brzo početi". Međutim, ni nakon dva i po meseca ne nazire se ništa od tog "vrlo brzog početka".
Premijerka Ana Brnabić juče je boravila u Valjevu, došla je, kako reče, da podrži novog valjevskog gradonačelnika Lazara Gojkovića. Podrška je izgledala kao da smo u izbornoj kampanji. Ponovo o istim projektima, rekonstrukciji bolnice, Doma zdravlja, industrijskoj zoni, Divčibarama, izgradnji brze saobraćajnice...
Premijerka je rekla da je strateški važan projekat, investicija od 158 miliona evra, izgradnja brze saobraćajnice, deonica od Iverka do Lajkovca, koja će Valjevo spojiti sa autoputem "Miloš Veliki".
Na pitanje Kolubarskih.rs kako napreduju radovi na izgradnji brze saobraćajnice, čiji je početak svečano ozvaničio predsednik države Aleksandar Vučić pre dva i po meseca, premijerka odgovara:
"Radovi su u toku, izvode se kao i na svakom gradilištu pripremni radovi, a kada budu završeni pripremni radovi kreću efektivni radovi, i to je tako na svakom gradilištu. Tako su na Moravskom koridoru pripremni radovi trajali jedno šest meseci, pa dok završite to, dok napravite kamp, pa dok obezbedite sve za početak radova... Dakle, krenuli su pripremni radovi i svojom dinamikom će ići i svi ostali radovi. Investicija je vredna 158 miliona evra i svi zajedno treba da budemo presrećni i preponosni zbog toga", poručila je premijerka.
Na pitanje kada će biti završen projekat za deonicu Iverak-Lajkovac, da li je dobijena građevinska dozvola i da li je završena eksproprijacija, premijerka kaže:
"Ako se ne varam projektuje se po fazama, nemam tačne detalje, ali dakle ide projektovanje po fazama, sigurno su neki delovi projekta završeni zato što su krenuli pripremni radovi. Da li je završena eksproprijacija, verovatno nije kompletna, tako da... Ono što je moglo da se uradi, da bi krenulo što pre, je urađeno i mi svuda radimo tako. Ja koliko znam građevinska dozvola nije izdata, mislim da je izdata za pripremne radove", odgovorila je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.
Ostalo je nejasno da li premijerka zaista nije primetila, a prošla je pored petlje u Nepričavi, da se ništa ne radi ili je pak videla i dobro zna da radova nema i da nisu "u toku", ali je uprkos tome u dobrom starom maniru "govorimo šta hoćemo, a ne kako jeste", odlučila da kaže da su radovi u toku, a nisu!
"Radovi će ići svojom dinamikom", reče Ana Brnabić, ali ta dinamika nije poznata čak ni njoj. Nameće se zaključak da jedinu dinamiku imaju obećanja.
Podsećam, brzu saobraćajnicu ili "šnel štrase" obećao je i bivši gradonačelnik Slobodan Gvozdenović na početku svog mandata 2016. godine. U Valjevo je već u decembru te godine došao tadašnji premijer Aleksandar Vučić, koji je pružio podršku Slobodanu Gvozdenoviću, i obećao da će Valjevo dobiti brzu saobraćajnicu.